2-v tyttö "liian" kiinni äidissään, muita??

Elikkä mulla olis tälläinen "ongelma" kun 2-vuotias neitimme on erittäin kiinni minussa, äidissään!
Olen paljon lapseni kanssa, kun mies käy päivätyössä ja hänenkin vapaa-aikansa vietämme pääasiassa yhdessä. Käyn kuitenkin n.2krt/viikko kuntosalilla ja eilenkin kun tyttö oli reilu tunnin isovanhemmillaan itki äitiään. Eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta :(
Mitä asialle kantsis tehdä? Onko kokemuksia kuinka kauan tälläinen vaihe kestää? Meillä tämä "pahin" äidissä kiinniolemisen vaihe on tainnut alkaa tuossa 1v6kk kieppeillä..
Pelottaa vaan senkin puoleen, että minulla koittaa töihin lähtö tammikuussa ja neidille on haettu tarhapaikkaa (2pv/vko) ja osan ajasta hoitaa isovanhemmat. Mitenhän kova huuto siitä syntyy :eek: ?
Kannattaisiko vaan mahd.paljon nyt hoidattaa esim.isovanhemmillaan tunnin-pari kerrallaan? Tyttömme siis on jo pienestä pitäen isovanhemmillaan hoidossa ollutkin, max.vuorokauden, joten ei nuo hoitotilanteet mitään uutta pitäis olla.
ANTAKAA HYVIÄ VINKKEJÄ, KANNUSTUSTA TAI IHAN MITÄ VAAN TIETOA KUINKA TÄSTÄ YLI PÄÄSISI!! :attn:
 
:)
No oma tyttö oli aikanaan tosi kiinni äidissä, ei ollut 1v 6kk ikään mennessä ollut esim. äidilläni koskaan, edes hetkeä hoidossa. Mutta sitten taas anopilla on ollut 2 yötä perätystenkin ja sinne on aina jäänyt mielellään.

Nyt 2-vuotiaana on todella reipas. On hoidossakin 3pv/vko. Sinnekkin sopeutui hyvin, ei ole itkenyt vielä kertaakaan perään tai ollut muitakaan ongelmia. Hoito on minusta reipastuttanut tyttöä entisestään, nyt ihan mielellään lähtee vaikka naapurin "erkin" mukaan kurkkaamaan kissaa, niin että äiti jääkin pois näköpiiristä. Menee leikkimään naapuriin kaverin kanssa että en ole itse mukana jne.

Eli meillä alkoi helpottamaan suuresti tuossa 1v 9kk -> Varmaan pikku hiljaa, pienissä määrin totuttaisin lasta olemaan ilman äitiä, vaikka juuri noin että olette mummolassa kylässä ja menetkin käymään pikaisesti kaupassa tai jos sekin aika on liikaa, niin mummu voi mennä lapsen kanssa pihalle hetkeks. Tätä kun toistetaan lapsen pitäis tajuta ettei se äiti minnekkään katoa :)
 
Joo isovanhemmat aina ovatkin tytön kanssa lähteneet puistoon, mutta melkein aina tytöllä leikinhalu loppuu kuin seinään kun muistaa äidin!
Itsekin toivon, että tuo tarhaan meno reipastuttaisi myös meidän tyttöä, sillä tällä hetkellä muutenkin hyvin arka vieraita kohtaan. Vaikka siis paljon puistoilemme, käymme avoimessa jne..
 

Yhteistyössä