2 kissaa vai 3 kissaa? Auttakaa mua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku tulee jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku tulee jo

Vieras
Meillä on nyt 2 kissaa, nartulla pennut ja aivan tuskaa kun ajatteleekin että niistä pitää kohta luopua, haluaisin siis pitää yhden.

Jos on jo 2 kissaa niin onko se kolmas siinä yhtään "pahempi" kuin kaksi?

Ja ihan tuskaa kahdesta päättää että kumpi se olisi joka pidetään, toinen on ylisöpö poika joka ollut alusta asti lemppari ja toinen ylisöpö pikimusta tyttö jonka me miehen kanssa jouduttiin auttamaan ulos kun oli jäänyt jumiin, hän on myös porukan pienin.

Voi ei tää on vaikeeta. Kaduttaisi varmaan loppuikä jos ei yhtä pentua pitäisi, mutta onko kolme kissaa liikaa? 82 neliöinen rivitalo kahdessa kerroksessa

Tuliko paljon jätettä? Kuinka paljon ne söi?

Tuo meidän leikattu kolli nyt ei paljoa syö, emo menee sterilisaatioon heti kun lopettaa imettämisen, samoiten pentu leikattaisiin hetikun mahdollista, ruokakulut ainakin pienenee. Tuskin kolme leikattua kissaa syö edes sitä samaa minkä kaksi leikkaamatonta..

Mutta tuo hiekkalaatikko, se tulis olemaan varmaan ihan täynnä kokoajan. Mut jos koko perhe vuorottelee putsauksessa niin sittenhän se ois melkein sama kuin se et tähän asti oon yksin putsannut sen

Ostakaa vähintään yksi uusi kissanvessa, kahdesta lisävessastakaan ei ois mitään haittaa.
Mulla on tällä hetkellä vasta yksi kissa, mutta kovasti kissakuumeilen sille kaveria tai jopa kahta. Olen ajatellut että ehkä neljä kissaa alkaa olla ehdoton maksimi. Kissat on muutenkin niin pieniruokaisia, että tuskin ne konkurssiin saa ihmistä syötyä. Ainakaan, jos ostaa ruuat zooplussasta tai ruokkii ne raakaravinnolla.

[QUOTE="A p";28072945]Vaikka tuo poitau on ollut lemppari alusta saakka niin silti on tunne et meidän täytyis pitää tuo kaikkista pienin, meidän ansiosta hän on elossa.[/QUOTE]

Me pidettiin pentueen rääpäle, se, jota piti auttaa imemään ja joka oli puolta pienempi kuin veljensä, ja jonka pelkäsimme kuolevan. Ihana ja persoonallinen kissa on ollut, jäi tosi pienikokoiseksi, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut. Kissalla on hassuja omia tapoja, joita ei ennen ole tullut vastaan. On nyt 11-vuotias, terveenä pysynyt flunssia lukuun ottamatta. :)

Riippuupi ihan persoonista. Yksi kissa voi olla työläämpi tapaus kuin neljä yhteensä.. Meillä ollut 3 yhtaikaa, pieni talo mutta katit ulkoili vapaasti joten tietty eri tilanne. Eivät syöneet mun mielestä mitenkään erityisen paljon yhteensä, oli sellainen iso kulho jatkuvasti täytössä kuivamuonaa, lisäksi saalistivat ulkona ja saivat raakaruokaa satunnaisesti. Vessaa sai yhden jäljiltä siivota jatkuvasti, joten jos uusi tulokas (tai entiset) ei ole samanlainen paskakone niin tuskinpa on kovin paljon kummempi rumba kuin kahdenkaan sisäkissan kanssa.

Meillä on parhaimmillaan (tai pahimmillaan) ollut 5 kissaa 70neliön asunnossa. Ei siinä mitään ongelmaa ollut, hiekka-astioita sai olla aika tiuhaan putsaamassa ja karvoja imuroimassa, mutta muuten meni helpolla.

