1v unen tarve?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiu harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiu harmailee

Vieras
Mitenkäs teillä lapset n. vuoden ikäisenä nukkuneet?
Meillä viikon vajaa 1v nukkuu n. 11h yöllä ja n2h päikkäreitä 11-14 välillä, mutta voikos olla nyt niin että lapsi nukkuu "liikaa" kun kolmena yönä heräillyt ihan pirteänä muutamaksi tunniksi leikkimään, nukahtaminen vaikeaa heräämisen jälkeen kun ei tunnu yhtään väsyneeltä... Voisikohan noita päikkyjä lyhentää? Mitäs mieltä te?

meillä oli myös tuota heräilyä hetken ja suunnittelin ja yritin toteuttaakin joitain rytminmuutoksia mutta eipä niistä mitään apua ollut. ajan kanssa sekin meni ohi (viikon, pari tais kestää). mun mielestä teidän rytmi kuulostaa ihan hyvältä. voihan olla että näin kevään korvalla pikkuinen on innokkaasti heräämässä leikkimään turhan aikaisin. mutta eiköhän se siitä. sinuna en herättäisi päiväunilta, koska 2 tuntia on ihan sopivasti tuon ikäiselle.

piti vielä sanoa, että edelleen joinain öinä herään neljän-viiden välillä siihen, että poitsu kuulostaa hereillä olevalta (nukkuu omassa huoneessaan). en kuitenkaan mene paikalle ellei itkeskele ihan. ja itsekseen se osaakin jatkaa melko pian unia vaikka hetken hereillä huhuilisikin. kuudelta aikaisintaan heräämme, nykyään menee yleensä seitsemään. poika siis vähän yli vuoden.

Meillä 1v 2kk ja nukkuu n. 11-12h yöllä ja 1,5h-3h päikkäreitä välillä 12-15..olikohan se nyt yhden kirjasen mukaan (nimi.vauvan uni) vuoden ikäisellä 13,5h päivän unen tarve..ja sehän on kuiten aikas yksilöllistä...En usko että teillä nukutaan liikaa. Minulla tuli heti mieleen että onko oppinut jotain uutta tms. et ei malttais nukkua..varmaan ohi menevä vaihe, koita olla kiinnittämättä häneen kauheasti huomiota kun heräilee öisin, niin jahka tajuais et yöllä nukutaan...ja tosiaan tää valoisuuskin vaikuttaa, ainakin itse olen huomannut että aamusella herää jo ennen aikoja...Meillä muuten pimennys verhot meillä ja pojalla...

Niin kyllä tuo n 2h päikyt ovat ihan paikallaan, että jaksaa sitten illan taas touhuta, kuitenkin käy nukkumaan jo 19-20 välillä.. Täytyy nyt sitten vähän odotella josko se olisi vain tätä valoisuuden lisäämää energia... ;)

Ei mun mielestä nuku yhtään liikaa. Meillä vuoden ikäinen ja nukkuu saman verran. Voisi mun mielestä ton ikänen nukkua vaikka vähän enemmänkin. Meillä herätään nykyisin myös n.4-5 välillä ja örisee sängyssään n. puoli tuntia. En usko, että johtuu liiasta unen määrästä. Ennemminkin on vaan taas joku vaihe menossa..

Mun 1v4kk nukkuu yössä 9,5-10h ja päikkäreitä noin 1h...Ei selvästi jaksa mutta eipä nukukaan enempää vaikka mitä tekis. Mennään sitten näin ja kuunnellaan sitä väsykitinää...