\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 06:36 surullinen kirjoitti:
lähteneet mihinkään sunntaa. 107.6 kiloa. :'( Minulla tavoite 65 kilossa maaliskuun alkuun mennessä 2008.
Pistemääräni on 24.
MIKÄ ON VIKANA?
3 kertaa viikossa vähintään käyn noin 40 minuutin lenkin (sauvakävelen) ja en SYÖ niitä pisteutä koskaan vaan en jää käyttämättä. Onko vika siinä?
Pitääkö liikunnalla ansaitut pisteet syödä?
Ei liikkumalla hankittuja pisteitä tarvitse syödä, mutta saa jos tahtoo. Ite kun pudotin pv:ssa, käytin yleensä osan liikuntapisteistä jos tarvetta siihen koin.
Vähän ihmeelliseltä kuulostaa, että paino ei ole lähtenyt laskemaan... Juotko tarpeeksi vettä / muuta nestettä? Muistatko merkata kaikki syömiset ja juomiset ja laskea niistä pisteet oikein? Onko annoskoot arvioitu oikein? Tarkoitus ei nyt ole kyseenalaistaa... Mulla vaan itellä sattu noissa välillä pieniä mokia. Mulla kyllä tippui paino (joskin hitaammin) vaikka söin monta viikkoa vahingossa kaks pistettä päivässä enemmän kuin olis pitäny.
Onkohan tuo pistemäärä sulle liian pieni? Jos siis saat energiaa liian vähän, voi elimistö reagoida niin, että alkaa säästämään sitä jolloin paino ei tipu. Voithan sä kokeilla sitä vaikka pari viikkoa, että syöt ainakin osan liikuntapisteistä.
Tuo painotavoite kannattaa jakaa useampaan pienempään välitavoitteeseen. Sillon se lopullinen päämäärä ei tunnu niin kaukaiselta ja saat useammin onnistumisen iloa, kun saavutat niitä välitavotteita. Se on aina palkitsevaa ja auttaa jaksamaan eteenpäin.
Muuta mulle ei nyt äkkiseltään tuu mieleen. Tsemppiä kovasti!
*Muoks muoks* Paljon taas kirjoitusvirheitä...<br><br>