1v2kk ikäisen lapsen vieroitus yösyönneistä(rinnalta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja ounou:
Just joo, mähän tarkotinkin että haikeuden tunteminen on ylipäätään sairasta... Lukekaa toopet ja koittakaa ymmärtää, tarkoitin sitä kun ISOA lasta ei raaskisi vierottaa TISSISTÄ (ei siis pullosta tai että se menee kouluun tms.)

Ei kyse ole siitä tissistä vieroittamisesta, vaan siitä, että lapsi kasvaa ja yksi vaihe on auttamattomasti ohi, se ei koskaan enää palaa, eikä ehkä tule enää uusia vauvoja. Siitä haikeudesta. Ei siitä, mitä imetys mekaanisena suorituksena on: tissi suuhun lapselle ja lapsi imee.
Ja onko yksivuotias ISO lapsi? :o

Sen verran iso ettei sen kuuluu äidin rintavarustuksessa riippua.

Toistan itseäni: mene ja kerro se WHO:n asiantuntijalääkäreille :whistle: kun kerran tiedät nämä asiat niin paljon paremmin.

En valitettavasti tunne näitä lääkäreitä, mutta miksiköhän näistäkin asioista on kovin eriäviä tutkimuksia....

Ap:lle, meillä lapsi 1 v 3 kk meni isän kanssa viikonlopuksi mummolaan, kun päätettiin lopettaa imetys (siihen asti oli syönyt muutaman kerran päivällä ja yöllä useita kertoja). Siellä keksivät sukulaisten avustuksella muuta tekemistä päivisin ja yöllä poika nukkui isän vieressä. Pari kertaa oli herännyt nyyhkyttämään, mutta toisen yön nukkui jo melkein kokonaan. Kotona poika yritti pahan mielen tullessa vielä hakea rintaa, mutta keksittiin aina jotain muuta kivaa. Ekat yöt kotona isä nukutti pojan ja lohdutti yöllä. Paikan vaihdos oli meillä ihan hyvä ajatus.

Alkuperäinen kirjoittaja skunkki:
Alkuperäinen kirjoittaja skunkki:
Just joo, mähän tarkotinkin että haikeuden tunteminen on ylipäätään sairasta... Lukekaa toopet ja koittakaa ymmärtää, tarkoitin sitä kun ISOA lasta ei raaskisi vierottaa TISSISTÄ (ei siis pullosta tai että se menee kouluun tms.)

Ei kyse ole siitä tissistä vieroittamisesta, vaan siitä, että lapsi kasvaa ja yksi vaihe on auttamattomasti ohi, se ei koskaan enää palaa, eikä ehkä tule enää uusia vauvoja. Siitä haikeudesta. Ei siitä, mitä imetys mekaanisena suorituksena on: tissi suuhun lapselle ja lapsi imee.
Ja onko yksivuotias ISO lapsi? :o

Sen verran iso ettei sen kuuluu äidin rintavarustuksessa riippua.

Ja sinähän sitten määrittelet, mitä minkäkin ikäisen kuuluu ja mitä ei kuulu tehdä juu :laugh:

Onhan se hyvä että edes joku yrittää lapsen parasta.

Sekin on hyvä, että sä niin hyvin tiedät lapsen parhaan. *tähän sellainen käsiä taputtava hymiö*

Ja tähän sellanen *kiittävä kukkapuska*, joku sentään ymmärtää! *joulutontun kuva*

Mun mielestä sekin oli tavallaan haikeaa, kun esikoinen jätti vaipat pois. Ja se, kun hän luopui niin kovin reippaasti tutistaan. Ei ollut kyse siitä, ettenkö olisi raaskinut vieroittaa häntä tutista ja opettaa häntä kuivaksi, vaan henkimaailman jutuista. Mun pikkuinen esikoisvauvani oli kasvanut ihan yhtäkkiä "isoksi". Ja se oli haikeaa.

*päätä seinään hakkaava hymiö*...
Et näköjään haluakaan ymmärtää tuota oikein vaan takerrut siihen haikeus-sanaa! Tarkoitin sitä, kun ei millään HALUAISI lopettaa imetystä, tuskin sinäkään haluaisit mahd. pitkään pitää lapsesi vaipoissa tai imevän tutia 5-vuotiaana.

Minä halusin lopettaa imetyksen, oli tullut sen aika. Mutta esim. 6 kk aikaisemmin en todellakaan halunnut lopettaa imetystä. Miksi pitäisi haluta, jos maitoa riittää, imetys sujuu hienosti, sekä lapsi että äiti ovat tyytyväisiä?
Vaikka halusin lopettaa imetyksen, tuntui se silti haikealle. Onko se muka kinkyä?

Mutta nyt mieheni kutsuu minua vällyjen väliin, joten en jouda enää jäädä teille totuuksia latelemaan, menkää te vaikka harrastamaan imetystä, mä menen harrastamaan seksiä!
*kieli poskella-hymiö*

Mä lopetin 1v4kk pojan yösyönnit (pullosta tosin) kertarysäyksellä. Ei se lapsi kuitenkaan ymmärrä sitä että onko aamuyö vai yö kun maitoa saa... eikä ymmärrä sitten miksi joskus saa yöllä maitoa ja joskus ei. Kerrasta poikki vaan. Meillä huudettiin ekana yönä tunti, sen jälkeen muutama yö herättiin parin tunnin välein mutta alle viidessä minuutissa nukahti takaisin ja nyt sitten kuukauden päivät on nukkunut yöt kokonaan kertaakaan heräämättä.

Ethän sä OUNOU meitäkään tunne, tai meidän lapsia, ja silti koet voivasi tulla kertomaan meille mitkä meidän motiivit imettämiseen on, ja mikä on meidän lapsille parasta ja mikä ei.....
Imettämään en enää mene, se loppui jo kuukausi sitten. Seksin harrastaminenkaan ei onnistu, kun mies on lomalla kotimaassaan. Ja meillä kyllä esileikki on ihan jotain muuta kuin sitä, että mies huutelee vällyjen välistä :p

Mutta nyt mieheni kutsuu minua vällyjen väliin, joten en jouda enää jäädä teille totuuksia latelemaan, menkää te vaikka harrastamaan imetystä, mä menen harrastamaan seksiä!
*kieli poskella-hymiö*

Mene ihmeessä! Rintasihan ovat miestäsi varten :heart:

Yhteistyössä