16:8 pätkäpaastosta kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vie ras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsekkin kokeilin joskus tuota 5:2 paastoa, mutta sillä sain kovat päänsäryt aikaiseksi. Tuossa 16:8 paastossahan paastotaan joka päivä 16h ja 8h aikana saa syödä 3 ateriaa....

Ei tuollainen kikkailu kannata pidemmän päälle. Opetelkaa koostamaan terveellinen vähäkalorinen ruokavalio, jolla jaksatte olla pitkän aikaa, siis tyyliin loppuelämän. Tulokset on taattuja ja ne säilyy.

Tiputa ap ruokavaliostasi mahdollisimman vähiin viljat ja sokeri. Sillä tavalla minä tiputin 15 kg kolmessa kuukaudessa eikä ollut nälkä kertaakaan koko aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29551370:
Ei tuollainen kikkailu kannata pidemmän päälle. Opetelkaa koostamaan terveellinen vähäkalorinen ruokavalio, jolla jaksatte olla pitkän aikaa, siis tyyliin loppuelämän. Tulokset on taattuja ja ne säilyy.

Ei tämä mulla olis mitään kikkailua, itseasiassa aikalailla taidan mennä tuon pätkäpaaston mukaan...

Syön iltapalan lasten kanssa klo 20 ja seuraavan kerran syön puolilta päivin. Tulee 16 tuntia "paastoa". Aamupala ei ole minun juttu, joten ei tee tiukkaa.

Itsekään en koe tässä suurempaa kikkailua. En myöskään ole aamupalaihmisiä, joten ei ole vaikea toteuttaa. Ja iltaisin olen syönyt tosi vähän, lähinnä hedelmän tai leivän. Ja aamulla myös jotain tosi pientä, joskus vain tuoremehua lasillisen. Mutta nämä pienetkin jutut kuitenkin katkaisevat sen paaston. Nyt siis syön aamupalan klo 11-12 ja päivällisen klo 18 aikaan ja sen jälkeen juon vain vettä seuraavaan "aamupalaan asti". Ja päivällä ei ole tarkoitus vetää mitään roskaruokaa kasoittain naamaan, vaan yritän syödä terveellisesti. Hieman epäilyttää, että mahtaako tämä toimia (kun tuntuu liian helpolle), mutta aion testata. Ja testaus alkoi eilen.