18 vuotias tuleva äiti, huolestuttaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorimammma92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorimammma92

Vieras
en nyt tiedä onko tämä oikea paikka kysellä tämmöisistä asioista, mutta olen siis 18vuotias, täytän piakkoin 19. Olen raskaana, alussa vielä mennään. Raskaus oli vahinko, mutta onnellinen semmoinen. Miesystäväni on minua hieman vanhempi, 25 vuotias.
Ehkäisy petti ja tässä nyt ollaan. Molemmat heti oltiin varmoja että lapsi pidetään ja yhdessä kasvatetaan.
Mua vaan huolettaa raha-asiat ja muut.. mieheni on varastolla työssä (hänellä ei ole koulutusta) kuukausipalkka on n. 1400e.. itselläni ei ole tuloja ollenkaan tällä hetkellä. Olen opiskelija, ja joudun jättämään opiskeluni kesken. Viimeisen vuoden käyn sitten äitiysloman jälkeen.
Tietenkin saan äitiysrahaa ja muuta, mutta onko se sitten ihan surkea? En oikein saanut laskettua noilla kelan laskureilla..
Vielä emme asu yhdessä, mutta ennen kesää olemme päättäneet etsiä asuntoa.
Asun itse vielä vanhempien kanssa, mieheni asuu yksin. Mutta vietän kyllä lähes kaikki aikani hänen luonaan, mutta tuo yksiö ei tietenkään riitä meille ja tulevalle vauvalle.
Mites kesätyöt? Eli mulla ois laskettu aika lokakuun alussa, pitäisi tietenkin puhua työnantajan kanssa, mutta pelkään että raskaus tulee estämään töiden tekemiset kesällä, koska raha nyt olisi se mitä tarvitaan! Ja työ olisi suht fyysisesti raskasta, eli olen lähihoitaja opiskelija, ja menisin läheiseen sairaalaan töihin.
Vaikka onnellinen on vauvasta ja raskaudesta, silti pelottaa ja stressaa kaikki tämmöiset käytännön asiat...

Taloudellisesti tulette varmaan pärjäämään :). Onhan Suomessa ihan hyvä sosiaaliturva. Eli älä sitä asiaa liiaksi pelkää tai stressaa.

Moni hoitoalan ihminen on töissä äitiysloman alkuun asti, eikä raskaus ole useinkaan este.

Onnea vauvasta! :flower: