19v neitokainen pikku mikroissa(mustat) ,pikku topissa ja valkoisissa pitkissä

• Viestiketjun aloittaja Naapuri
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Stad:
Taidat asua kaukana kaupungista? Tietyissä "piireissä" opitaan pukeutumiskoodit lapsesta alkaen.
Riippuu siitä, mistä kaupungista puhut. Helsingin rajalle tästä on noin kilometri.
Mutta lisäänpä vielä, että taidan tietää, mitä tarkoitat. On tosiaan perheitä ja alueita, joissa on varsin tiukat pukeutumissäännöt. Olen tärmännyt suomenruotasalaisiin, joilla on ihan oma pukukoodinsa. Ja tässä yksi päivä tulin bussissa nuoren somalitytön kanssa, joka kavereidensa seurassa oli kuten muutkin, mutta bussissa ennen pois jäämistään laittoi perheensä vaatimat tunnusmerkit taas päälleen. Ehkä tämä ap:n kertoma nuori nainenkin nyt hieman revittelee pukeutumisellaan, kun ei ole vanhemmat vahtimassa vieressä?

...
Minusta olisi mukavaa jos naapurustossa asuisi ihmisiä, jotka tuollalailla huolehtii naapureistaan. Itse ainakin äitinä kuulisin mielelläni kaikesta lasteni poikkeavasta käytöksestä tutulta naapurilta. Onneksi tällaisiakin ihmisiä vielä on. Ketjuun kirjoittaneet taitavat olla näitä, joita ei muiden asiat kiinnosta, eikä heillä ole mitään tarvetta yhteisölliseen elämään.Omaa napaa vain tuijotellaan.

Mia
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minusta olisi mukavaa jos naapurustossa asuisi ihmisiä, jotka tuollalailla huolehtii naapureistaan. Itse ainakin äitinä kuulisin mielelläni kaikesta lasteni poikkeavasta käytöksestä tutulta naapurilta. Onneksi tällaisiakin ihmisiä vielä on. Ketjuun kirjoittaneet taitavat olla näitä, joita ei muiden asiat kiinnosta, eikä heillä ole mitään tarvetta yhteisölliseen elämään.Omaa napaa vain tuijotellaan.
PEESI.

Lex
Naapurin tyttären huoritteleminen niukan pukeutumisen takia onkin kivasti yhteisöllistä. :xmas:

Tai se että täysi-ikäinen juo juhannuksena kavereidensa kanssa alkoholia, mikä siinä käytöksessä on huolestuttavassa määrin poikkeavaa?

Keittiönoita
Mä vietän luultavasti yhteisöllisempää elämää kuin kovinkaan moni muu pääkaupunkiseudulla asuva. Siitä huolimatta en näe mitään järkeä ruveta vahtimaan täysi-ikäisen ihmisen tekemisiä. On meilläkin naapurit vähän kuullostelleet, kun 16 v on ollut kotona pari viikkoa itsekseen. Mutta toivon mukaan naapurini eivät nyt enää vahdi, miten tuo täysi-ikäinen poikani mahdollisesti pukeutuu :LOL:

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Naapurin tyttären huoritteleminen niukan pukeutumisen takia onkin kivasti yhteisöllistä. :xmas:

Tai se että täysi-ikäinen juo juhannuksena kavereidensa kanssa alkoholia, mikä siinä käytöksessä on huolestuttavassa määrin poikkeavaa?
Juhannus on tietääkseni huomenna.Neitokainen on juonut jo VIIKON AJAN.
En "huoritellut" häntä-vaan kuvasin hänen PUKEUTUMISTAAN HUORAMAISEKSI, jotta saisi kuvan pukeutumisesta.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
En "huoritellut" häntä-vaan kuvasin hänen PUKEUTUMISTAAN HUORAMAISEKSI, jotta saisi kuvan pukeutumisesta.
No ehkä tämä täysi-ikäinen nainen, on kerrankin saanut mahdollisuuden pukeutua kuten itse haluaa?

Sara
Mä vietän luultavasti yhteisöllisempää elämää kuin kovinkaan moni muu pääkaupunkiseudulla asuva. Siitä huolimatta en näe mitään järkeä ruveta vahtimaan täysi-ikäisen ihmisen tekemisiä. On meilläkin naapurit vähän kuullostelleet, kun 16 v on ollut kotona pari viikkoa itsekseen. Mutta toivon mukaan naapurini eivät nyt enää vahdi, miten tuo täysi-ikäinen poikani mahdollisesti pukeutuu :LOL:
Etkö haluaisi kuulla jos normaalisti pukeutuva täysi-ikäinen poikasi pukeutusi teidän poissaollessanne esim. paljastavasti kuin itsestäänpaljastelija? haluaisitko että naapurit pitäisivät sen omana tietonaan vaikka poikasi olisi usean viikon teidän poissaollessaan pukeutunut näin radikaalisen poikkeavasti verraten kuinka hän pukeutuu teidän paikalla ollessanne..

