1v:n paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja markki80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä oli kyllä oikein valaiseva ketju. Siis oikeasti.
Meille neuvolassa on aina sanottu, että "kun poika on niiiiin hoikka" ja neuvottu rasvalisää antamaan yms., niin mitä vielä, eipä nuo näytä lapsukaiset muillakaan kovin tuhteja olevan. Itse olen ollut koko ajan sitä mieltä, että meidän poika on ihan normaalipainoinen. Hoikka tietysti, mutta ei mikään laiheliini.

R:lle !!!
kuinka pieni oli vauvanne syntyessään ? kiinnosti vaan kun meilläkin oli aika pieni syntyessään ( 2460 g , 46,5 cm )
Hän ei ole ollut mikään kova kasvamaan, kulkenut ns. omalla käyrällään kasvussaan vaikka mun mielestä hän on ollut hyvä syömään. Minä kyllä olen ollut koko ajan siitä huolissani, neuvolassa eivät...
ens viikon lauantaina hän siis täyttää 8 kk ja ens viikollakin on neuvola jolloin tiedämme sen painon taas kahden kuukauden paussin jälkeen.

UK:lle samaa mieltä että poikanne vaikuttaa hyvän painoiselta...tuntuu vaan olevan neuvoloissa/terv.hoitajissa olevan eroja..tietenkin

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
R:lle !!!
kuinka pieni oli vauvanne syntyessään ? kiinnosti vaan kun meilläkin oli aika pieni syntyessään ( 2460 g , 46,5 cm )
Hän ei ole ollut mikään kova kasvamaan, kulkenut ns. omalla käyrällään kasvussaan vaikka mun mielestä hän on ollut hyvä syömään. Minä kyllä olen ollut koko ajan siitä huolissani, neuvolassa eivät...
ens viikon lauantaina hän siis täyttää 8 kk ja ens viikollakin on neuvola jolloin tiedämme sen painon taas kahden kuukauden paussin jälkeen.

UK:lle samaa mieltä että poikanne vaikuttaa hyvän painoiselta...tuntuu vaan olevan neuvoloissa/terv.hoitajissa olevan eroja..tietenkin

Heh, osui vain silmään, että meidän poika oli aikas samankokoinen syntyessään ja muistan et just tossa 8kk paikkeila paino vähän junnas paikallaan...lähti silloin liikkumaan!

Hei Äityli!

Meidän tyttö oli 2175 g ja 44 cm syntyessään. Näin siksi, että mulla oli istukka huonosti kiinnittynyt ilmeisesti. Jotain häikkää siis oli. Mutta tyttö syntyi terveenä ja hyväkuntoisena. Meillä myös syödään hyvin, mutta touhutaankin tosi paljon, joten siksi ei varmaan tule "läskiä". Pituus on varmaan geneettistäkin, koska itse olin vuoden ikäsenä myös vain 71 cm, vaikka synnyin normaalikokoisena. Kasvoin vaan alle 20 cm ekan vuoden aikana.

Meidän tytöllä on toi kasvu ollut todella tasaista kuitenkin ja toi syntymäpaino vaikuttaa varmasti tuohon hoikkuuteen. En oo suurempaa huolta kantanut, kun eivät neuvolassakaan ole.

Äityli: Pisti silmään tuo alhainen lähtöpaino. Meilläkin oli esikois-poika kohtuu pienikokoinen syntyessään 2310g ja 46 cm. Hänellä kasvu oli kyllä nihkeän alun jälkeen räjähdysmäistä 1v mitat 11,8kg ja 79cm.

Kakkonen oli syntyessään 2975g ja 49cm. Hän on kasvanut huomattavasti rauhallisemmalla tahdilla, oli 10 kk neuvolassa 8,3kg ja 72cm. Tuossa vaiheessa ykkönen reilu kymmen kiloinen ja 76cm. Totesin että ei kannata vertailla, jokainen on yksilö. Onhan tässäkin ketjussa melkoinen haitari yksi vuotiainen koossa.

Meidän pieni tyttönen 11 kuisena 7300g ja 73cm. Liikkuu koko ajan ja syö vähänlaisesti, joten kaikki energia menee pituuskasvuun ja liikkumiseen. Laittoivat nyt neuvolasta lääkärille, katsotaan mitä siellä sanotaan. Ei tytöllä kaiketi mitään hätää ole, kun on niin hyväntuulinen ja energinen :) Äiti tietysti silti huolissaan...

Yhteistyössä