1v6kk-2v poikien äidit

Löytyykö teidän kullanmuruistanne luonnostaan "sutjakoita" poikia? Meillä poika reilun 10kg ja pian varmasti 90cm pitkä! Syö kyllä yleisesti mielestäni hyviä annoksia, painoa tulee silti suht hitaasti, mutta tosin tasaisesti. Eli ei neuvolassa olla mitään huomautettu, äidille vain ottaa koville ns. syömättömyyspäivät ja sairastelut, kun on muutenkin hoikka...
 
Kaksivuotisneuvolassa juuri saatiin uudet mitat pojalle: 11,7 kg - 87,6 cm.
Sen jälkeen kävi läpi oksennustaudin, ja vyötärön ympärys pienentynyt varmaan sentin tai kaksi, mitä lie tapahtunut painolle.
 
Viesti karkasi äsken...
Meilläkin poika on tosi huono syöjä, mutta kun kulkee omalla käyrällä, niin ei kuulemma huolta. Isänsä on pitkä ja ex-hoikka, joten pojasta tullee samanlainen. Terkka ennakoi yli 1,90 metristä hujoppia.
Älä huoli. Lapsesi kyllä syö kun nälkä tulee. Tässä maassa ei kukaan huonosyömäinen lapsi kärsi puutostautia tms. Syövät kyllä kun tarpeeksi nälkä tulee. Näin olen asian itselleni tehnyt selväksi, ja lakannut kärsimästä huonoa omaatuntoa.
 
ei huolta, meillä poika kans n. 11kg ja 88...laiha mies, mutta syö kiitettävästi...suvussa kaikki laihoja, joten en näkis huolen aihetta kerran lapsi syö....

meillä poika tutkittu kaikkien allergioiden yms. osalta just tuon painon takia ja lopuksi lääkärikin totes, että pakko uskoa et poika on terve.kulkee omaa käyräänsä...ihmekö tuo, jos äiti ja isä ei kummosempia ole itekään....
 
Meidän poika 1v9kk ja mitat 12,2kg ja 87cm.Neuvolassa sanottiin et pitää rasvalisää rueta antamaan kun paino ei oo noussu tarpeeks suhteessa pituuteen,laihtunut siis ei ole mutta kovasti nyt pituutta tullut ja paino lisääntynyt vaan pikkusen....Musta siis ihan tajuton ajatus!On yritetty suht terveellistä sapuskaa tarjota,siis et taval.pöperön lisänä kasviksia yms,toki herkkujakin syödään välillä,mutta nyt sit pitäs kaikki ruoka alkaa rasvassa uittaa,et lapsi lihos :eek:
Poika on terve,reipas ja kova touhuaja,eikä mitenkään laihan näköinen edes,nukkuu 12h yössä putkeen et ilmeisen kylläinen on vaikka välillä takkuaakin syöminen(kuuluu varmaan ikään sekin ettei malttais aina syödä...).
En kyllä aio tässä vaiheessa alottaa mitään lihotuskuuria vaan"ennaltaehkäistäkseni"ettei lapsi alkais laihtua...vai mitä olette muut mieltä?
 
Pyrystiina harmaana
Meidän poika oli 2v neuvolassa 10.5 kg ja 90 cm. Huonohan tuo on syömään. Painoon ei ole neuvolassa koskaan pahemmin puututtu, kun käyrä on ollut nouseva vaikka meneekin omilla poluillaan. Meilläkin allergiatestit on tehty, tosin syynä ei ole hoikkuus.

Pikkuvelikin näyttää olevan myös samaa tekoa. :)

Ihan normaalia kotiruokaa me syödään. En mitään extra-rasvoja ole lisäillyt. Karkkia ei juurikaan syödä, mutta keksejä ja pullaa saavat aika usein.

Itse olin pienenä samanlainen nirso ruuan suhteen ja hoikkakin olen aina ollut, joten en asialla ole sen enempää mieltäni vaivannut.
 

Yhteistyössä