2.5 viikkoa takana PISTEIDEN LASKUA ja kilot eivät ole

lähteneet mihinkään sunntaa. 107.6 kiloa. :'( Minulla tavoite 65 kilossa maaliskuun alkuun mennessä 2008.

Pistemääräni on 24.

MIKÄ ON VIKANA?

3 kertaa viikossa vähintään käyn noin 40 minuutin lenkin (sauvakävelen) ja en SYÖ niitä pisteutä koskaan vaan en jää käyttämättä. Onko vika siinä?
Pitääkö liikunnalla ansaitut pisteet syödä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 06:36 surullinen kirjoitti:
lähteneet mihinkään sunntaa. 107.6 kiloa. :'( Minulla tavoite 65 kilossa maaliskuun alkuun mennessä 2008.

Pistemääräni on 24.

MIKÄ ON VIKANA?

3 kertaa viikossa vähintään käyn noin 40 minuutin lenkin (sauvakävelen) ja en SYÖ niitä pisteutä koskaan vaan en jää käyttämättä. Onko vika siinä?
Pitääkö liikunnalla ansaitut pisteet syödä?
Ei liikkumalla hankittuja pisteitä tarvitse syödä, mutta saa jos tahtoo. Ite kun pudotin pv:ssa, käytin yleensä osan liikuntapisteistä jos tarvetta siihen koin.

Vähän ihmeelliseltä kuulostaa, että paino ei ole lähtenyt laskemaan... Juotko tarpeeksi vettä / muuta nestettä? Muistatko merkata kaikki syömiset ja juomiset ja laskea niistä pisteet oikein? Onko annoskoot arvioitu oikein? Tarkoitus ei nyt ole kyseenalaistaa... Mulla vaan itellä sattu noissa välillä pieniä mokia. Mulla kyllä tippui paino (joskin hitaammin) vaikka söin monta viikkoa vahingossa kaks pistettä päivässä enemmän kuin olis pitäny.

Onkohan tuo pistemäärä sulle liian pieni? Jos siis saat energiaa liian vähän, voi elimistö reagoida niin, että alkaa säästämään sitä jolloin paino ei tipu. Voithan sä kokeilla sitä vaikka pari viikkoa, että syöt ainakin osan liikuntapisteistä.

Tuo painotavoite kannattaa jakaa useampaan pienempään välitavoitteeseen. Sillon se lopullinen päämäärä ei tunnu niin kaukaiselta ja saat useammin onnistumisen iloa, kun saavutat niitä välitavotteita. Se on aina palkitsevaa ja auttaa jaksamaan eteenpäin.

Muuta mulle ei nyt äkkiseltään tuu mieleen. Tsemppiä kovasti! :)

*Muoks muoks* Paljon taas kirjoitusvirheitä...<br><br>

En usko, että liikuntapisteet on syötävä. Mutta syöthän kaikki 24 pistettäsi päivässä, ettei elimistö mene säästöliekille? Juotko tarpeeksi vettä? Syöthän sen puoli kiloa kasviksia päivässä? Lasketko ruuan pisteet oikein? *kyselyikä*

Mä olen nyt kaks viikkoa ollut pisteillä ja 3kg on lähtenyt. Muutama välipäiväkin ollu pisteistä :whistle:
Kyllä sen luulisi varsinkin alussa lähtevän helposti, ehkä vika nyt on joku edellä mainituista, kuten väärä annoskoko ym.
Tsemppiä!

Vieraana
Onnea sulle yritykseen!!!

Mulla ongelma päinvastainen. Yritän väkipakolla syödä ja syödä hirveästi paljon enemmän kuin edes jaksan, että vähän lihoisin. Olo on koko ajan huono ja maha kipeä, mutta olen niin kyllästynyt kuulemaan ihmisten kommentteja hoikkuudestani :(

muistaakseni yli sata kiloinen saa syödä 26pistettä. itsellä se alkaa torstaina ja noilla pisteillä. jos syöt vielä vähemmän pisteitä kuin 24 niin siinäkin saattaa olla syytä. ja nesteiden määrä on syytä tarkistaa.

itkettää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:47 nöppönen kirjoitti:
muistaakseni yli sata kiloinen saa syödä 26pistettä. itsellä se alkaa torstaina ja noilla pisteillä. jos syöt vielä vähemmän pisteitä kuin 24 niin siinäkin saattaa olla syytä. ja nesteiden määrä on syytä tarkistaa.
laskin piskaavion ja kun en liiku päivisin eli teen istumatyötä om 0 pojoa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:51 itkettää kirjoitti:
\
öö, miten sen laskit? noissa mun vihkosissa ilmoitetaan peruspiteet painon mukaan ja yli sata kiloiselle ne on 26pistettä.

yli 100kg 26p
90-100kg 24p
80-90kg 22p
70-80kg 20p
60-70kg 18p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:04 nöppönen kirjoitti:
\
\
öö, miten sen laskit? noissa mun vihkosissa ilmoitetaan peruspiteet painon mukaan ja yli sata kiloiselle ne on 26pistettä.

yli 100kg 26p
90-100kg 24p
80-90kg 22p
70-80kg 20p
60-70kg 18p
Öö, sulla on varmaan ne vanhat ohjeet, nykyäänhän ne on ensin ne peruspisteet, siihen sitten (tarvittaessa) lisätään pisteitä työn "fyysisyyden" mukaan...

