19 vuotias esikoista odottava :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senniy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

senniy

Uusi jäsen
11.12.2011
10
0
1
Heippa!

Täällä 19 vuotias tyttö Itä-Helsingistä kaipailis juttuseuraa muista odottajista/äideistä :) Nyt menossa rv 17+5 ja LA olis 9.5.2012 Omassa lähipiirissä ei kauheesti ole odottajia/jo lapsia saaneita joten juttuseura olis enemmän kun tervetullutta! Alkuraskaus oli tosi vaikee kun pahoinvoinneilta ei päässyt edes sängystä nousemaan ja eipäs se lähipiirikään niistä vauva-uutista oikein innostunut.
Mutta nyt vihdoin on vaivat takana ja voi alkaa kunnolla nauttimaan raskaudesta. :)

Saa laittaa myös sähköpostia senni-sofia@windowslive.com

Heippa.

Minä itse oon 18 vuotta ja Itä-Helsingistä myös. :) Mulla menossa rv 23+6 ja laskettu aika olis 4.4.2012. Itse en oikein kavereilta saa sellaista tukea mitä toivoisi, sillä suurinosa on kuitenkin jopa parikin vuotta nuorempia, eli eivät osaa samaistua. Varsinkaan kun kukaan ei ole raskaana tai jo äiti. Mulla oli kanssa tosi pahat pahoinvoinnit, jotka ei kokonaan ole tässä vaiheessakaan vielä hellittäneet. Onneksi pahempia mielialanvaihteluita ei ole ollut.. häntäluuta tosin on pakottanut välillä niin kovasti, ettei ole pystynyt askelta ottaa, mutta aina on voinut huutaa isoveljen taluttamaan esim. vessaan. :-D

Mutta hyvin ja positiivisin mielin tässä edetään. :)

Moikka!

Oho aika kiva, että joku on täältäkin. Tuntuu, että kaikki odottajat on aina jostain kaukaa ja varsinkin oman ikäset. :) Vähän sama juttu täällä ettei kaverit osaa oikeen samaistua ja on tässä raskauden aikana jo muutama kaveri karissutkin pois kun ei ole enään oikee mitään yhteistä. Varmaan karisee enemmän kun se vauva arki alkaa, mutta eipä voi mitään. Toisaalta ymmärrän joitakin sillä en mäkään osannut olla tarpeeksi tukena päälle vuos sitten kun mun kaveri sai vauvan koska mulla ei ollut mitään hajua mitä voisin sanoa jne kun en ollut ikinä ite ollut raskaana ja asia oli mulle ihan uus. Nyt on harmittanut kauheesti, kun tajunnut miten raskasta tää on välillä ollut. Hei mulla on kans pakottanut välillä häntäluuta ihan kauheesti, mutta oon ajatellut et ne vaan liittyy noihin selkäkipuihin mitä mulla on nyt ollut viimeset 3 viikkoa. Tiedätkö sä mistä se johtuu? :o Asut vissiinkin vielä vanhempien luona? Täällä kans asustellaan kotosalla vielä. :) Onko tiedossa jo kumpi sieltä on tulossa? vai halusitko edes tietää? :)

Joo siis neuvolassa sanoivat, että jos nojautuu hieman taaksepäin seistessä ja kävelessä (mitä kuulemma suurimmalla tulee ihan vaistonvaraisesti kun yrittää vähän tasapainoilla sen mahan kanssa) niin se voi aiheuttaa selässä kipuja ja kuulemma varsinkin alaselässä. En sit tiedä pitääkö miten paikkansa, kun mulla ei pahemmin just toi selkä ole ollut kipeä.
Täällä mamman luona vielä ollaan, mut kämppä on kokoaika hakusessa.. tosin kotona on ehkä jopa helpompi, kun mulla on kuitenkin sit aina joku passaamassa :laugh: - meillä kun vielä asuu isoveli ja -sisko yhä kotona, kun äiskä opiskelee, mikä on taloudellisesti kaikkien kannalta fiksuinta.
Mä vähän luulen, että suuriosa 18-20 vuotiaista ei kauheesti "kehtaa" kirjoitella, sillä kyllä mä ainakin näen jatkuvasti öbaut omanikäisiä maha pystyssä, oon alkanut vähän bongailemaan. :-D
Mulle vähän lupailtiin tuolla ultrassa, että tytöltä se ainakin näyttää, näky ultraajan omien sanojen mukaan "viiru ja viiru" siellä jalkojen välissä.. tarkotti varmaan häpyluita? Oli vaan aluks ihan poikafiilis, mut kyl se tyttökin on ihan tervetullut! :)

Hmm okei no täällä toi voi pitää ihan paikkaansa nimittäin mulla on toi masu jo aika iso näille viikoille nyt rv 18+1 et oon kyllä huomannu jo vaappuvani ku joku ankka kun nii lyhyet jalatkin. :D selvispä sekin :D Meillä sama juttu, että kotona asustellaan mut kämppä hakusessa ja niinhän ne väitti, että kaupungilta löytyä asunto ennen vauvan syntymää, mutta saa nähdä! Jos ei löydy niin sit pitää yksityisen kautta mennä vuokralle kun toi mies pääsee kuukautta ennen laskettua aikaa tuolta intistä niin menee töihin sitten heti ja jos sitä kämppää alkais sit joskus löytymään. Äiti ja isi ei nimittäin meitä aijo katella ku hätätilanteessa ;D vaikka oliskin yks ylimääränen huone. Meil asuu kans isoveli vielä kotona :p joo ku rupee bongailemaan niin tulee kyllä kokoajan vastaan :D Mulla oli kans aluks ihan poika fiilis mut nyt jo jonkun aikaa alkanu tuntumaan että tyttö tulis. Tosin en tiedä johtuuko siitä, että tyttöä toivoisin ^^ tulee kumpi tulee.

Hah, minä oon ite niin pätkä, että tää maha on tehnyt musta tosi huvittavan näkösen. :-D Siis pitäähän niiden joku asunto vaan repiä ajoissa itsekullekin.. meillä kuitenkin niin ahdasta jo nytkin, niin miten vauva tänne mahtuis sekaan? Muutenkin, kun toi koira vie milloin keneltäkin sen +60 % sänkytilaa (kuitenki semmonen 50 kilonen rottweiler äijä, niin eihän se ajattele muuta kun omaa persettään :D).
Sulla on varmaan kohta puoliin sit toi rakenneultra? Itse raahasin sinne veljen avovaimon mukaan, niin tää alko pillittämään siellä ihan kauheasti kun totesivat sukupuolen. Mulle se ei nyt niin herkkähetki ollut, kun kuitenkin ihan kumminvaan niin tervetuloa! :)

Hahah:D niin pitäshän niiden ja toivotaan et molemmille löytyisi kämppä ajoissa:) ärsyttää vaan kun ei yhtään tiedä, että millon niistä asunnoista rupeaa kuulumaan.. Jos menee myöhäseen ni rupee varmaan stressaamaan ihan hulluna! Joo mulla on seuraavan viikon keskiviikkona rakenneultra :) haha no mut siitä oli varmaan kiva päästä mukaan ja onhan se toisille niin erityinen hetki :D varsinkin jos näki pikkusen ekaa kertaa. Ootko muuten käynyt noissa perhevalmennuksissa? Ymmärsin niin,että Helsingissä ei ole synnytysvalmennusta ollenkaan vaan toi perhevalmennus jossa käydään todella nopeesti ja päällisin puolin vaan synnytys läpi. Mua ei niinkään tonne perhevalmennukseen kiinnostais yksin mennä kun muutenkaan noi ajat ei sovi. Synnytysvalmennus taas olis ollu ihan paikallaan tän synnytyspelon kanssa, mutta ei. Ootko jo ostellut vauvalle jotain? :)