Kyllä se melkeen menee kolme jos kaksikin kissaa. Ei tuota ongelmaa. Mulla on ainoa ongelma siinä, kun nämä on sisäkissoja, niin jos ulko-ovi aukee, niin kädet ei riitä pitämään niitä aisoissa etteivät karkaa. =) Siihenkin oppii aika äkkiä. Nykyään saan jo pahimmassa tapauksessa kaikki kolme syliin yhtäaikaa, jos on pakko.
Hiekkis tyhjennettävä useammin, mutta en ole kokenut ongelmaksi. Ruokaa menee sen yhden kissan verra enempi.
Minä ottaisin yhen kissan vielä, jos muu perhe suostuis. Mutta kun eivät suostu, niin en ota. Kaikkien on oltava hommassa mukana jos on monta kissaa.

Niin, tietenkin rokotukset, madotukset yms on sit kans se yks enempi ku kaksi. Tietenki tuntuu rahapussissa, mutta antavat niin paljon, että en laittas yhtäkään pois.

Riippuupi ihan persoonista. Yksi kissa voi olla työläämpi tapaus kuin neljä yhteensä.. Meillä ollut 3 yhtaikaa, pieni talo mutta katit ulkoili vapaasti joten tietty eri tilanne. Eivät syöneet mun mielestä mitenkään erityisen paljon yhteensä, oli sellainen iso kulho jatkuvasti täytössä kuivamuonaa, lisäksi saalistivat ulkona ja saivat raakaruokaa satunnaisesti. Vessaa sai yhden jäljiltä siivota jatkuvasti, joten jos uusi tulokas (tai entiset) ei ole samanlainen paskakone niin tuskinpa on kovin paljon kummempi rumba kuin kahdenkaan sisäkissan kanssa.

Toi on todellakin totta. Meillä tää viimeks tullut tapaus tuntuu välillä touhuavan kaikkien edestä ja välillä tuntuu että on enempikin kuin se kolme kissaa talossa!!=)

[QUOTE="a p";28073024]entä kissanhiekat? Eurolitter ollut tähän asti ja tykkään..[/QUOTE]

Mistä vielä saa eurolitteriä??? Hö. Meillä se oli monta vuotta käytössä, mutta sit se lopetettiin, eikä sitä enää saanu. Kokeiltiin kaikkia merkkejä, mut ei tuntunu löytyvän vastaavaa yhtä hyvää. Nyt käytössä extreme classic, ja olen tyytyväinen. Kalliimpi kuin eurolitteri, mutta tuntuu olevan riittosampi.

Mulle on sanottu, että sisäkissoiksi voi ottaa niin paljon kuin asunnossa on väliovia. Eli jos teiltä löytyy enemmän kuin 3 ovea niin voit ottaa 3 kissaa.

Itsellä on 3 kissaa eikä muutos kahdesta kolmeen tuntunut oikeastaan missään, kun kaksi matkustaa samassa boxissa ja yksi yksin, niin saan kerralla kannettua kahdessa boxissa kuten ennenkin. Olen vähän taipuvainen ajattelemaan samoin kuin se kirjoittaja, joka sanoi että joskus yksi on enemmän kuin neljä - riippuu ihan kissan luonteesta, rodusta ym. miten kissa "täyttää talon".

Sanoisin kuitenkin, että muutos kahdesta kolmeen on se iso muutos. Sen jälkeen voi helposti hankkia sen neljännen, viidennen ym. jos tilaa riittää ;)

Ymmärrän kyllä tosi hyvin, jos haluat pitää oman kissan pennun, jos emo on erityisen kiva luonteeltaan, jolloin pennustakin voi sitten tulla tosi ihana :)

no emo on kyllä aivan huippu. Nyt mulle tuli vain paha mieli että tuo lemppari menee sitten jollekkin vieraalle :( Mutta kahta ei voida kyllä pitää.

Ehkä tuo pienin ja jumiin jäänyt ansaitsee eniten sitten sen että saa jäädä emon tykö :)

Tää on oikeesti ihan hirveetä. Vähän mä parun kun noi lähtee

Yhteistyössä