2,5kk verta nenästä

pur
mistä voi johtua? pari tuntis sitten ihan normaalisti putsasinnenän "ruuvaamalla" paperista pyötritetyllä "tikulla". Tyttö on ollu levoton jo muutaman mut se on johtunu taas mahasta, nyt on suht rauhallinan mut muu kun syli ei taas käy. Äsken huomasin toinen sierain oli reuniltaan täynnä kuivahtanutta verta :eek: . Neuvolaan en taas päässy puh läpi ja atkaa on kaikkialle aika paljon, ilman autoa täällä ihmettelen. Onneks tyttö kuitenki vaikuttaa ny täs sylis rauhalliselta......

Onks kellää vastaavasta kokemuksia

Siis mulla ei oo kokemusta, tää on ainut mitä netistä löysin (tietolähde tyyliin keskustelupalsta):

"Nenäverenvuoto voi olla myös osa allergista reaktiota. Usein toistuva nenän limakalvoilla tapahtuva allerginen reaktio (lieväkin) voi aiheuttaa sen, että limakalvot heikkenevät ja reaktioiden yhteydessä alkaa ilmetä nenäverenvuotoa."

Soita toki päivystykseen jos pelottaa, mä soittaisin, ku oon hermoheikko!

tai mulla itsellä on aina ollu tosi herkät limakalvot, et jos yhtää karkeemmalla tökkii, ni on tullu verta... voi kai vauvallaki olla niin? Et onko mahdollista, et tökkäsit sil rullalla ja sit tuli vähä? Vai oliko jo ennen?

Kirjottelen vaan, vaik ei musta oikeesti taida apua olla...

Ei kuitenkaan enää vuoda? Mä veikkaisin kans, et paperi on rikkonut mahdollisesti herkkää limakalvoa ja sieltä on muutama tippa ehtinyt tulla verta. Mä seurailisin jonkun aikaa ja oisin sit huolissani, jos verta tulis vielä lisää.

Hei,
en huolestuisi, jos verta ei nyt valumalla tule. Varmasti on limakalvoon tullut haavauma. Mutta eikös sitä periaatteessa sanota että pienen vauvan nenää ei saisi putsailla millään kyynärpäätä pienemmällä eli kannattaa olla kyllä varovainen jos sinne nenään jotaan tunkee. En nyt usko, että kuvailemasi paperi on isompaa haavaa saanut aikaiseksi mutta periaatteessahan olisi hyvä, että vauvan nenä puhdistuisi ihan itsekseen esim. aivastamalla.

pur
Kiitos vastanneille

Järkeilinkin sitten aruhoituttuani asian jotakuinki näin. Mitään varsinaista vuotoa tosiaan ei ollut ja jäin seuraamaan tilannetta. Mulle kyllä näytti synnärillä yks kätilö ton nenän ruuvaamisen ja koska varsinki aluks tytön nenä oli niin tukkonen on jääny tavaks ruuvata aamuin illoin ja jos jotain on näkösällä. Pitää sitten jatkossa varmaan ottaa tosi paljon varovammin. Mutta kiitos näistä, :flower:

pur joillakin vaan vuotaa nenä helposti. Meiän esikoisella tuli eka verenvuoto tosi pienenä. Olisko ollut just jonkun ton kokoinen. Ja sitä verta tuli ihan kunnolla. Tämä onkin jatkunut sen jälkeen, et se tapahtuu n 1-2 kertaa 2-4kk. Useesti se sattuu kun flunssa on loppumaisillaan. Oon aatellut et neidillä on varmaankin pari herkkää suonta nenässä, jotka sit kalvojen kuivuessa vuotaa. Lääkäri ei pitänyt tota vuotamista erikoisena. Sanoi et jos itseä haittaa, niin sit kirjoittaa lähetteen.
Et silleen.

Yhteistyössä