2-v tyttö "liian" kiinni äidissään, muita??

Tuon tämän tekstin tuolta taapero puolelta myös tänne, jos täältä löytyisi myös vastauksia!

Elikkä mulla olis tälläinen "ongelma" kun 2-vuotias neitimme on erittäin kiinni minussa, äidissään!
Olen paljon lapseni kanssa, kun mies käy päivätyössä ja hänenkin vapaa-aikansa vietämme pääasiassa yhdessä. Käyn kuitenkin n.2krt/viikko kuntosalilla ja eilenkin kun tyttö oli reilu tunnin isovanhemmillaan itki äitiään. Eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta :(
Mitä asialle kantsis tehdä? Onko kokemuksia kuinka kauan tälläinen vaihe kestää? Meillä tämä "pahin" äidissä kiinniolemisen vaihe on tainnut alkaa tuossa 1v6kk kieppeillä..
Pelottaa vaan senkin puoleen, että minulla koittaa töihin lähtö tammikuussa ja neidille on haettu tarhapaikkaa (2pv/vko) ja osan ajasta hoitaa isovanhemmat. Mitenhän kova huuto siitä syntyy :eek: ?
Kannattaisiko vaan mahd.paljon nyt hoidattaa esim.isovanhemmillaan tunnin-pari kerrallaan? Tyttömme siis on jo pienestä pitäen isovanhemmillaan hoidossa ollutkin, max.vuorokauden, joten ei nuo hoitotilanteet mitään uutta pitäis olla.
ANTAKAA HYVIÄ VINKKEJÄ, KANNUSTUSTA TAI IHAN MITÄ VAAN TIETOA KUINKA TÄSTÄ YLI PÄÄSISI!! :attn:
:flower: :flower:
 
Meillä on kans tuo reilu 2v aikalailla kiinni minussa, ja välillä meinaa turhauttaa... :| Pahemmaksi mennyt ku jäin kokoaikatöistä osa-aikatöihin (2pvää/vko). Nyt huutaa aina ku tarhaan pitää jäädä, ja kotonakin äiti vain kelpaa, isä ei koskaan saa mitään tehdä. Siskoilleen on mustis, varsinkin keskimmäiselle, isoimmalle ei niinkään...
Se on 2vuotiaalla tää ikä et koetellaan ja kasvetaan, kyl se tästä ohi menee!

Kärsivällisyyttä!
 
Lapsen kanssa parasta on, että kaikki nämä "vaiheet" on ohimeneviä. :D En osaa suoraan mitään neuvoja antaa, mutta sellainen ajatus herää, että kun lapsi on aina ollut äidin kanssa, niin muuhun tottuminen vie aikansa. Mitenkäs jos hän olisi isän kanssa muutaman tunnin USEIN, niin että tottuisi muuhun kuin juuri sinuun? Eihän sen tarvitse sen vieraampi olla, kunhan on kokemus turvallisesta ja mukavasta olemisesta useamman kuin yhden henkilön kanssa.
 
Kiitos teille vastauksista :flower: Tyttö onkin kerran, pari viikossa isänsä kanssa ihan kahden, kun minä käyn salilla, pumpissa, kaupungilla tms.. ja ihan hyvin on viimeaikoina isänsä kanssa mennyt, tosin sellaista on tapahtunut, että kun minä sitten kotiudun rupeaa tyttö itkemään :eek: Liekö hällä sitten joku jännitys tms.laukeaa vai mikä on? Mutta koko minun poissaolo aikanani yleensä viihtynyt hyvin isänsä kanssa!
Itsekin toivon, että tämä olisi vain ohimenevä vaihe, tuntuu että sitä vain on nyt kestänyt jo enemmän kuin tarpeeksi.
 

Yhteistyössä