Tässä uusi pistelasku (kiitos pomppikselle, kun kirjoitti ne tuonne laihdutuspuolelle):

1. Oletko
a) nainen 7 pistettä
b) mies 15 pistettä

2. Ikäsi
a) 18-20 v 5 p
b) 21-35 v 4 p
c) 36-50 v 3 p
d) 51-65 v 2 p
e) yli 65 v 1 p

3. Nykyinen painosi
Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku (85 kg = 8 p)

4. Pituus
a) alle 160 cm 1 p
b) yli 160 cm 2 p

5. Päivittäinen työsi
a) istumatyö 0 p
b) seisomatyö, osittain istumatyö 1 p
c) liikkuvaa, osittain istumatyö 4 p
d) fyysisesti rasittavaa 6 p

6. Haluatko
a) pudottaa painoasi? 0 p
b) lopettaa laihdutuksen ja pitää painosi nykyisellä tasolla? 4 p

itkettää
\
\
\

yli 100kg 26p
90-100kg 24p
80-90kg 22p
70-80kg 20p
60-70kg 18p
Oletko mies vai nainen?
nainen 7p
mies 15p

ikä?
18-20 5p
21-35 4p
36-50 2p

Mikä painosi nyt?
Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku
esim. jos paino 80 piste on 8

pituus?
alle 160cm 1p
yli 160cm 2p

millaista päivittäinen työsi?
pääasiassa istumatyö 0p
seisomatyö,osittain istumatyö 2p
liikkuvaa,osittain seisomatyö 4p
fyysiseti rasittava työ 6p

Nyt sit lasketaan omat pisteet tuon kaavion mukaan. Mä saan 24.

ONKO TUO KAAVIA VÄÄRÄ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:06 vieras kirjoitti:
\
\
\

yli 100kg 26p
90-100kg 24p
80-90kg 22p
70-80kg 20p
60-70kg 18p
Öö, sulla on varmaan ne vanhat ohjeet, nykyäänhän ne on ensin ne peruspisteet, siihen sitten (tarvittaessa) lisätään pisteitä työn "fyysisyyden" mukaan...
oli joo näköjään vanhat.. vaik hyvin paino on noillakin tippunut =) eikä sinällään, mulle tuli samat pisteet tuolla laskukaavalla kuin noilla vanhoillakin pisteohjeilla :D

Mä työnnän nyt nokkani tänne, mutta tarviiko mun liittyä esim. painonvartioihin, että saisin tietää noista pistelaskuista? Ton jutun mukaan, mä saisin syödä 24p edestä, mutta mistä tiedän mitä mistäkin ruoka-aineesta saa? Eli tuo oli se kysymys mitä piti kysyä. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:22 Venus kirjoitti:
Mä työnnän nyt nokkani tänne, mutta tarviiko mun liittyä esim. painonvartioihin, että saisin tietää noista pistelaskuista? Ton jutun mukaan, mä saisin syödä 24p edestä, mutta mistä tiedän mitä mistäkin ruoka-aineesta saa? Eli tuo oli se kysymys mitä piti kysyä. :)
joo ne pisteet saa kun liittyy sinne, on vaan aika kallista lystiä. ne löytyy joltain piraatti sivultakin, mut en tiedä mistä se sivun löytää.

Ap käytätkö rasvaa? Yhellä tutulla ei paino pudonnut ja selvittelivät asiaa ryhmän vetäjän kanssa. Siinä selvis, että tuttunu käyttänyt rasvaa ollenkaan. Elimistö tarvii rasvaa, että voi polttaa entistä. Ja sulle venus mää kävin kerran painonvartioissa ja sain sen pistevihon missä on aika laajasti ns.normaali ruokien pistearvot

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:26 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 08:22 Venus kirjoitti:
joo ne pisteet saa kun liittyy sinne, on vaan aika kallista lystiä. ne löytyy joltain piraatti sivultakin, mut en tiedä mistä se sivun löytää.
Okei. Täytyy kysellä josko yksi sukulaisista pisteet. :whistle: Sitten kun seuraavaksi käydään Kotkassa. :) Olis kiva saada muutamat kilot pois, ennen kun raskaudun, vaikkakin niitä kiloja tulee sitten ehkä takaisinkin. Tosin kummastakaan muksusta ei oo pahemmin kiloja tullut lisää.

Tsemppiä ap:lle urakkaan!!! Helppoa se ei ole, vaatii pitkää pinnaa... Itse olen laihduttanut nyt 22 kiloa, 12kg on vielä laihdutettavaa. Kannattaa tosiaan tarkistaa annoskoot, kaikki pisteet kannattaa syödä joka päivä. Itse suosittelen syömään myös ainakin osan liikunnasta ansaituista pisteistä. Muista juoda paljon vettä!

Jaksuja :hug:

ap vastaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:08 vieras kirjoitti:
Ap käytätkö rasvaa? Yhellä tutulla ei paino pudonnut ja selvittelivät asiaa ryhmän vetäjän kanssa. Siinä selvis, että tuttunu käyttänyt rasvaa ollenkaan. Elimistö tarvii rasvaa, että voi polttaa entistä. Ja sulle venus mää kävin kerran painonvartioissa ja sain sen pistevihon missä on aika laajasti ns.normaali ruokien pistearvot
kevyt floraa 2tl verran joko aamupuurossa tai leivillä

Muistaakseni yksi piste on 60 kcal. 24 pistettä on VAIN 1440 kcal päivässä, mikä on yli satakiloiselle ihmiselle aivan liian vähän!

http://wwww.kutri.net/dieetit.html#5 Tässä on hyvää asiaa jokaiselle pisteillä laihduttavalle.

Yhteistyössä