Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Marttiina Maitolehmä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:no mistä tää juontaa juurensa?? miks ruotsi on kuin punainen vaate??
Miksei muita aineita pidetä pahana? en voi ymmärtää!
Onko muita aineita, jotka estävät vastaavassa määrin lukion läpipääsyn? Ainakin täällä Pohjois-Karjalassa moni on keskeyttänyt lukion ruotsin kielen osaamattomuuden takia, vaikka muissa arvosanat olisivat hyviä. Pakkoruotsista on oikeaa haittaa joillekin ihmisille, muista aineista en ole kuullut tälläistä.
No mikä ihme siinä on jos pystyy oppimaan englantia ja kaikkea muita aineita, mutta ruotsi onkin hepreaa? Ei se nyt mitään avaruustiedettä ole, kieli siinä missä muutkin
En tiedä, minulla teki tuskaa päästä virkamiesruotsi läpi ja lukiota en päässyt läpi. Pitkä matematiikka tai fysiikka ei tuonut ongelmia, kun taas ruotsista tuli hylättyjä ja englanti oli jotain kutosta. Luen kyllä englanninkielistä kirjallisuutta sujuvasti ja voin seurata tv-ohjelmia, mutta nuo taidot opin koulun ulkopuolella. Vika voi olla kielten opetuksessa, jos se ei ole itse kielen oppimisessa.
Mulla taas meni toisinpäin.. mulle matikka, fysiikka, kemia oli ihan täyttä kiinaa.
ruotsi ja englanti suju vallan hyvin.
joillakin on kielipäätä ja joillaki matikkapäätä. En silti lähtis poistamaan mitään, vaan lisäisin valinnaisuuksia.