2 v. ja uhma hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caroline
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Caroline

Vieras
Tyttömme on 2 v. ja kohta 3 kk päälle. On pph:lla, joka on nyt alkanut melkein valittaa minulle tyttömme uhmasta. Kuuluu hoitajan mukaan tähän ikäkauteen, mutta on hänen mielestään tytöllämme tavallista voimakkampi. Olen ollut aistivinani puheessaan jonkinlaista arvostelua meitä vanhempia kohtaan ja ehkä jopa kyllästymistä tyttöömme.
Tytär on toinen lapsemme ja minun mielestäni hänellä ei ainakaan kotona ole yhtään sen voimakkaampi uhma kuin isoveljellä (nyt jo 8 v.) aikanaan. Ehkä on saanut tavallista enemmän periksi isoveljeltä, joka on jo koululainen eikä aina jaksa kuunnella siskonsa meteliä, vaan antaa mieluummin periksi. Itse koen, ettei tytön kanssa ole mitään vaikeuksia pärjäämisen suhteen. Uhmaa ja kiukkuaa, mutta on toisaalta myös kamalan herttainen ja kiltti. Olemme ihan tavallinen perhe, eikä meillä ole mielstäni mitään onelmia perheessä eikä myöskään lasten kasvatuksen suhteen. Poikamme taitaa olla kilteimpiä ekaluokkalaisia poikia. Olen alkanut vähän ärtyä hoitajan puheista - hän mielestäni arvostelee tytärtäni normaalista asiasta, uhmasta. Miten minun mielestänne pitäisi reagoida? Vai olenko vain liian herkkänahkainen? Tänään tyttömme on kipeänä, oksennustaudissa ja kun ilmoitin hoitajalle tekstarille, ettei tyttö tule hoitoon, oli vastaus vein pelkkä ok. Itse olisin ajatellut, että olisi voinut toivottaa edes pikaista paranemista tms. Ei oikeasti taida pitää lapsestamme:(

Minä kans olen miettinyt tuota meidän tytön(1v7kk)uhmaa..Meidän tyttö on aina ollut aika voimakas tahtoinen luonne jne.Ja nyt se sitten voimistuu uhmäiän myötä ja myönnän kyllä että on normaalia uhmakkaampi ja ns.vaikeampi tapaus.Itsekin välillä saapi ihmetellä,kun ensimmäinen lapsi kyseessä,ei siis kokemusta muista.
Meillä lapsi myös pph hoidossa päivisin ja hän myös mainitsee päivittäin tuosta uhmasta ja miten sitä on esiintynyt ja miten on menetelty..Mutta se vaan pitää ajatella että sehän on heidän työtä,eivät he voi vanhemmille ruveta valittavaan sävyyn asioista puhumaan,pian saavat verokorttinsa hakea pois jos ei työ miellytä.Kyllä mullakin on joskus käynyt mielessä,että onkohan heidän päivänsä sitten ihan kauhea ja se on tavallaan lapseni vika.. :ashamed: Mutta enempää en sitä mieti,sillä lapsia on erilaisia,toiset helpompia ja toiset vaikeampia.Joka työkseen tuota tekee pitää ymmärtää ja tietää nämä asiat.Ja voihan se olla että itse vanhempana saattaa asioihin reagoida voimakkaammin ja saada väärinkäsityksiä.Uskoisin että niin teillä kuin meilläkin hoitaja tykkää lapsesta samalla tavalla kuin muistakin,he vain kertovat totuuden päivästä.Ja ainahan voit keskustella asiasta hänen kanssaan tuosta uhmasta.
Meillä vielä kerran pph sanoi että oli vähällä että lopettaa työt,kun nii vaikea päivä oli lasten kanssa..Tuli itselle tosiaan sellainen olo että voi ei..onko meidän lapsen kanssa niin vaikea olla.Muuten meidän hoitaja on kyllä mukava,että en niin vakavasti noita puheita ottanut.

Mutta muistetaan että se on heidän työ ja siitä heille palkkaa maksetaan,etsiköön toisen työn jos ei työ miellytä :kieh:

Jaksamisia ja paranemisia sinne :hug:

Vois myös muistaa sen tosiasian, että lapset käyttäytyvät hoidossa eri tavalla kuin esim. kotona.... Saattaa purkaa siis tällä kertaa kiukkuaan hoitoon eikä kotiin, niinkuin yleensä..

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä