V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:"Isojen lähteminen näkyy ison perheen arjessa siten, että auttavia käsiä on vähemmän. Isot tytöt olivat paimentaneet pienempiään, olleet aikuisia talossa."
No olihan tämä mainittu. Tulipas flashback omaan lapsuuteen sisarusten lastenhoitajana.
Kyllä. Olen katkera. =)
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:"Isojen lähteminen näkyy ison perheen arjessa siten, että auttavia käsiä on vähemmän. Isot tytöt olivat paimentaneet pienempiään, olleet aikuisia talossa."
No olihan tämä mainittu. Tulipas flashback omaan lapsuuteen sisarusten lastenhoitajana.
Kyllä. Olen katkera. =)
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:"Isojen lähteminen näkyy ison perheen arjessa siten, että auttavia käsiä on vähemmän. Isot tytöt olivat paimentaneet pienempiään, olleet aikuisia talossa."
No olihan tämä mainittu. Tulipas flashback omaan lapsuuteen sisarusten lastenhoitajana.
Kyllä. Olen katkera. =)
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuohon muuten kommentti... Isot TYTÖT. Tässä perheessä ainakin tytöt ilmeisesti ovat tyttöjä ja pojat poikia, aika perinteiseltä työnjaolta kuulostaa :/ Oliko teilläkin noin?
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuohon muuten kommentti... Isot TYTÖT. Tässä perheessä ainakin tytöt ilmeisesti ovat tyttöjä ja pojat poikia, aika perinteiseltä työnjaolta kuulostaa :/ Oliko teilläkin noin?
Juuri näin. Todella perinteiset sukupuoliroolitukset. Muistan elävästi kuinka isä sanoi minulle joskus kun olin n. 12v, että "Mene auttamaan äitiä ruuanlaitossa, kun nuo on perinteisesti naisten hommia."
Olen ensimmäinen tyttö, neljäs koko parvessa. Minun jälkeeni on kolme poikaa, tyttö, poika ja kaksi tyttöä. Vanhin pikkusisko muistaa lapsuutensa ihan samanlaisena. Kaksi nuorinta ovat onneksi saaneet normaalimman lapsuuden, kun ei ole enää hoidettavia ja vanhemmat kai kokee syyllisyydentuntoa ja yrittävät sitä hyvitellä nuorimmille.
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:Kenet niistä pienemmistä sisaruksista antaisit pois, pyyhkisit elämästäsi?
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Jos perheessä on kolme lasta esim. 2 vuotias, 10 vuotias ja 15 vuotias niin luuletteko ettei sitä vanhinta käsketä koskaan "katsomaan pienempien perään"? Voi sitä raukkaa, kun nuoruus menetetään. ja sisaruksia vaan 2.
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja Nii:Kenet niistä pienemmistä sisaruksista antaisit pois, pyyhkisit elämästäsi?
En ketään. Ei tässä siitä ollut kysymys.
Jos et tajunnut.
Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:Isojen lähteminen näkyy ison perheen arjessa siten, että auttavia käsiä on vähemmän. Isot tytöt olivat paimentaneet pienempiään, olleet aikuisia talossa.
jeps.
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Jos perheessä on kolme lasta esim. 2 vuotias, 10 vuotias ja 15 vuotias niin luuletteko ettei sitä vanhinta käsketä koskaan "katsomaan pienempien perään"? Voi sitä raukkaa, kun nuoruus menetetään. ja sisaruksia vaan 2.
No minulla "pienempien perään katsominen" oli ihan kokopäiväistä. Kesälomallakin vain odotti koulun alkamista, että pääsisi hetkeksi lastenvahtihommista eroon.
Toki puran tässä vain omia kokemuksiania ja en väitä, että kaikissa isoissa perheissä olisi sama meininki.
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:Jos perheessä on kolme lasta esim. 2 vuotias, 10 vuotias ja 15 vuotias niin luuletteko ettei sitä vanhinta käsketä koskaan "katsomaan pienempien perään"? Voi sitä raukkaa, kun nuoruus menetetään. ja sisaruksia vaan 2.
No minulla "pienempien perään katsominen" oli ihan kokopäiväistä. Kesälomallakin vain odotti koulun alkamista, että pääsisi hetkeksi lastenvahtihommista eroon.
Toki puran tässä vain omia kokemuksiania ja en väitä, että kaikissa isoissa perheissä olisi sama meininki.
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja Nii:Kenet niistä pienemmistä sisaruksista antaisit pois, pyyhkisit elämästäsi?
En ketään. Ei tässä siitä ollut kysymys.
Jos et tajunnut.
Jos olet katkera siitä että jouduit olemaan apuna kotona. Helpompaahan se ois varmasti ollu ainokaisena, ei ois tarvinu ketään hoitaa?
Jos se on fakta että oot isosta perheestä, tiedät varmasti että siellä vanhemmat tarvii apua isommilta. Joten elä sen kanssa, älä enää aikuisena levitä katreruuttas ympärille. Opi olemaan onnellinen siitä isosta sisarusparvesta joka sulla on! Vaikka minulla ei suurperhettä koskaan tule olemaan niin ihan varmasti oma 12v tyttö saa opetella pottujen kuorimisen ja poika leikata nurmikon.