2,5-vuotiaalla hampaat vinossa, korjaantuuko itsekseen?

Meidän pojalla on hampaat ristissä nyt 2,5-vuotiaana. Tarkoittaako se automaattisesti sitä, että hampaat on ristissä (vai mikä on hienompi termi :D ) vielä isompanakin? Vai voiko ne hampaat sitten olla tasaisemmat, kun leukakin kasvaa ja maitohampaat on lähteneet? Meillä vanhemmilla on molemmilla ihan tasaiset hampaat, ihmetyttää että lapsella ei.
 
meillä
Meidän pojalla oli kans pienempänä,joskus 1-2v alahampaissa yks hammas sillain eri rivissä ku muut,sille oli liian kapea paikka ja ei mahtunut samaan riviin.Nyt on 5v ja alkaa olemaan samassa rivissä kaikki.Eli voi ihan hyvin vielä kasvun myötä korjaantua.Tietty riippuu miten on vinot,en ihan tuota sinun kuvailua ymmärtänyt... =)
 
Siis ne hampaat ei mahdu olemaan ihan suorassa rivissä, vaan osa on kääntynyt hieman kallelleen. Ei siis poikittain, mutta vinoon kuitenkin. Toivottavasti suoristuu, ei ole varmaan kivaa pitää kaikenmaailman vempeleitä suussa. Toisella mummilla on kyllä alahampaat sikinsokin, kai se on sieltä periytynyt.
 
meillä
Meillä sanottiin nyt tuolla 5v hammashoitajalla että vielä odotellaan kouluikään asti,josko korjaantuis kokonaan,sitten vasta oiotaan jos tarvista.Että on vielä aikaa hammasrivin suoristua!
 
alalla
Alkuperäinen kirjoittaja Jode:
Siis ne hampaat ei mahdu olemaan ihan suorassa rivissä, vaan osa on kääntynyt hieman kallelleen. Ei siis poikittain, mutta vinoon kuitenkin. Toivottavasti suoristuu, ei ole varmaan kivaa pitää kaikenmaailman vempeleitä suussa. Toisella mummilla on kyllä alahampaat sikinsokin, kai se on sieltä periytynyt.
Kuulostaa siltä että ongelmia on tulossa pysyvien hampaiden suhteen.
 
Kuinka aikaisin ne niitä sitten jo alkaa suoristella? Mä kuvittelin, että koulun alettua lapsilla on vielä maitohampaita. No mä en kyllä ole joutunut tällaisia ennen pohtimaan. Nyt vaan harmittaa pojan puolesta. Aikoinaan yhdellä kaverilla oli raudat suussa, ja ne teki kuulemma kipeetä. Nykyään ei kai sentään haukuta rautojen takia, mutta ennen niitä ei monella ollut ja silloin haukuttiin.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Jode:
Kuinka aikaisin ne niitä sitten jo alkaa suoristella? Mä kuvittelin, että koulun alettua lapsilla on vielä maitohampaita. No mä en kyllä ole joutunut tällaisia ennen pohtimaan. Nyt vaan harmittaa pojan puolesta. Aikoinaan yhdellä kaverilla oli raudat suussa, ja ne teki kuulemma kipeetä. Nykyään ei kai sentään haukuta rautojen takia, mutta ennen niitä ei monella ollut ja silloin haukuttiin.
riippu kasvusta,mutta n.toka luokalla monella mun tutulla alettu oikoa
 
mmm
Meidan melkein viisivuotiaalla on alahampaat sisaanpain kasassa. Hammaslaakari oli sita mielta ettei siita voi paatella mitaan miten pysyvat kasvavat. Katsotaan sitten uudestaan kun ne pysyvat puskevat lapi, tarvitseeko mitaan tahda.
 

Yhteistyössä