++++++++

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim minulla viestit tänne palstalle on satunnaisia ja nimimerkittömiä. Niistä ei voi päätellä, jollakulla on jatkuvasti asiaa itsestään ja vuosikausia samaan sävyyn ja jutut vain hurjenee. Itse kirjoitan blogia sen sijaan ja käytän muita tiiviimpiä yhteisöjä asioideni jakamiseen. En sano, että sen parempi mutta esimerkiksi täältä ei yksittäisestä viestistä tietysti niin hyvin pääse ajatusmaailmaani, aivan kaikki. Blogista ehkäpä. Monen kohdalla täällä on ihan terve meininki, niinkuin pitääkin, mutta kyllä täältä tietyt nostattaa vähän ikävänpuoleisia ajatuksia.

No siinä mielessä tämä on eri maailma, mutta kyllä ihmisen blogeista ja nettikeskusteluista voi usein päästä paljonkin, jopa enemmän päästä perille ajatusmaailmasta kuin pelkästään näkemällä häntä. Jos ei joku jaa niitä tunteitaan kasvotusten, purkaa sanomaansa johonkin nettimaailmaan, joskus niinkin...

Mutta tietenkään ei diagnoosia täällä kukaan tee
ihan totta kirjoitat.
mutta minusta pitäs kans pitää mielessä, että kukaanhan ei voi tietää miten paljon kukakin tänne kirjottelevista jättää kertomatta tai edes että se kerrottu on ihan just totta. ja tuo kolikon toinen puolihan on kummiskin ihan yhtä tärkeä.
ja sitten kans pitäs huomioida se, että tällaselle nettipalstalle kun kirjoittelee vuosia , tai muita pitempiä aikoja, niin leimautuu jollakin tapaa tietynlaiseksi hahmoksi ,jota on helppo sitten muokkailla vähän erilaisilla ketjuilla suuntaan jos toiseenkin ja vahvistaa mukavasti lukevan porukan ajatuksia ja mielikuvia. siitä tulee hupia.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja idiot:
Abortti ei todellakaan ole vastuunkantamista, vaan siitä pakenemista! Vastuunkanto on sitä; ettei ikinä joudu tilanteeseen missä täytyy tehdä abortti


Näinpä..
Nää jeesustelijat, jotka hyökkäilee täällä nyt, jotka on kyseisessä toimenpiteessä käyneet, eivät ole sen parempia kuin ap:kaan. Ratkaisut vain olivat eri.
 
ee
Miksi ihmeessä täällä saa osa porukasta oplla hyväksymättä asioita, ja toinen osa ei? Se on ihan jokaisen oma asia mitä ratkaisuja tekee, ilman, että joidenkin katsotaan olevan oikeutettuja jakamaan helvetin typeriä viisauksia ja uhota.
Mä voin vaikka vannoa, että täällä ei yksikään ihminen ole sen parempi kuin toinen, vaikka kuinka yritätte itsestänne sitä kuvaa luoda!
 
vieras
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...
 
jeah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...


Kumma vaan, että sulle näyttää olevan, ja aika monelle muullekkin täällä... Vissiin tyhjiö mikä pitää täyttää, vaikka sitten tuomitsemalla vieraita ihmisiä (mihin kellään ainakaan tällä palstalla ei ole varaa)

Ja ihan tiedoksi esim tolle yhelle kummajaiselle, että minulla on vain yksi lapsi (tarkennan varmuudeksi: yhden miehen kanssa) ja olen naimisissa. Eli ihan vaan sivullisena ihmettelen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Sen tähän varmaan saa kirjoittaa, että edelleenkään en hyväksy aborttia/raskauden keskeyttämistä enkä varmasti ole ainoa "ällöttävä" sen asian suhteen tässä maailmassa.
En nyt muista, mutta oliko sun mielipide se, että et hyväksy aborttia missään tilanteessa?

Mä kun kahdesti helposti uusiutuvan syövän sairastaneena olen asiaa miettinyt. Jos mä tulisin raskaaksi ja alkuraskaudessa todettaisiin syövän uusiutuneen, niin mä tekisin abortin vaikkakin sydän verta itkien. Mä en voisi ottaa riskiä ja odottaa raskauden keston ajan, että voin ottaa hoitoja vastaan. Mulla on jo olemassa oleva lapsi jota en halua jättää äidittömäksi.

Asiat kun eivät ole niin mustavalkoosia.
Ei toi kuule hyväksyisi silloinkaan! Muistatko tätä Margen "aborttia" mistä se just vittuili? Liki täysiaikaisella vauvalla todettiin vammat minkä kanssa ei selviäisi millään elämää. Lapsi oli vissiin perätilassa ja synnytys piti käynnistää kun vielä mahtui ulos tulemaan, sektiolla olisi ollut isot riskit äidille. Ton abortin perusteella on sitten solvannut Margea jo vuosia.
Ai niinpäs olikin! Ei siis mitään tajua siitä mikä on parasta kaikille.
 
hölmö
taidan olla aika vanhanaikainen kun en vaan ymmärrä naisia jotka tahallisesti tekevät lapsia eri miesten kanssa, joka hoidolle tehdään lapsi? kenen parasta siinä on ajateltu?
äidin, isien vai niiden lapsiraukkojen? :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...


Kumma vaan, että sulle näyttää olevan, ja aika monelle muullekkin täällä... Vissiin tyhjiö mikä pitää täyttää, vaikka sitten tuomitsemalla vieraita ihmisiä (mihin kellään ainakaan tällä palstalla ei ole varaa)

Ja ihan tiedoksi esim tolle yhelle kummajaiselle, että minulla on vain yksi lapsi (tarkennan varmuudeksi: yhden miehen kanssa) ja olen naimisissa. Eli ihan vaan sivullisena ihmettelen.
Olen seurannut ap:n kirjoittelua jo vuosia tällä ja muilla palstoilla, ja hän itse on yksi tuomitsevimmista kirjoittelijoista joita tiedän. Monet muistavat sen. Ehkä se on niin että sitä saa mitä tilaa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...
Minä juoksen yli 99% miehistä karkuun, joten minulle riittää hyvin että joukossa on silloin tällöin miehiä siitä alle 1% määrästä, joita voisi ehkä harkita puolisokseen ja harkinnan jälkeenkin suurin osa karsiutuu pois.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...
Minä juoksen yli 99% miehistä karkuun, joten minulle riittää hyvin että joukossa on silloin tällöin miehiä siitä alle 1% määrästä, joita voisi ehkä harkita puolisokseen ja harkinnan jälkeenkin suurin osa karsiutuu pois.
No tuo karsiutuminen on kyllä huomattu. Harmi vaan, että se harkinta tapahtuu vasta sikiämisen jälkeen. Tosin lapset ovat aina ihana asia ja onnea raskauteen. Toivon tasapainoista elämää sinulle ja lapsille tästä edespäin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...
Minä juoksen yli 99% miehistä karkuun, joten minulle riittää hyvin että joukossa on silloin tällöin miehiä siitä alle 1% määrästä, joita voisi ehkä harkita puolisokseen ja harkinnan jälkeenkin suurin osa karsiutuu pois.
No hyvä että olet itse tyytyväinen tilanteeseesi, tuosta 1%:n joukosta puolison löytäminen on aika vaikeaa- 25-40 v. ikäryhmästä suurin osa on nimittäin myöskin pariutuneita. Mutta ehkä sulle joku yh-isi/etä-isi on ihan hyvä vaihtoehto, onhan niitä eronneita ja karanneitakin pilvin pimein.
 
joku jo kirjottanut olen
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaista se oikeasti lapselle on, kun udellaan kuitenkin, niin kertoa että joo, on mulla 2 sisarusta ja toisen isä on x, toisen y ja omanihan on z? Onko se lapselle itselleen(kään) aivan luonnollista, mukavaa ja eikö kaverit ihmettele saati pilkkaa yhtään?
Ja jos ihmettelevät ja pilkkaavat, mistähän ne lasten asenteet ja käytös mahtaa juontua? Ettei vaan sieltä "onnellisten" ydinperheitten vanhemmilta?
Kertoo tuo kyllä äidinkin asenteista jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emilyn, voit toki uskotella itsellesi että olet kolmannen lapsenkin jälkeen (erityisesti kun ne on kaikki lyhyen ajan sisällä eri isille) jotenkin erityisen mielenkiintoinen miesten mielestä, mutta totuus on eri. Varmasti 95% miehistä juoksee karkuun kun kuulevat taustasi. Parisuhteet (tavallisetkin) on haastavia muutenkin, ilman että siinä sivussa säätää (ja haastaa sinua oikeuteen) kolme exää tai ex-panoa lasten isinä :eek: No onneksi sillä ei ole sinulle merkitystä, sinähän et parisuhdetta halua...
Minä juoksen yli 99% miehistä karkuun, joten minulle riittää hyvin että joukossa on silloin tällöin miehiä siitä alle 1% määrästä, joita voisi ehkä harkita puolisokseen ja harkinnan jälkeenkin suurin osa karsiutuu pois.
No hyvä että olet itse tyytyväinen tilanteeseesi, tuosta 1%:n joukosta puolison löytäminen on aika vaikeaa- 25-40 v. ikäryhmästä suurin osa on nimittäin myöskin pariutuneita. Mutta ehkä sulle joku yh-isi/etä-isi on ihan hyvä vaihtoehto, onhan niitä eronneita ja karanneitakin pilvin pimein.
Sitähän tässä moni ei meinaa käsittää, että minua ei haittaa laisinkaan vaikka eläisin seuraavat 15-20 vuotta ja vaikka sen jälkeenkin sinkkuna.
 
