1v. raivarit ruokapöydässä!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivaripojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivaripojan äiti

Vieras
meidän 1v. poika saa hirveet raivarit, kun syö. Heittää nokkamukia ja yrittää lautastakin heittää. Mistä ihmeestä voi johtua moinen temppuilu ja miten saa loppumaan.
Vielä ei itse syö, mutta nokkamukista kyllä jo juo.

kokeilee rajojaan, tiukkana vaan pitää olla ja sanoa, että ei käy, mukia ei heitellä.. hermoja vaatii, mutta pikkuhiljaa ehkä helpottaa. Tosin meijän 2v saa edelleen raivareita pöydässä, mutta on jos sen verta iso, että ymmärtää syyn ja seurauksen,eli joutuu pois pöydästä jos alkaa sohlaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
itsellä meni hermot äsken niin, että menin itkemään toiseen huoneeseen.. poika vähän ihmetteli kun jäi yksin istumaan keittiöön... ei vaan jaksaisi!! :(

Koita keskittää lapsen huomio johonkin muuhun,annat vaikka lusikan käteen, jolla hän voi itse koittaa lusikoida,mutta syötät kuitenkin toisella lusikalla. Voimia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
itsellä meni hermot äsken niin, että menin itkemään toiseen huoneeseen.. poika vähän ihmetteli kun jäi yksin istumaan keittiöön... ei vaan jaksaisi!! :(

Koita keskittää lapsen huomio johonkin muuhun,annat vaikka lusikan käteen, jolla hän voi itse koittaa lusikoida,mutta syötät kuitenkin toisella lusikalla. Voimia. :hug:

tuota olen yrittänyt (ja joka kerta syönnin yhteydessä), mutta ei tänäänkään auttanut!!

Täälläkin samanmoinen raivoaja. Yleensä siitä kun haluaisi aina jotain muuta kun tarjolla olevaa ja mieluiten jotain hyvää. Totean että ei onnistu ja jos ei asetu niin pois pöydästä. Joskus ruoka maistuu hetken kuluttua ja toisinaan jättää sitten syömättä sen enempää.

Yhteistyössä