2-vuotias herää öisin lohduttomasti itkemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö on aina nukkunut hyvin omassa sängyssään yöt läpeensä. Nyt herää itkemään aamuyöstä, huuto on välillä ihan paniikinomaista. Pakko nostaa syliin, muuten ei rauhoitu. Mutta kun ei sylittelyjen ja silitysten jne. jälkeenkään rauhoitu takaisin omaan sänkyyn, huutaa vaan entistä enemmän hädissään. Kahden tunnin taistelun jälkeen toissayönä oli pakko ottaa viereen, kun en enää jaksanut itse valvoa. Viime yönä otin suoraan viereen ja rauhoittui siihen heti ja nukkui hyvin. En nyt ensisijaisesti toivo, että lapsi nukkuu sängyssämme, mutta mitä tässä voi tehdä? Omaan sänkyyn jättäminen ei onnistu, lapsi karjuu ihan paniikissa, eikä minulla ole sydäntä jättää yksin huutamaan. Sängyn vieressä valvominenkaan ei auta, kun ei suostu ollenkaan jäämään sänkyyn ja se itku on ihan paniikinomaista. Mistä heräilyt voi johtua?

Mietinkin, että voiko jo nähdä painajaisia? Jotenkin tuntuu, että tytöllä on kauhea hätä varmistaa, että äiti on lähellä. Vieressäkin pitää lujasti kiinni nukkuessaan sitten loppuyön.

Ota viereen jos rauhottuu siihen nopeiten. Luultavasti näkee painajaisia ja kausi menee itsekseen ohi jonkun ajan kuluttua. Kannattaa miettiä löytyykö painajaisille joku syy, jonka voisi poistaa (esim. tv. ohjelma yms.) aina ei kuitenkaan selitystä löydy. Jaksamista!

Hyvin saamme nukuttua, kun otamme vaan suoraan viereen, eikä aleta pakottamaan omaan sänkyyn. Toivottavasti menee ohi, olen just koettanut vähentää entisestään telkkarin kattomista ja miettiä mistä ne unet tulee, mutta kuuluu varmaan ikään.

Meillä tyttö teki samaa. Näki painajaisia ja eli päivän tapahtumia unissaan. Ei rauhoittunut ennen kun jompi kumpi vanhemmista meni ja rauhoitti tytön syliin, rauhoituttua laski takaisin sänkyyn. Joskus otettiin viereen nukkuun. Ajan kanssa meni ohi.

Meillekkin on tullut ihmeellinen unissa kiukuttelija! Ei kuitenkaan onneksi joka yö! Ja kun nämä kiukkukohtaukset tulee niin lapsi on silloin vielä ihan unessa vaikka saattaa toimia samallalailla kuin valveilla. Joskus olen joutunut oikeasti herättämään lapsen kun ei mikään auta, hirveää huutoa ja kiukkuamista :/ Ollaan jopa yöllä käyty potalla istumassa likan kanssa, on tullut pissat ja rauhottunut taas nukkumaan..

Kuuluu ikään. Mielikuvitus alkaa kehittyä, joten painajaisunia tulee, jotka laukeavat yöllä kauhukohtauksina. Meidän kuopus on kuluneen vuoden nähnyt painajaisia tosi ahkerasti. Kerrankin herättiin kaikki siihen, kun hän huutaa: "Viekää tuo kaamea orava pois minun sängystäni!" ja heitti kaaressa lemipinallensa lattialle :laugh: .

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Kuuluu ikään. Mielikuvitus alkaa kehittyä, joten painajaisunia tulee, jotka laukeavat yöllä kauhukohtauksina. Meidän kuopus on kuluneen vuoden nähnyt painajaisia tosi ahkerasti. Kerrankin herättiin kaikki siihen, kun hän huutaa: "Viekää tuo kaamea orava pois minun sängystäni!" ja heitti kaaressa lemipinallensa lattialle :laugh: .

Sori ei sais nauraa, mut hauska tilanne jotenkin. :D
Meilläkin on tuo pienempi neiti (täyttää kesällä 3v) nukkunu välillä hirmu huonosti, itkeny vähän väliä, enkä tosiaan ole keksiny muuta syytä kuin painajaisunet.

Hyvä kuulla, että muillakin on ollut samaa. Tulkoon viereen, kun kerran se nyt auttaa. Tuo orava-juttu oli kyllä hauska! Meillä ei tyttö vielä paljoa puhu, joten ei osaa sanoa yhtään mikä on.

Kyseessä on ns. kauhukohtaukset jotka menee itsellään ohi ajan myötä. Kohtauksen aikana lasta ei tule herättää eikä hän ole hereillä vaikka siltä vaikuttaisikin.

Yhteistyössä