joku olin, sentäs jotain rajaa
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Ällövaroitus:
Kaikki ei pysty aborttiin.. Eikä näemmä ehkäisemäänkään :xmas:
Niin ja ne, jotka pystyy, niin siitä ihailtavasta ja kunnioitettavasta teosta ei sitten saa ääneen puhua kun mode tulee ja poistaa viestin, ettei aborttiin pystyjälle tule paha mieli. Hyshyssss :flower:
Että sie oot törkee! Ei kyllä sanat riitä kuvailemaan kaltaistas naista. yhtää en ihmettele että oot yh jos oot livenä noin ällöttävä
Sen tähän varmaan saa kirjoittaa, että edelleenkään en hyväksy aborttia/raskauden keskeyttämistä enkä varmasti ole ainoa "ällöttävä" sen asian suhteen tässä maailmassa.

Eiköhän sekin olisi tilanteessasi parempi kuin liuta isättömiä lapsia.
 
Mulle on ihan sama mitä kukin pilluunsa laittaa ja mitä sieltä ulos ottaa, mutta...
joskus vaan olisi hyvä pysähtyä miettimään asioita vaikkapa ihan lapsen/lapsien kannalta.

Mutta onnea raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku jo kirjottanut olen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaista se oikeasti lapselle on, kun udellaan kuitenkin, niin kertoa että joo, on mulla 2 sisarusta ja toisen isä on x, toisen y ja omanihan on z? Onko se lapselle itselleen(kään) aivan luonnollista, mukavaa ja eikö kaverit ihmettele saati pilkkaa yhtään?
Ja jos ihmettelevät ja pilkkaavat, mistähän ne lasten asenteet ja käytös mahtaa juontua? Ettei vaan sieltä "onnellisten" ydinperheitten vanhemmilta?
Kertoo tuo kyllä äidinkin asenteista jotain.
Kuka utelee lapselta hänen vanhemmistaan? Oikeasti? Mulla on siskopuolia 4 ja yksi täyssisko. Eli mun isällä on lapsia neljälle eri äidille, ai niin meinas yksi unohtua välistä kun en sitä ole koskaan tavannut ja sain kuullakin hänestä vasta pari vuotta sitten, siis veli.

En tiedä onko meitä jotenkin hirvesti pilkattu.
 
joku olin, sentäs jotain rajaa
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Sen tähän varmaan saa kirjoittaa, että edelleenkään en hyväksy aborttia/raskauden keskeyttämistä enkä varmasti ole ainoa "ällöttävä" sen asian suhteen tässä maailmassa.
En nyt muista, mutta oliko sun mielipide se, että et hyväksy aborttia missään tilanteessa?

Mä kun kahdesti helposti uusiutuvan syövän sairastaneena olen asiaa miettinyt. Jos mä tulisin raskaaksi ja alkuraskaudessa todettaisiin syövän uusiutuneen, niin mä tekisin abortin vaikkakin sydän verta itkien. Mä en voisi ottaa riskiä ja odottaa raskauden keston ajan, että voin ottaa hoitoja vastaan. Mulla on jo olemassa oleva lapsi jota en halua jättää äidittömäksi.

Asiat kun eivät ole niin mustavalkoosia.

On sua kyllä koeteltu ja yh:kin olet.
 
voi lol
Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mulle on ihan sama mitä kukin pilluunsa laittaa ja mitä sieltä ulos ottaa, mutta...
joskus vaan olisi hyvä pysähtyä miettimään asioita vaikkapa ihan lapsen/lapsien kannalta.

Mutta onnea raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin :flower:
Eli ekaks tuomitaan; ja sitte onnitellaan..just
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hölmö:
taidan olla aika vanhanaikainen kun en vaan ymmärrä naisia jotka tahallisesti tekevät lapsia eri miesten kanssa, joka hoidolle tehdään lapsi? kenen parasta siinä on ajateltu?
äidin, isien vai niiden lapsiraukkojen? :(
Peesaan.
 
vieras
Etkös sä ole täällä aiemmin maininnut ettet olisi lapsia ollenkaan hankkinut jos olisit tietänyt sairaudestasi (oliko colitis ulcerosa vai crohn) silloin. Ja että ketään perinnöllisiä sairauksia sairastava ei saisi lapsia hankkia vaan he ovat jotenkin huonompia ihmisiä jos lapsia hommaavat? Tämä vissiin pätee muihin mutta ei sinuun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi lol:
Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mulle on ihan sama mitä kukin pilluunsa laittaa ja mitä sieltä ulos ottaa, mutta...
joskus vaan olisi hyvä pysähtyä miettimään asioita vaikkapa ihan lapsen/lapsien kannalta.

Mutta onnea raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin :flower:
Eli ekaks tuomitaan; ja sitte onnitellaan..just
?

Miksi ihmeessä toivoisin huonoa onnea raskauteen? Ei kai kukaan toivo lapselle mitään pahaa vaikka äidin tempauksesta ei niin tykkääkään? :eek:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä