20 lahjaa 4-vuotiaalle joulksi , onko mieelstäsi paljon ?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
v
No on todellakin liikaa. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä niitten päälle siinä määrin. Sitä paitsi tuossa määrässä on jo paljon sellaisia lahjoja, joista nelivuotias ei jaksa edes kiinnostua.

mie
on. Siinähän on lapsi pyörällä päästä. Kuitenkin on vaan yksi tosi mieluinen lahja ja muut jäävät syrjään... Toki vähän riipuu siitäkin, minkälaisia lahjoja on: ovatko kaikki lelulahjoja vai onko mukana myös pehmeitä paketteja? Itse en omille lapsille vaatteita joululahjaksi osta, kun ostan vaatteita muutenkin jatkuvasti.

Ja mitä pahinta, ensi vuonna tämä 5v odottaa sitten 30lahjaa :D Oma 4v saa meiltä vahemmilta 1-3lahjaa + isovanhemmilta ja sukulaisilta yhteensä 5-6 lahjaa. Ja siinäkin on minusta jo aika paljon..

harmi
Riippuu lahjoista. Jos paljon vaatteita ja esim. sukset, luistimet, pulkka linjaa niin ei välttämättä paha. Mut jos kaikki on lelua tai vastaavaa niin lapsi ei opi kyllä iloitsemaan pienestä. Ja veikkaisin, että lahjojen avaaminen menee siihen " paperit vex, aha tämmönen juttu, seuraava paketti ja viimesen kohdalla vieläx on lisää"- tyyliin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
No mitä minä sitten teen kun tytölle noita lahjoja tuon verran kertyy jouluna ? meillä on iso suku ja kummeja on kolme jne. Ei me itse osteta varmaan kuin 1 lahja.
No tämän ymmärrän. Ajattelin, että itse ostatte pelkästään ne 20 lahjaa. Eihän tuolle sitten mitään voi =)

ieras
No on liikaa, vaikkakin meillä lapset saa aina ton verran. Ja se on nähty miten raivon vallassa niitä paketteja revitään auki, vilkaistaan mitä on tullut, heitetään nurkkaan ja seuraavan perään :(

Itse en ole ostanut yhtäkään joululahjaa lapsilleni, vaan noi lahjat tulee kummeilta, sukulaisilta ja sisaruksilta. Minkäs teet, kun on iso suku... Tänä vuonna olen yrittänyt keksiä jotain kallista yhteistä ostettavaa, mutta ei ole vielä tullut mitään mieleen!

vilukissa
meillä ei tämän vuoksi itse montaa lahjaa lapselle osteta, koska sukulaiset ostaa hirveästi niitä lahjoja niin niitä sitten on ihan älyttömän paljon, vähempikin riittäisi.

minävaan
No meillekin tulee aina lapsille paljon lahjoja.. minkäs sille voi kun on melko paljon sukulaisia, että kun jokainen ostaa lahjan niin niitä kertyy.. Mutta siis en itse hankkisi niin paljon lahjoja välttämättä, tosin siinä määrässä voi olla myös paljon pieniä paketteja, jos kaiken pakkaa erikseen :)

aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän se muksu edes jaksa avata tuota määrää!! Hei järki käteen !
On se tähän asti jaksanut availla kyllä. En vaan keksi miten rajoittaa lahjojen määrää. Tietenkin joku isompi yhteislahja vois olla ratkaisu, mutta en kyllä keksi mitään mitä se vois olla. Ja sukuni tuntien he silti haluisvat ilahduttaa likkaa viel pienil paketeil sen lisäksi..

Jenis
Kai niiden sukulaisten kanssa voi sopia, ettei jokainen osta omaa pakettia vaan esim. kimpassa yhden isomman jutun? Niin meillä tehdään, muutenhan tohon roinaan hukkuisi kokonaan.

Yhteistyössä