2-vuotiaan "ruokailuongelma"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä?

Vieras
Lapsi on kohta 2v4kk ja haluaa kyllä syödä itse ruokaansa, mutta syöminen hiipuu lähes aina muutamaan lusikalliseen ja sitten on hetken päästä taas nälkä. Ei tehoa sekään, että ruokaa saisi vain ruoka-aikoina. Ainoastaan yksi lempiruoka sekä hedelmät menee hyvin...

Eli jos haluamme lähteä kotoa jonnekin ja haluan lapsen olevan hyväntuulinen ja kylläinen, niin syötän hänet itse.

Onko muilla ollut vastaavaa?
Olisiko jotain vinkkejä millä saisi lapsen syömään paremmin itse?

meillä syödään itse mummolassa..mutta ei kotona tai muutenkaan äidin ja iskän kanssa..ja meillä nyt muutenkin ruokailut kodin ulkopuolella ongelma,kun toi neiti on niin ronkeli..

mä syötän välillä mun 3v lasta,koska leikkii vaan ruualla ja jos ollaan ulos lähdössä,rupee sit nälkäsenä kiukutteleen.. sukulaiset ihan kauhuissaan,ei kuulemma sais syöttää....:)

Älä stressaa, syötä itse jos tarvii. Kyllä ne aikanaan syövät itsekin paremmin. Minä olen syöttänyt vielä aika vanhana lapsiani ja ovat kyllä itse alkaneet syömään ajallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
meillä syödään itse mummolassa..mutta ei kotona tai muutenkaan äidin ja iskän kanssa..ja meillä nyt muutenkin ruokailut kodin ulkopuolella ongelma,kun toi neiti on niin ronkeli..

Minkä ikäinen teidän tyttö on?

Meillä kans on aika tarkka mitä suuhunsa pistää...
mutta kaikki vihannekset ja hedelmät menee hyvin.

Olen miettinyt että kai tämä joskus ohi menee ;)
Itseäni ei yhtään häiritse tuo syöttäminen, mietin vaan että olisko kyse osittain siitäkin että kun neiti saa palvelua niin ei jaksa lusikoida.

Suostuisiko lapsi syömään jos hän saa syödä itse omalla lusikallaan, mutta myös sinä annat aina välissä lusikallisen suuhun?Meillä aamupuuro menee niin, että vuorotellen lapsi lappaa itse puuroa ja minä annan myös lusikallisen.Sujuu ruokailu joutuisasti ja saadaan koko lautasellinen helpommin alas.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä poikaa:
Älä stressaa, syötä itse jos tarvii. Kyllä ne aikanaan syövät itsekin paremmin. Minä olen syöttänyt vielä aika vanhana lapsiani ja ovat kyllä itse alkaneet syömään ajallaan.

Helpottavaa kuulla :)
On vaan sellainen epävarma olo tullut tästä asiasta kun sitä jonkun verran on ihmetelty että vielä syötän "näin isoa" lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:

Minkä ikäinen teidän tyttö on?

Meillä kans on aika tarkka mitä suuhunsa pistää...
mutta kaikki vihannekset ja hedelmät menee hyvin.

Olen miettinyt että kai tämä joskus ohi menee ;)
Itseäni ei yhtään häiritse tuo syöttäminen, mietin vaan että olisko kyse osittain siitäkin että kun neiti saa palvelua niin ei jaksa lusikoida.

Meillä neiti nyt 2v8kk ja tää sama juttu jatkunut koko ajan..

meillä ei syödä:

* makaronia
* riisiä
* spagettia
* pitsaa
* hampurilaisia
* lihapiirakkaa
* nakkeja

..joten kaikki ruoat,jotka valmistettais esim, makaroonista on pannassa..

..meillä syödään:

* hedelmiä
* kasviksia
* leipää
* jugurttia
* JA LEMPPARI ON PERUNA keitettynä..

Yhteistyössä