2 kk ikäisen unen tarve?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 17w
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti 17w

Vieras
minun tyttöni nukkuu yö unta 9-5.30 ja herää syömään ja jatkaa unia herää 9-10 maissa aamulla. ottaa päikkärit 11-12 aikaa ja nukkuu tunnin tai pari.. iltapäivällä n. klo 15-16 nukkuu taas unet tunnin tai pari ja käy taas 9 aikaa yö unille.. työntekijäni sanoivat että lapsi nukkuu liikaa mutta minkä teen kun tyttö nukahtaa joskus kesken syönnin jo kun on väsynyt ja joskus nukahtaa kesken leikkien.. pitäisikö minu MUKA pitää lastani väkisin hereillä?

lapsen pitää antaa nukkua niin paljon kuin lapsi unta tarvitsee...uskoisimpa että haitallista voisi olla kehitykselle jos ei anna nukkua (olen lukenut tästä, mutta en nyt vain kerta kaikkiaan jaksa hakea lähteitä)

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
lapsen pitää antaa nukkua niin paljon kuin lapsi unta tarvitsee...uskoisimpa että haitallista voisi olla kehitykselle jos ei anna nukkua (olen lukenut tästä, mutta en nyt vain kerta kaikkiaan jaksa hakea lähteitä)

Muistan lukeneeni että unen aikana erittyy kasvuhormonit, löytyisköhän mitään järkevää jos vähän googlais.

"Kasvuhormonia vapautuu myös muussa yhteydessä, millä ei ole mitään tekemistä urheilun kanssa. Sitä vapautuu unen aikana, oikeammin 3. ja 4. vaiheen aikana juuri ennen REM-unta (Rapid Eye Movement). Tämän unitilan aikana ihmisruumis korjaa itsensä seuraavan päivän toimintoja varten. Mitä parempi uni, sitä enemmän kasvuhormonia vapautuu unen aikana. "
http://www.ahjos.net/zone/luku6.htm

Löytykin aika hyvin kun googlasin: kasvuhormoni unen aikana.

Yhteistyössä