1v synttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
21 vierasta, eli vain molempien sisarukset perheineen ja mummut. Vieraita oli asuntoomme ja istumapaikkoihin nähden liikaa vaikka yritimme porrastaa tuloaikoja niin silti ne eivät pitäneet. Pöydän ääreen mahtui juomaan 5 hlöä kahvia samaan aikaan joten vieraat saivat odottaa vuoroaan. Mutta koska kaikki tunsivat entuudestaan toisensa niin ei tuosta mitään haittaa ollut.

Vauvelin kummit, isosät ja äidit ja isän ja äidin siskot ja veikat, joista osa olikin niitä kummeja.
Mä järjestin "seisovan pöydän" josta sai itse hakea kahvit ja kakut ja sitte voi istua missä vaan.

Olen yh ja minun ja lapsen ensimmäinen yhteinen vuosi oli ihana, mutta rankka ja vaikea. Siitä selviäminen tuntui ihmeelliseltä upealta ja siksi pidettiin isot juhlat. Vieraita kävi viikonlopun aikana noin 50. TArjosin suolaista piirakkaa, makeaa piirakkaa ja täytekakkua + lapsille karkkia ja sipsejä. Luulen että tulevia 2-vuotissynttäreitä juhlimme vähän "pienemmin" ja vieraiksi kutsun myös naapureiden lapsia, jotka ovat tulleet tutuiksi pihaleikeissä.

Meillä asuvat lähellä siis kummit ja mummit. Kummit valitsin ihan tietoisesti lähellä asuvista, kun itse en tullut koskaan tutuiksi kaukana asuvien kummieni kanssa. Tosin eihän elämästä koskaan tiedä, mihin se heittää. Mut kantsii varmaan soittaa/lähettää kutsut ja jutella samalla majoituksista, jos vieraat pääsevät tulemaan ja sellaista tarvitsevat.

:D Siis uskomatonta!!! 1v.synttäreillä 20-50 vierasta!!! Lapsihan niistä kemuista ei mitään ymmärrä, aikuisten iloksi siis järjestetty. Nooh...ei kai niitä elämässä koskaan liikaa juhlia ole. Äkkiseltään vaan huvitti ajatus 1v synttäreistä joissa tupa täynnä väkeä ja majoitusongelmaa pukkaa :D . Meillä 1v synttäreillä taisi käydä 4 vierasta eikä heille tarjottu mitään suklaapiirakkaa kummempaa. Ehkä tuossa 5v:nä voitas suunnitella vähän isompia juhlia. Näin meillä.

Niin sen takia tätä asiaa kyselenkin kun ajateltiin miehen kanssa kutsua vaan lähimmät, mut silti jos kaikki tulee niin vieraita on lähemmäs kolme kymmentä :o Kun miehen suku on niin outo että ne vetävät heti herneitä nenään jos jotain ei kutsu kun ovat sukua!!

Juuri eilen viettettiin 1-vuotis synttäreitä =)

Vieraina oli lapsen isovanhemmat (mamma, vaari, mummo, pappa ja avokkinsa) sekä isomummo. Lisäksi 1 kummi (toinen kahdesta kummista työn puolesta ulkomailla monta kk nyt) ja naapurin perhe (2 aik+2lasta) jotka ovta vähän kuin perhettä mulle. sekä mieheni veli. eli yht. 10 aikuista ja 2 lasta.
Oma siskoni tulee vasta 2 vkon päästä, asuu kaukana ja oli töissä nyt juhlien aikaan.

Juuri meille passelin kokoiset kemut oli.

Niin ja tarjolla täytekakku, suklaamuffinit, kaurakeksit sekä coktailpiirakat munavoilla.

Meidän pojan synttäreille kutsuttiin mun siskot perheineen, mummi,ukki,mamma,pappa,kummit ja heidän muksut. Yhteensä väkeä tulee noin 20kpl. Vanhempani asuvat 120km päässä mutta ajavat yöksi kotiinsa. toinen sisko asuu 400km pääs ja toinen 100km pääs joten toinen siskoistani joka tulee kaukaa menee äitini lua yöksi.
Tarjoilin synttäreillä kakkua,pipareita,kuivakakkua,jotain suolasta purtavaa ja lapsille jäätelöä.

Yhteistyössä