1kk ikäisen unen määrästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Andy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Andy"

Vieras
Kuopus täytti juuri 1kk ja on oikukas nukkuja. Yöllä klo1-2 nukahtaa, nukkuu muutaman tunnin, syö, nukkuu taas muutaman tunnin. Aamulla 8-9 aikaan herää ja on hereillä muutaman tunnin, SYLISSÄ, tai muuten alkaa itku. Klo 13 aikaan nukahtaa ja nukkuu yhdellä syötöllä iltaselle, n. klo´18 saakka. Sitten herää ja syö, syö, syö ja pelkästään syli on kyllin hyvä paikka olla. On sitten hereillä muutaman minuutin torkkuja lukuunottamatta, sinne klo 1-2.
Esikoinen, nyt 1v 7kk oli paljon tasaisempi nukkuja ja syöjä. Olin muutenkin siinä uskossa että näin pienet kuin 1kk tarvitsevat paljon enemmän unta kuin sen 12-14h vuorokaudessa. Vai??? :O Neuvolasta en muistanut kysellä....

No tää nyt on vielä niin pieni tapaus, ettei rytmiä oikein ole ehtinyt vielä muodostua. Ja ei se kaikille niin helposti tule.
Meillä kuopus oli 5kk ikäinen, kun rytmi tasoittu, ja päivät alko kulkea saman kaavan mukaan.

No ihankos noin meinaat, olitpa fiksu. Etten olis tuumaillu ihan samaa, mutta kysymykseni olikin tuosta unen tarpeesta, tuntuu ettei nuku tarpeeksi.
Mut hei, kiitti ku osasit noinkin hyvin valaista mua. Tsiisus......!

Lisäys vielä, et meillä saatto tuo kuopus het synnäriltä tulon jälkeen olla valveilla meilkein koko päivän! Sitten toisen päivän veteli sikeitä koko ajan. Mä luotan ainakin siihen, et kyllä se luonto hoitaa, et vauva nukkuu tarpeeksi.

Totta turiset VS, en mitään rytmiä tässä vaiheessa odotakaan, ja ehkä nämä pikkuiset hoitaa unensa itse niin sanotusti. :)
Luin tässä välissä että 17h olis 1kk ikäisen unentarve vähintään, ja olinkin muistavinani että jotain tollasta sen pitäis olla. Noh, ehkä tälle tapaukselle sit riittää 12h. Who knows.

Yhteistyössä