1v 8kk ja sormien imeskely ja tutti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä lapsella tosi paha atooppinen iho ja kun välillä menee sormet suuhun, ovat sormet todella pahan näköiset. Tutti auttaa ja silloin ei ime sormia, mutta pitäisi siitäkin päästä eroon. Mietin, että jos nyt vieroitan tutista, paheneeko tuo sormien jyystäminen? Nyt jos en anna päivällä tuttia, niin imee sormiaan tosi paljon ja sitten niitä joudutaan kortisonilla rasvailemaan. Eli pitäisikö antaa vielä ihan rauhassa olla tuon tutin vai vierottaa siitä ja sitten yrittää estää tuota sormien imemistä?

Sepä se ongelma on, kun iho on niin atooppinen ja jo pienestä imeskelystä tulehtuu. Pelottaa, jos heitän tutit pois, niin sitten ollaan vaikka missä tulehduskierteessä noiden sormien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sepä se ongelma on, kun iho on niin atooppinen ja jo pienestä imeskelystä tulehtuu. Pelottaa, jos heitän tutit pois, niin sitten ollaan vaikka missä tulehduskierteessä noiden sormien kanssa.

Lisäksi sormien imeskely vaikuttaa purentaan enemmän kuin tutin. Antaisin tutin olla suosiolla vielä jonkin aikaa.

Tuti pois on myös mun mielipide. Tekeekö hampaita? Jos ikenet kutiaa, niin anna jotain muuta mutustettavaa... Purulelu tai vaikka kylmä porkkana. Ei sit olis ne sormet siellä suussa. Omalla pojalla meni kuukauden verran tottua elämään ilman tutia, mut oli vaan unikäytössä. Päivätutit oli pidetty pois jo pitemmän aikaa.

Mä antaisin myös tutin olla.Vaan syökö siis ihan päivälläkin tuttia?Tai sormia?
KOittaisin vähentää tutin ja sormien imeskeyä päiväsaikaan,ja siinä 2 veenä tutti pois.Tai kun vaikuttaa ettei se olis niin kovin tärkeä juttu.
Talvisaikaan on vielä kehnompi tuo vieroitus,kylmä ilma ja lämmitys kuivattaa ihoa eli kesäaika olis vieroitukseen parempi.

Olen vain niin tuskastunut kaikkien päivittelyihin siitä, miten tuolla vielä on tutti, tuntuisi luontevalta antaa tutin nyt olla vaikka kesään ja katsoa sitten tilannetta uudelleen.

Olen vain niin tuskastunut kaikkien päivittelyihin siitä, miten tuolla vielä on tutti, tuntuisi luontevalta antaa tutin nyt olla vaikka kesään ja katsoa sitten tilannetta uudelleen.

Hei,eipä ole vieläpahanikäinen.Musta jo 3 veellä on vielä tutti niin se paha.Meidän 1 v 8 kk syö tuttia vielä mutta uniaikaan pääasiassa vaan.
Ja neljä muutakin on vasta siinä 2 veenä tutit antaneet pois.

Eikä ole hampaihin tms vaikuttanut.

Loppuukohan tuo imemisen tarve piakkoin vai pitäisikö järeästi tosiaan heivata tutit roskiin ja laittaa tumput käteen...

Kyllä toisilla on voimakkaampi imemisen tarve kuin toisilla mutta voi olla jotain kehitysvaihettakin että tarvitsee enemmän jotain turvalelua.

OIsko mitään pehmoa taikka riepua jota voisit koittaa ajaa siinä tutin rinnalla jo turvaleluksi?
Sitten vieroituksen aikaan saisi tukea unilelusta tms.?

Yhteistyössä