Siis sun 8-kuinenko juo itse lasista? Nostaa itse pöydältä huulille ja laittaa takaisin ilman että valuu paidalle? Taitava mukula!Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 14:04 mutsi kirjoitti:Meillä kasikuinen juo suoraan lasista enkä aio edes kokeilla nokkamukia, pullosta puhumattakaan. Aloitin lasista juottamisen kuukausi sitten ja onnistui jo silloin suhteellisen hyvin. Nyt ei edes valu paidalle yhtään. Illalla ja aamulla annan vielä rintaa, mutta totuttelen päiväsaikaan lasista juontiin, kun on kohta töihin meno edessä. Välillä juo enemmän, välillä vähemmän. Kyllä jano tekee tehtävänsä.
Meillä myös samanikäinen tyttö ja juo aamu- ja iltamaidon pullosta ja saattaapi juoda päivälläkin vielä pullosta . Juo kyllä myös nokkamukista, lasista ja pillimukista sekä erityisesti tykkää juoda puolen litran limupullosta vettä. Ja enpä ole vielä ajatellut että olisi mikään kiire ottaa pulloa pois. Niin ja ajatelkaas sitä että tytöllä on vielä yöllä tutti! Soittakaa nyt joku äkkiä jonnekin ja ilmiantakaa tämä huono äiti :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 20:04 Greippi kirjoitti:\Meillä poika 1 v 9 kk käyttää unilla tuttia ja juo iltavellin pullosta. Mikä kiire tässä on? Miksei pieni lapsi saa olla lapsi? Koska kyllähän tuollainen alle 2 v on vielä aika vauva.Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 23:03 Maamikki kirjoitti:Jos te odotatte sitä aikaa, et lapsi sanoo et pannaan pullot pois ja alan juoda mukista niin ehkä joskus koulussa kun nolottaa muille kertoa...
Kaikissa asioissa ei neuvotella, vaan vanhemmat päättävät mikä on lapselle parasta. Ja parasta on, että pullot ja tutit lopetetaan tuossa 1 vuoden tienoilla. Ja aivan sata varmaa on, että lapsi oppii juomaan nokkamukista tai suoraan tavallisesta mukista, jos vaihtoehtoja ei ole. Koskaan en ole lukenut iltalehden lööpistä että " 3-vuotias kuoli koska nokkamuki ei kelvannut".
Anteeksi ivaileva/tiukka sävy mut oikeesti kyllä olen juuri tuota mieltä. Olkaa aikuisia...
Ja tosi aikuisia ollaan, ikää jo 36 v.
Tuo kommenttini oli hieman kärkäs mutta se vaan tuli kun luin tuon Maamikin viestin.. ei siis ollut tarkoitus olla ihan noin äksy.. :ashamed: Ja kyllä tuo meidänkin poika taitaa vielä kolmikymppisenäkin olla äidin oma vauveli =)Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 12:20 pupujussikka kirjoitti:No eihän tässä nyt ollutkaan kyse siitä, että liian pieneninä yritettäisi pullosta vierottaa, eikä annettaisi pienien olla pieniä. Vaan siitä, että minkäikäisenä ihmiset ovat yleensä niin tehneet. Sitäpaitsi tässä oli kyse tuttipullosta, eikä mistään yöpalvelusta. Meillä ei saa enää tuttipulloa, mutta kyllä yöllä annetaan vettä jos tyttö sitä haluaa. Kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin ensinäkemältä näyttää. Niin, ja vaikka ei lapsi saakkaan enää tuttipulloa niin kyllä hän meille vielä ihan vauveli on. :heart:
Miksi on parasta että pullot ja tutit lopetetaan 1 vuoden tienoilla?Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 23:03 Maamikki kirjoitti:Jos te odotatte sitä aikaa, et lapsi sanoo et pannaan pullot pois ja alan juoda mukista niin ehkä joskus koulussa kun nolottaa muille kertoa...
Kaikissa asioissa ei neuvotella, vaan vanhemmat päättävät mikä on lapselle parasta. Ja parasta on, että pullot ja tutit lopetetaan tuossa 1 vuoden tienoilla. Ja aivan sata varmaa on, että lapsi oppii juomaan nokkamukista tai suoraan tavallisesta mukista, jos vaihtoehtoja ei ole. Koskaan en ole lukenut iltalehden lööpistä että " 3-vuotias kuoli koska nokkamuki ei kelvannut".
Anteeksi ivaileva/tiukka sävy mut oikeesti kyllä olen juuri tuota mieltä. Olkaa aikuisia...
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 21:27 2äiti kirjoitti:\Siis sun 8-kuinenko juo itse lasista? Nostaa itse pöydältä huulille ja laittaa takaisin ilman että valuu paidalle? Taitava mukula!Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 14:04 mutsi kirjoitti:Meillä kasikuinen juo suoraan lasista enkä aio edes kokeilla nokkamukia, pullosta puhumattakaan. Aloitin lasista juottamisen kuukausi sitten ja onnistui jo silloin suhteellisen hyvin. Nyt ei edes valu paidalle yhtään. Illalla ja aamulla annan vielä rintaa, mutta totuttelen päiväsaikaan lasista juontiin, kun on kohta töihin meno edessä. Välillä juo enemmän, välillä vähemmän. Kyllä jano tekee tehtävänsä.
Siinähän se nokkamukin taika taitaa olla, että lapsi saa itse harjoitella kallistamista ja mukin käsittelyä ilman että kastuu joka kerta läpimäräksi. Kyllä minunkin lapset on juoneet 6-kuisesta asti lasista kun olen auttanut ja juovat vieläkin autettuna siististi, mutta kyllä itse juodessa nokkamuki on kätevämpi, lasista vielä helposti livahtaa paidalle. Onneksi kohta tulee kesä, ja kesä kuivattaa!