1v7kk paha uhmaikä, mikä avuksi

  • Viestiketjun aloittaja Mimmi81
  • Ensimmäinen viesti
Mimmi81
Siis apua kaipaan lähinnä seuraavaan asiaan...Meidän neiti ihan mahdoton, ei usko yhtään, mitä sille sanotaan. Osaa aukoa itse jääkaapin. Monta kertaa ollaan sanottu sille, että sinne ei saa mennä. Sillä hetkellä on sen aina uskonut. Tänä aamuna sitten kun heräsin, oli mukava yllätys odottamassa ; puolet jääkaapin sisällöstä oli pengottu keittiön lattialle ; maidot, siirapit, marinointikastikkeet ym. oli kaadettu. Kiva sotku :/. Tavarat ovat niin ylhäällä, ettei lapsi niihin ylety, vaan olipa nyt hakenut jakkaran ja kiipesi sen päälle. Täytynee hommata makuhuoneen oven eteen portti tms. ettei tyttömme pääse sieltä itsekseen pois, mutta sellasen portinki kyllä taitaa saada jo auki...Mikähän insinööri tosta likasta vielä tulee :\|
 
jaahas, enpä tiedä onko toi vielä uhman merkki vai ihan normaalia lapsen tutkimishalua. turhautumisesi ymmärrän silti kyllä! mulla on kuukautta nuorempi tyttö, joka on myös joka ikisellä kaapilla, minkä vaan omin voimin auki saa. meillä ollaan siksi vaan patentoitu kaikki kriittiset ovet kiinni, ettei vaan satu mitään vahinkoja. esim meidän vessan ovi on ulkopuolelta lukossa ja oven vieressä lipaston päällä ruuvimeisseli sen avaamista varten (lipaston laatikot taas on viritetty henkarilla kiinni). osa ovista on (oikein perus-esteettisesti) teipattu kiinni niin leveällä ja pitkällä teipillä, ettei tyttö saa ovea omin voimin auki. jotkut ovet taas on ihan kaupan lapsilukolla varustettu ja keittiön vetolaatikoiden kahvojen taitse on tukittu sormen paksuinen metallitanko. kodinhoitohuoneen oveen on laitettu säppi, jolla oven saa noin 10 senttiä raolleen, että kissat pääsee sinne hiekkalaatikolleen, mutta tyttö ei. joskus tyttö onnistuu keksimään, miten jonkun patentin saa auki, mutta sitten me miehen kanssa kehitellään joku uusi. saa aikaan aivotyöskentelyä meillekkin...

itse olen sitä mieltä, että turha on omaa päiväänsä pilata sillä, että joutuu koko ajan kieltämään joka asiasta. kyllä sitä kieltämistä silti jää ihan tarpeeksi eikä tosiaan tule ihan niin paljoa noita "kivoja" ylläreitä, jos tyttö lähtee omia aikojaan kotia tutkiskelemaan.
 

Yhteistyössä