1v:llä kuiva iho länteittäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liplip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liplip

Vieras
Tuolla meidän vuoden ikäisellä on aina ollut tosi hyvä iho, mutta n. viikko sitten tuli korvien takaa selkään ja takareisiin ulottuvaa tasaita "ihottumaa" joka kuitenkin katosi parissa päivässä. Netista katsoin kuvia ja aluksi epäilin vauvarokkoa, mutta kun kuumetta ei ollut..

Tuo "ihottuma" jätti ihon karheaksi ja kuivaksi. Nyt on reisiin ja pohkeisiin parin päivän aikana tullut kunnon punaisia kuivia laikkuja ryppäittäin.

Itselläni ei oo koskaan juurikaan kuiva iho ollut joten en oikeastaan tiedä voiko iho kuivua tollai laikuittain.. :/

Mietin neuvolaan soittoa, mutta meidän uusi th on sellanen että uskon että aivan tyhjän kanssa soittaa ja kysyä mitään :(

Laita kortisonia laikkuihin kuurinomaisesti ja perusvoidetta koko kropalle. Kuulostaa ihan atooppiselta ihottumalta, mutta lienee tullut ihan pakkasten (=kuivan ilman) takia?

atooppisessa on ihottumaa länteittäin, mutta yleensä ne sijoittuu taive-alueille pahimmat..
voishan tuo olla sitäkin.. mut kannattaa kokeilla kortisonia nyt ekana.. apteekista saa ilman reseptiäkin 1% kortisonia, ja sitä' voi kokeilla vaikka 3päivän kuureina.. 3 päivää niihin alueille mis ihottuma ja sit taas 3 päivää taukoa jne..

[QUOTE="Mam";23258908]Voi olla ihan kuivaa ihoa kyllä.

Rasvaile useasti ihan perusvoiteella/Ceridalilla, älä vie lasta liian usein suihkuun/kylpyyn. Voi olla että alkaa helpottaa.[/QUOTE]

meille taas on sanottu et pitäs käydä usein suihkussa..se on vaan hyväksi iholle..tärkeintä rasvaus.. siis meillä atoopikko..

[QUOTE="Mam";23258908]Voi olla ihan kuivaa ihoa kyllä.

Rasvaile useasti ihan perusvoiteella/Ceridalilla, älä vie lasta liian usein suihkuun/kylpyyn. Voi olla että alkaa helpottaa.[/QUOTE]

Mitenhän harvoin voi käyttää pesulla? Ollaan jokatoinen päivä käytetty ja on kylpenyt aina öljyn kanssa. Nyt on vielä koitetty pidentää väliä 2 päivään, tuntuu vaan että tulee "likanen" olo vaikka eihä noin pieni viel hikoa sillai kun aikuinen..

EI KORTISONIA!!!! Menet apteekista ostamaan jonku hyvän rasvan. Itse käytän essex plussaa, käy kuivalle iholle erittäin hyvin ja imeytyy hyvin. Sitä 2krt/pvä ongelma kohtiin jos ei helppaa vajaassa viikossa niin lääkäriin. Älä ikinä laita tota kortisonia lapselle jos ei sitä joku ammatti ihminen suosittele, se ohentaa ihoa ja ei todellakaan ole suositeltavaa käytettävää lapsille!

[QUOTE="Mie vaan";23258948]EI KORTISONIA!!!! Menet apteekista ostamaan jonku hyvän rasvan. Itse käytän essex plussaa, käy kuivalle iholle erittäin hyvin ja imeytyy hyvin. Sitä 2krt/pvä ongelma kohtiin jos ei helppaa vajaassa viikossa niin lääkäriin. Älä ikinä laita tota kortisonia lapselle jos ei sitä joku ammatti ihminen suosittele, se ohentaa ihoa ja ei todellakaan ole suositeltavaa käytettävää lapsille![/QUOTE]

Kyllä meille on kaikki lääkärit sanoneet, että kortisonia voi käyttää huoletta. Ja käytetäänkin atooppisen ihon hoitoon lapsella, on käytetty jo puolivuotiaasta aina silloin, kun on tarvetta.

Mitenhän harvoin voi käyttää pesulla? Ollaan jokatoinen päivä käytetty ja on kylpenyt aina öljyn kanssa. Nyt on vielä koitetty pidentää väliä 2 päivään, tuntuu vaan että tulee "likanen" olo vaikka eihä noin pieni viel hikoa sillai kun aikuinen..

1v ei tosiaan likastu. Alapesut + kasvopesut tietty päivittäin, mutta sitten ihan kokovartalo + hiustenpesu riittää n.3krt viikossa esimerkiksi.

Kokeile ensin itse ihan noilla perusrasvoilla, jollei auta, niin sitten lääkäriin. Älä laita kortisonia heti alkuun, varsinkaan jollei lääkäri sitä suosittele!

[QUOTE="vieras";23258961]Kyllä meille on kaikki lääkärit sanoneet, että kortisonia voi käyttää huoletta. Ja käytetäänkin atooppisen ihon hoitoon lapsella, on käytetty jo puolivuotiaasta aina silloin, kun on tarvetta.[/QUOTE]

Tässä keississähän ei tiedetä onko atooppinen iho vai normaali kuiva iho vain, joka menee siis ohi ihan perusrasvauksella....

[QUOTE="Mie vaan";23258948]EI KORTISONIA!!!! Menet apteekista ostamaan jonku hyvän rasvan. Itse käytän essex plussaa, käy kuivalle iholle erittäin hyvin ja imeytyy hyvin. Sitä 2krt/pvä ongelma kohtiin jos ei helppaa vajaassa viikossa niin lääkäriin. Älä ikinä laita tota kortisonia lapselle jos ei sitä joku ammatti ihminen suosittele, se ohentaa ihoa ja ei todellakaan ole suositeltavaa käytettävää lapsille![/QUOTE]

kesäsinhän ei suositella kortisonin käyttöä..mutta atoopikot ei yleensä kesäsin tarvitsekaan sitä kun auringonvalo parantaa jo niin hyvin.
mä tarkotinki et pahimpiin kohtiin kortisonia, ja tuo mitä saa ilman reseptiä ei ole mitään vaarallista. ja tuo essex on tosiaan hyvä rasva..(meilläkin ollut)..
atoopikkojahan pitäisi rasvata aamuin ja illoin lumiukkorasvauksella..
toivottavasti paranee iho..ja kannattaa mennä lääkäriiin, ne osaa sanoa yleensä jos on vaan atooppista vai voisko olla jotain muuta esim allergiaa..

HUOM! Tässä ei tiedetä onko kyse atoopikosta joten ei kannata hoitaa kuin atoopikkoa. Itse olen atoopikko ja niin on lapsenikin, tiedän kyllä ohjeet. Tämä lapsi luultavasti kärsii vain kuivasta ihosta ja ei tarvitse samaa hoitoa kuin atooppinen iho.

[QUOTE="Miranda83";23258983]kesäsinhän ei suositella kortisonin käyttöä..mutta atoopikot ei yleensä kesäsin tarvitsekaan sitä kun auringonvalo parantaa jo niin hyvin.
mä tarkotinki et pahimpiin kohtiin kortisonia, ja tuo mitä saa ilman reseptiä ei ole mitään vaarallista. ja tuo essex on tosiaan hyvä rasva..(meilläkin ollut)..
atoopikkojahan pitäisi rasvata aamuin ja illoin lumiukkorasvauksella..
toivottavasti paranee iho..ja kannattaa mennä lääkäriiin, ne osaa sanoa yleensä jos on vaan atooppista vai voisko olla jotain muuta esim allergiaa..[/QUOTE]

niin ja tosta lumiukko-rasvauksesta pitää viel sanoo et jos aiot kokeilla kortisonia pahimpiin, niin sitä pitää siis laittaa taas ohuesti.

Yhteistyössä