Kävin siellä ekassa perhevalmennuksessa, mutta oli jotenkin ahdistava ja epämukava olo, kun kaikki muut oli jotain +25 vuotiaita ja kaikilla muilla oli ukko mukana. Saas nyt nähdä oonko sit enää helmikuussa menossa sinne.. se jopa kesti reilu 1½ tuntia.
En ole itse kauheesti ostellut mitään, kun saatiin serkulta tommonen äitiyspakkauksenlaatikko täydeltä mun kummipojan vanhoja vaatteita ja tiedän sit et ainakin tässä jouluna tulee ihan hirveästi joululahjoja -tosin olis se kiva saada lahjat ihan niinkun meinattuna itelle eikä vauvalle. :laugh:
Mutta joo, ostin H&Mstä sellaset valkoset veluuripöksyt ja -takin sekä veluurista tehdyn hatun karhunkorvilla. Niin ja pinkit sukat, kun kaikki lootassa olevat on kuitenkin jotain dinokuvioituja tai sinisiä.. pitää sitä vähän tyttömäistä olla kuitenkin. Lisää ostelen kunhan rahaa tulee (tilin saldo kuitenkin 10,30e ja lisää tulee vasta kuun vika päivä) ja ajattelin muutenkin sit mennä joulualeihin kiertelemään.

Kaupungilta ei kannate asuntoa odotella, on hyvin todennäköistä, että sieltä ei saa.
Mä olin vastasyntyneen vauvan kanssa kolme kuukautta asunnottomana eikä kaupungilta saatu, onneksi saatiin sitten lopulta yksityiseltä.

Synnytysvalmennuksessa kävin Tyttöjen talolla Kalliossa, sitä suosittelen lämpimästi, aivan mahtava! :)

Tota mäkin vähän ajattelin, mutta ehkä käyn katsastamassa ekalla kerralla, että millasta siellä on. Saa sitten nähdä meenkö enään. No mut se on hyvä, että saa tutuilta tolleen ettei tartte kaikkea ostaa :) ajattelin kanssa mennä joulualeihin kiertelemään kun ei tota rahaa mitenkään hirveesti ole. :p

Kaupungilta ei kannate asuntoa odotella, on hyvin todennäköistä, että sieltä ei saa.
Mä olin vastasyntyneen vauvan kanssa kolme kuukautta asunnottomana eikä kaupungilta saatu, onneksi saatiin sitten lopulta yksityiseltä.

Synnytysvalmennuksessa kävin Tyttöjen talolla Kalliossa, sitä suosittelen lämpimästi, aivan mahtava! :)

Mulla on kaikki tutut saannut ja kaikilta kuullut, että on saanut vaikka sitten ihan viimetingassa. Missä vaiheessa laitoit kaupungille asuntohakemuksen? Mut sitä varten just pitää ajoissa alkaa yktiyiseltä kattomaan ettei jää ilman asuntoa. Onneks on yks tuttu kiinteistövälittäjä joka lupas auttaa. :) stressaa vaan ihan kauheesti. Asuitko sitten missä pienen kanssa? :o

Kiitti tiedosta pitääkin ottaa selvää. Synnytysvalmennus ois niin tervetullut! :)

Mulla on kaikki tutut saannut ja kaikilta kuullut, että on saanut vaikka sitten ihan viimetingassa. Missä vaiheessa laitoit kaupungille asuntohakemuksen? Mut sitä varten just pitää ajoissa alkaa yktiyiseltä kattomaan ettei jää ilman asuntoa. Onneks on yks tuttu kiinteistövälittäjä joka lupas auttaa. :) stressaa vaan ihan kauheesti. Asuitko sitten missä pienen kanssa? :o

Kiitti tiedosta pitääkin ottaa selvää. Synnytysvalmennus ois niin tervetullut! :)

Lokakuussa 2010 laitoin hakemuksen, huhtikuussa 2011 tarvitsin uuden asunnon eikä saatu. Onneksi sitten elokuussa 2011 saatiin yksityiseltä.
Toi kaupungin asunnon saaminen on varmaan sit aikalailla vaan tuurista kiinni, mä tiedän paljonkin ihmisiä jotka eivät oo saaneet kaupungilta, ja nykyään jonot on niin kamalat ja paljon lapsiperheitä, että lapsi ei ole tae asunnonsaannille. :/
Onneksi saatiin asua ystävän luona, että meillä oli paikka missä olla. :)

Yhteistyössä