1kk ikäisen vauvan nukuttaminen omaan sänkyyn - neljän tunnin yrityksen jälkeen luovutin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No täällä on näköjään jo tulkittu meikäläisen tarinat jo vaikka mihin äärimmäisyyksiin asti :D

Mutta joo, tässä välissä käväisin neuvolassa ja soitin äidilleni joka on kuuden lapsen äiti, ja käväisin kirjastosta tuon Wahlgrenin kirjan.

Neuvolassa suosittelivat tassuhoitoa, sopii kuulema jo vastasyntyneellekin, ja kuukauden ikäinen oppii kuulema yhtä ja toista, etenkin huonoja nukahtamistapoja ;)

Äitini rohkaisi opettamaan lapselle rytmiä. Meillä ei kuulema koskaan menty vauvan ehdoilla, etenkään enää nuorimmaisten kanssa (joista on muuten kasvanut erittäin tasapainoisia ihmisiä - minä "huono itsekäs äiti" sen sijaan olen vanhin :D ). (Ja äiti arveli että siinä saattaa olla yksi syy siihen miksi sisaruskateutta meillä ei ollut lainkaan. Kun vauvan tarpeet eivät automaattisesti menneet vanhempien lasten tarpeiden edelle.)

Ja Wahlgren nyt on vielä "julmempi ja itsekkäämpi" näkemyksissään kuin minä :D

[Tässä voisin nyt vielä tarkentaa että
- meillä nukutaan perhepedissä
- vauva saa syödä niin paljon kuin jaksaa eikä joudu nukkumaan nälkäisenä (mutta tämä vauva tisuttelisi vaikka neljä tuntia yhteen putkeen)
- en huudata vauvaa enkä aio huudattaa vauvaa]

hoh hoh....Osta nyt Searsin kirja. Wahlgren on kaikkea muuta kuin hyvä.

Mutta joo, tässä välissä käväisin neuvolassa ja soitin äidilleni joka on kuuden lapsen äiti, ja käväisin kirjastosta tuon Wahlgrenin kirjan.

Neuvolassa suosittelivat tassuhoitoa, sopii kuulema jo vastasyntyneellekin, ja kuukauden ikäinen oppii kuulema yhtä ja toista, etenkin huonoja nukahtamistapoja ;)

Äitini rohkaisi opettamaan lapselle rytmiä. Meillä ei kuulema koskaan menty vauvan ehdoilla.

Tassuhoitoa vastasyntyneelle? Mitäs se siis tarkoittaa käytännössä??????? Huonoja nukahtamistapoja? Ja ne on......?????

Rytmiä ei ole mahdollista saada alle 3 kk väkisin. Tulet sen huomaamaan. Taistelet itsesi vain näännyksiin, koska vauva nukkuu silloin kun nukuttaa ja valvoo ku valvoo. Vauvoissa ei ole on off nappulaa, vaikka kuinka etsisit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täällä on näköjään jo tulkittu meikäläisen tarinat jo vaikka mihin äärimmäisyyksiin asti :D

Äitini rohkaisi opettamaan lapselle rytmiä. Meillä ei kuulema koskaan menty vauvan ehdoilla, etenkään enää nuorimmaisten kanssa (joista on muuten kasvanut erittäin tasapainoisia ihmisiä - minä "huono itsekäs äiti" sen sijaan olen vanhin :D ). (Ja äiti arveli että siinä saattaa olla yksi syy siihen miksi sisaruskateutta meillä ei ollut lainkaan. Kun vauvan tarpeet eivät automaattisesti menneet vanhempien lasten tarpeiden edelle.)

Ja Wahlgren nyt on vielä "julmempi ja itsekkäämpi" näkemyksissään kuin minä :D

[Tässä voisin nyt vielä tarkentaa että
- meillä nukutaan perhepedissä
- vauva saa syödä niin paljon kuin jaksaa eikä joudu nukkumaan nälkäisenä (mutta tämä vauva tisuttelisi vaikka neljä tuntia yhteen putkeen)
- en huudata vauvaa enkä aio huudattaa vauvaa]

hoh hoh....Osta nyt Searsin kirja. Wahlgren on kaikkea muuta kuin hyvä.
Siis mulla on jo kaksi Searsin kirjaa, tai se toinen on se isille tarkoitettu, toinen se "alkuperäinen".

Kiitos niille jotka vinkkasivat vauvan nukuttamisesta makuupussiin! Eilen illalla kokeiltiin, nukahti rinnalle makuupussiin, siirsin siitä sänkyyn jossa ei herännyt, ja mikä parasta, yöllä sain kerran rauhoitettua lapsen heijaamalla makuupussissa ohan parissa minuutissa uudelleen uneen, kun heräämisen syy selvästi oli muu kuin nälkä ja aina ennen olen onnistunut rauhoittamaan vain työntämällä tissin suuhun :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ihan samaa mieltä ketjuun kirjoitelleiden kanssa siitä, että vauva on vielä kauan liian pieni unikoulutettavaksi ja yövieroitettavaksi. Mutta samalla haluaisin muistuttaa siitä, että kyllä molempien psyyke kärsii myös liiallisesta univelasta, jos äiti ei saa nukuttua tarpeeksi.

liiallinen univelka ei must kasva kuukaudessa esikoisen kanssa. vauva nukkuu kuitenkin,miksi äiti ei..

Lisättäköön, että vauvahan saa tarvitsemansa unen. Vauva herää oman unisyklinsä mukaan. Vauvan yksi unisykli on vain 50 min. Eli jos vauva herää tunnin välein, hän saa tarvitsemansa unen, sillä hän saa nukuttua kokonaiset syklit, mikä on oleellisinta.

Aikuisen yksi unisykli kestää 1 h 30 min. Jos tämä katkaistaan on lopputulos sama, että ei olisi nukkunut yhtään.