V
"Vieras"
Vieras
Tavallaan olette oikeassa. Itse ajattelen että täysi-ikäisyys ei vielä ole aikuisuuden mittari ja silloin voi tarvita vielä paljon vanhempien tukea. Mulla oli just 16-18v kamala itsenäistymisen tarve (luonnollisesti), lähdin amk-opintoihin mutta asuin edelleen kotona ja se vaihe meni ohi. Kotoa muutin vähän ennen valmistumista 23vuotiaana. Jälkeenpäin olen todennut että ei itsenäistyminen ole vain sitä että muuttaa porukoiden nurkista ja elättää itsensä, minä kasvoin sisältä ensin ja niillä opeilla pärjäsin sitten aikuisena muutettuani kotoa pois myöhään.
Jos nuoren asenne on ylimielinen (halu bilettää ja lorvia rahoillaan) niin ottakaa takaisin kotiin mutta vaatikaa myös jotain. Esim. Ruokakaupassa käymistä kerta pari viikkoon, keikkatyötä jne. On ihan oikeasti mahdollista että kokeiltuaan "aikuiselämää", tyttö on todennut ettei vielä olekaan valmis. Mielestäni hänellä on siihen oikeus.
Jos nuoren asenne on ylimielinen (halu bilettää ja lorvia rahoillaan) niin ottakaa takaisin kotiin mutta vaatikaa myös jotain. Esim. Ruokakaupassa käymistä kerta pari viikkoon, keikkatyötä jne. On ihan oikeasti mahdollista että kokeiltuaan "aikuiselämää", tyttö on todennut ettei vielä olekaan valmis. Mielestäni hänellä on siihen oikeus.