Tuota.. Mistä löytyy kotona asuva 19-vuotias nainen, joka käyttäytyy noin? Tai ehkä minä ja mun ystävät ollaan erikoisia sitten, kun kaikki ollaan muutettu pois kotoa viimeistään 17 ikäisinä ja menty naimisiin 20-vuotiaina (+-1vuosi) ja hankittu eka lapsikin siinä 18-21-vuotiaana..

Sara
No ehkä tämä täysi-ikäinen nainen, on kerrankin saanut mahdollisuuden pukeutua kuten itse haluaa?
No ehkäpä näin. Mutta kun tiedän että tämä neitokainen on aiheuttanut vanhemmilleen harmia kännissä autolla ajaessa, luvatta äitinsä autolla ajaessa, pilven polttelusta jne

Keittiönoita
Etkö haluaisi kuulla jos normaalisti pukeutuva täysi-ikäinen poikasi pukeutusi teidän poissaollessanne esim. paljastavasti kuin itsestäänpaljastelija? haluaisitko että naapurit pitäisivät sen omana tietonaan vaikka poikasi olisi usean viikon teidän poissaollessaan pukeutunut näin radikaalisen poikkeavasti verraten kuinka hän pukeutuu teidän paikalla ollessanne..
Seksikäs pukeutuminen on aivan eri asia kuin munasillaan heiluminen. Ja tolla kuopuksella ON sellainen takki, jota periaattessa voisi itsensäpaljastajatkin käyttää. J aihan oikeasti...vaikka toi mun 18 veeni pukeutuisi naisten vaatteisiin, niin täysi-ikäisenä se olisi pojan ihan oma asia eikä kuuluisi mulle palaneen puupennin vertaa.

damdam
Niinpä. :eek: Jospa sillä on lomaa, ja ne ottaa. Mitä sitten, ne on nuoria :) Ja juu, onneksi sanoit pukeutumista huoramaiseksi, koska muutenhan tosta sun alotusviestistä ei ois mitenkään saanut kuvaa pukeutumisesta :eek:

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Tuota.. Mistä löytyy kotona asuva 19-vuotias nainen, joka käyttäytyy noin? Tai ehkä minä ja mun ystävät ollaan erikoisia sitten, kun kaikki ollaan muutettu pois kotoa viimeistään 17 ikäisinä ja menty naimisiin 20-vuotiaina (+-1vuosi) ja hankittu eka lapsikin siinä 18-21-vuotiaana..
Onhan tämä neito muuttanut jo kahteen otteeseen pois kotoa.Mutta kun ei järki kulje kuten pitäisi on ongelmia tullut.Ja kotiin paluu on edes hetkellisesti normalisoittanut tytön elämän.

....
Seksikäs pukeutuminen on aivan eri asia kuin munasillaan heiluminen. Ja tolla kuopuksella ON sellainen takki, jota periaattessa voisi itsensäpaljastajatkin käyttää. J aihan oikeasti...vaikka toi mun 18 veeni pukeutuisi naisten vaatteisiin, niin täysi-ikäisenä se olisi pojan ihan oma asia eikä kuuluisi mulle palaneen puupennin vertaa.
Ei vaikka asuu SINUN ASUNNOSSASI?

hankey
Jos lapseni olisi itsensäpaljastaja, toki pitäisin hänelle läksytyksen laillisuudesta yms.

Muuten kyllä ihmettelisin, miksi nuori salailee MINULTA pukeutumistaan ja MIKSI NAAPURI on kiinnostunut lapseni pukeutumisesta.

Keittiönoita
No ehkäpä näin. Mutta kun tiedän että tämä neitokainen on aiheuttanut vanhemmilleen harmia kännissä autolla ajaessa, luvatta äitinsä autolla ajaessa, pilven polttelusta jne
Humalassa auton rattiin lähtemisen havaitessani soittaisin poliisille enkä keskittyisi ko henkilön pukeutumistyyliin. Jos kämpässä ei mitään remubileitä pidetä - ts ei ole vaaraa, että taloyhtiö antaisi metelöinnistä noottia - olisin hiljaa siitä alkoholinkäytöstäkin. Eli asiat, joita täysi-ikäinen saa lain mukaan tehdä, ei mulle enää vanhempana kuuulu, jos mun kämppäni ei ole sen seurauksena päreinä eikä naapurit ala valittamaan metelöinnistä.

jep
juu, huorittelu ei kuulu tapoihin, olivat naapurit sitten miallaisia tahansa.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ei vaikka asuu SINUN ASUNNOSSASI?
No toi kuopus ASUU mun asunnossani. Jos se haluaisi pukeutua hameeseen ja meikata itseään tai muuten vaan olla tai näyttää transulta, niin täysi-ikäisenä sillä olisi täysi oikeus tehdä niin.

hankey
Ketä sitten ilahduttaa tai hyödyttää nuoren käytöksen pohtiminen? Tuossa sopassa pukeutuminen on numerolla 100 ja suotta pahoitat vanhempien mielen, jos menet juoruamaan.

XXX
Alkuperäinen kirjoittaja hankey:
Jos lapseni olisi itsensäpaljastaja, toki pitäisin hänelle läksytyksen laillisuudesta yms.

Muuten kyllä ihmettelisin, miksi nuori salailee MINULTA pukeutumistaan ja MIKSI NAAPURI on kiinnostunut lapseni pukeutumisesta.

Jos asutaan naapreina 20vuotta on ihan normaalia ,ainakin omakoti-alueella että naapurit myös tunnetaan ja pidetään silmällä/huolta "toisistamme".

Ja usein lapset ei kerro ja näytä vanhemmilleen kaikkea.Muutoinhan maailmassa ei olisi yhtään raiskaajaa, murhaajaa, yms sairasta rikollista jos vanhemmat olisi jo aimmin tienneet asiat.Vrt koulu murhaajiin ja Myyrmäki pommittajiin...

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja hankey:
Ketä sitten ilahduttaa tai hyödyttää nuoren käytöksen pohtiminen? Tuossa sopassa pukeutuminen on numerolla 100 ja suotta pahoitat vanhempien mielen, jos menet juoruamaan.
Miten pahoitan?

ilmoitusluontoinen asia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ilmoitusluontoienn asia:
Hyi. Vihaan kaltaisiasi rumia ja katkeria ja inhoittavia ihmisiä.

Miksi et käy sanomassa sille, etttä inhottaa kun olet katkera vanha ja ruma, ja se on kaunis ja pitkä ihminen?

Mitä ne miehet siellä huoraavat? sinä ja sun kakarat olette saastaa, joka on liian huonoa edes tuon naisen kenkien alle tallottavaksi.
Ikäväksesi olen häntä n. 20cm pidempi ja samoissa kiloissa. Enkä koe olevani ikäisekseni ruma. Toki ikä tuonut juonteita.
niin, unelmissasi

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Stad:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Totta kai tiedän lähestyväni keski-ikää olenhan jo 40v. Lähinnä toivon että omat lapseni pysyisivät hyvän maun rajoissa aina pukeutumisessaan tai olisivat edes tilanne tajuisia. Ja toki mieleeni hiipi ajatus siitä minä tuota neitoa nuo nuoret miehet pitävt.Pienoinen huoli tuli siitä onko seksuaalisuuden ylikorostaminen ainut tapa saada nuokin ystävät. Hänellä kun ei tahdo olla ystäviä, äitinsä aina siitä puhunut.
Mä olen ensi vuonna 50 v ja musta on ollut pelkästään hyvä, että oma tyttäreni on aikoinaan kokeillut mitä erilaisimpia pukeutumistyylejä. Niin itsekin tein 30 vuotta sitten. Nuorena rikotaan rajoja - myös pukeutumisessa. Vanhana jos niin vielä tekee, lähiympäristö toimittaa jonnekin lataamoon.
Taidat asua kaukana kaupungista? Tietyissä "piireissä" opitaan pukeutumiskoodit lapsesta alkaen.
Ihan en kyllä tuota kaupunkipointtia tajunnut. Olen itse asunut Kouvolassa, Helsingissä ja Madridissa, ja minusta kyllä noissa kahdessa isommassa kaupungissa huomattavasti enemmän rikotaan rajoja pukeutumisen suhteen.

Ja ap:lle vaan kommenttina, että 19-vuotias on aikuinen ihminen ja pukeutuu juuri kuten tykkää, se ei sinulle kuulu pätkän vertaa.

vieras
Mikroshortsit ja pitkikset ja toppi= huorahtava :D No siinä tapauksessa minä olen ihan huora, olen kyllä perheenäiti ja muutaman vuoden vanhempi. Olen saanut kyllä huorittelua osakseni taholta jos toiselta vaikka olenkin yksavioinen :) Että ihmiset sitten jaksaa.

Mulle olisi aivan samantekevää vaikka naapurin teini-iän viimeisiä vuosia vetelevä ryyppäisi viikon jos on täysikäinen, eipä tuolle kukaan mahda mitään jos hän ei haittaa toisten kotirauhaa kiovin.

Alaikäisestä ehkä voisin tehdä lastensuojeluilmoituksen, mutta parikymppisen tekemiset ja pukeutumiset ei enää kuulu sillätavalla vanhemmille vaikka asuisi kotona miten pitkään. Ainoastaan perheen sisäiset säännöt voidaan tehdä, mikä on sopivaa saman katon alla elellessä. Ilmeisesti tyttö viihtyy kuitenkin kotonaan, että tokkopa siellä sitten on niin tiukkapinnaiset vanhemmatkaan.

Yhteistyössä