2 alkiota, 1 vai 2 vauvaa?

Ihan mielenkiinnosta.. en tiedä onko tällasta missään "tilastoitu".
Miten tän palstan kokemuksella tuo siirtoasia on menny?
Onko siirretty molemmat top -alkioita?

Itsellä kokemusta 2 top-alkion siirrosta josta 1 tyttö syntyi.
 
Heippa,

kerrankin saan kommentoida tällaiseen viestiin. :)

Katsoin oikein TAYS:n epikriisistä, että 27.5.2010 on siirretty 4-soiluinen 3,0 pisteen alkio ja 4-soluinen 2,5 pisteen alkio. Laskettuaika on 15.2.2011, eli alle viikko vielä. Mutta masussa köllöttelee yksi tyttövauva, jota jo kovasti odotan. Ennen onnistunutta raskautta tehtiin kolme ICSI-hoitoa, joista yhteensä kuusi siirtoa, joista kuudes toi plussan ja siis kolmannen hoidon tuoresiirto.

Kovasti tsemppiä kaikille hoidoissa oleville. Älkää luovuttako. Taistelu omasta Rakkaasta on rankka ja todella toivon, että mun onnistuminen tuo Teille toivoa. :heart:
 
2 alkiota siirrettiin 2.ivf:n tuoresiirrossa ja kaksi kaksikuukautista kullannuppua nukkuu vieressäni, tyttö ja poika <3

Meilläkään ei ollut alkiot kuin keskitasoa ja nämä ainoat kunnolliset, siksi siirrettiin kaksi.
 
Minulle on siirretty vain kaksi kertaa 2 alkiota, muut olleet yhden siirtoja.

Ekassa kahden siirrossa alkiot olivat huonoja/hitaita, siirrettiin kaksi ja negaa tuli.

Toisen kerran pas:ssa siirrettiin 2 hyvää joista toinen kiinnittyi ja yksi vauva tulossa.
 
2 kertaa on siirretty kaksi alkiota, molemmilla kertaa on kumpikin lähtenyt kasvamaan, mutta kummallakin kertaa toinen on kuollut viikolla 7-10. Ihan siis geminidiagnoosi tullut molemmista, että kumpikaan menehtynyt ei ole ollut tuulimuna.
Nyt siis kyljessä makoilee 2v tyttö ja masussa kasvaa vauva rv 15+1.

Ekalla kertaa toinen oli tosi hyvä ja toinen niin huono, ettei olisi kestänyt pakastusta, siksi molemmat laitettiin kohtuun. Olivat ivf-alkioita.

Sitten välissä 2 yhden alkionsiirtoa ja yksi yhden alkion pas, joista negat.

Nyt marraskuussa siirrettiin kaksi kohtuu hyvää, oisko toinen ollut jopa top-alkio. Kahden päivän viljely kuitenkin. Icsi-alkioita (minusta johtuva icsi, koska "munin" niin vähän) olivat nämä.

2008 vuonna oltiin vielä siinä uskossa, että toinen tukee toisen kiinnittymistä, mut 2010 vuonna on kuulemma sellaista tutkimustietoa, että ne eivät tue toisiaan. Samalta lääkäriltä nämä molemmat kommentit.
 
Passeissa aikoinaan 2x2 huonoa alkiota siirrettiin, negat niistä. Sen jälkeisessä icsissä ainoa pakkaseen menijät oli hyvä ja vähän huonompi alkio samaan olkeen. Passissa lääkäri oli kuitenkin siirtämässä näistä vain yhtä, koska näki kaksoisraskauden riskin "liian suureksi". Haluttiin kuitenkin molemmat kyytiin, ja näistä yksi kiinnittyi ja poika syntyi.
 
1. IVF 3. PAS ja kaksi ihan ok alkiota siirrettiin josta yksi poika syntyi. Ekasta hoidosta saatiin 7 alkiota joista kaksi ekaa siirrettiin yksinään -> negat kaksi seuraavaa siirtoa siirrettiin kaksi alkiota joista ekasta siirrosta siis poika ja toka oli nega. Nyt viimeinen alkio siirrettiin yksinään maanantaina, oli kertaalleen sulatettu ja uudelleen pakastettu ja ihmeen kaupalla selvisi vielä toisesta sulatuksesta.
 
Minulle on tehty 5 tuoresiirtoa ja kolme pas:a, kaikissa siirretty kaksi alkiota, laatu vaihdellut top-alkioista kohtalaisiin. Neljännestä tuoresiirrosta alkoi raskaus, jossa toinen eli raskausviikolle 9 ja toinen oli tuulimunan näköinen viikoilla 7 ja 9 ultrassa. Viidennestä tuoresiirrosta saatiin kemiallinen raskaus. Eli 8x2 alkiota = 0 vauvaa meidän kohdalla...
 
meidän lääkäri sanoi että tilastollisesti kahden alkion siirroista alkavista raskauksista 25% on kaksosraskauksia. Aiemmin (90-luvulla?) siirrettiin lähestulkoon vakiona kaksi alkiota kerrallaan, ja suuren kaksosraskausmäärän vuoksi keskenmenot olivat hoitojen jälkeen siis paljon tavallisempia kuin nyt.
 
Mulle siirrettiin tänään 2 alkiota, yksi oli jakautunut kahdeksaksi elikkä tod. hyvä ja toinen oli lääkärin mukaan "ok" luokkaa. Tämä oli mun eka mikrohedelmöitys. Nyt ei muuta, kun ootellaan.. Oli ihan mielenkiintoista lukee näitä vastauksia täällä:)
 
Meilla on siirretty 2 blastoa IVF:n tuoresiirrossa joista KU viime kesana. Pakkaseen oli jaany 6 blastoa jotka kaikki selvisivat sulatuksesta :) ja sirrettiin 3mena kertana (eli joka kerta 2) eika valitettavasti tarppia :(

Nyt odotellaan seuraavaa hoitoa joka alkaa ensi viikolla samalla kaavalla. Lekuri valaytteli jo etta voidaan miettia 3:n blaston siirtoa... huh, en sitten tiada olisiko kovinkaan jarkevaa... :confused:
 
Mulle siirrettiin 21.3. 2 kpl 8 soluista alkiota. Reilun viikon paasta menen raskaustestiin. Jannittaa ihan hirveesti, nimittain edellisessa hoidossa sain myös 2 kpl hyvia alkioita ja vain toinen kiinnittyi ja lopulta sekin meni kesken viikolla 6.
 
2 alkiota siirrettiin 2 ivf tuoresiirtona, kun enempää ei tullut. Toinen top ja toinen lääkärin mukaan ei niin hyvä, mutta hyvä kuitenkin. Reilun kahden kuukauden ikäinen poika tuhisee sylissä :heart:
 
Mulle tehty kuusi kertaa tuorealkion siirto, joista kahdella kerralla on siirretty yksi alkio ja neljästi kaksi alkiota.
Kahden alkion siirrosta syntyi 1 lapsi, nämä kaksi alkiota olivat poikkeukselliseti vasta pronukseusvaiheen alkioita, mutta kannatti siirtää.
 

Yhteistyössä