16-vuotiaan illanvietto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on hyvä syy. "Koska laissa lukee niin" ei ole. Ja jälleen palataan siihen yksilölliseen arviointiin. Kaksimetrinen 90-kiloinen 17-vuotias saattaa kestää alkoholia, vaikka onkin alaikäinen. 18 vuoden ikä ei ole mikään taikaraja fyysisessä kehityksessä.

Huh, just mietin että uskallanko antaa auton avaimet 17v:lle, kun pyytää ja sanoi ettei aja kovasti. Ensin epäröin, mutta kiitos sun niin uskallan ja luotan nuoreeni

• Tykkää
Reactions: dechs
Kyllä sekin on ihan hyvä syy kieltää asioita, kun että koska siellä laissa niin määrätään. Mutta on toki hyvä jos vanhemmat osaavat keksiä muitakin hyviä syitä.... Ja selittää ne myös hyvin niille nuorille.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24397090:
Tälläisissä keskusteluissa huomaa:

1. Monella aikuisella on itsellään ongelmia alkoholin käytön suhteen
2. Jotkut ovat juoneet jo aivonsa pilalle
3. osalla ei ole ollenkaan omia lapsia.

Anteeksi nyt vain.

Hyvin tiivistetty.

[QUOTE="vieras";24397176]Kuka sulle on kertonut että a. Saa ne kumminkin ja b. Juo ne kumminkin?[/QUOTE]

omasta kokemuksesta. 13 vuotiaasta asti saanut. kunnes mutsi hiffas ja osti itse mulle

[QUOTE="vieras";24397190]Ja kun ostat ite, ne menee edelleen sinne kaupan nurkalle, ja kas, kohta niillä on tuplasti sitä viinaa.[/QUOTE]
Ja jos ei osta itse, ne myy persettä saadakseen rahat samaan viinalastiin.

Ei mun mielestä ok. Kymmenen tuonikäistä on liian paljon keskenään. Mielenkiintoista olisi tietää jos olisi tehty "ratsia" kesken illan että ottavatko ne YHDET saunakaljat, tuskin. Tämä vain äidin hämäämiseksi.

Yhteistyössä