-15kg onko ketään tsemppaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pöksy

Jäsen
01.11.2005
43
0
6
eli ensimmäisen lapsen jälkeen jäi raskaudesta n.12kg lihoinkin raskauden aikana 23kg aika hurja määrä! nyt sitten sain kimmokkeen lähteä niitä tiputteleen kun näin itsestäni kuvatun video pätkän ja oikein rupes ällöttämään! ei sitä näe itseään samalla lailla kun kamera sut näkee. nyt mitat siis 166cm ja 80kg. tavoite olisi ensin -5kg. ja kun -10 on tippunut olen suht tyytyväinen mut tosi onnellinen olisin jos saisin painon takasin sinne 65kg että olisin taas norm. painoinen!

eli nyt etin kaveria joka tiputtelis saman verran niin voitaisiin tsempata ja antaa vinkkejä toisille!

täällä! :wave:

lähden kyllä mukaan mielelläni. olen 165 cm ja 84 kg mitoiltani. ja ihan järkyttää. tavoitteena voisin kanssa pitää ensin tuota -5kg.
aloitatko tänään? millä menetelmällä olet ajatellut?

eilen aloitin. ja pisteillä ajattelin kokeilla. ja liikuntaa pitäis ruveta harrastamaan. olen niin hirveän laiska etten jaksa liikkua minnekkään varmaan tämä paino osa syynä kun ei huvita tehdä mitään kun on niin "raskasta" tällä painolla. kuinkas itse olet ajatellu aloitella painon pudottamista?

eilen olin melko pitkällä lenkillä ja tänään olis tarkoitus taas lähteä. :)
syömiseen tarvis kiinnittää enemmänkin huomiota. tiedätkö mitään hyviä ja herkullisia ja etenkin kevyitä reseptejä laihduttajalle? googlen kautta koitan niitä etsiä..

ei mul kyl juuri oo noita kevyitä ohjeita. :/ itse kun syön noilla pisteillä niin syön sit vaik rasvasempiaki ruokia mut sit syön loppu illan vaikka salaattia tai jotain kasvis keittoa. viimmeksi tiputin pisteillä jotain 6kg/3vk eli aika hyvin. itse aina vähän säästelen noita pisteitä ja sit herkuttelen viikonloppuna "luvalla# :saint: oli tarkoitus tänään kans lähteä sauva kävelylle mutta eihän se näillä helteillä tule kuuloonkaan on niin kuuma että ei viitsinyt lähteä tarpomaa. (huono selitys juu :ashamed: ) mut katotaan josko täs sais joku päivä sen liikunta kipinänki päälle. tää syömis homma mul on kyl hanskas. niinku jo totesinki et motivaatio on todella ylhäällä ja nousee vaan ku rupee tuleen tuloksia. toivottavasti pian :D

niin..oon täs kevään jojoillut tän painoni kans ja nyt ois oikeesti saatava nuo raskauskilot veks. mulla on 7 kk ihana pikku typy, josta kiloja ois vielä noin 8-9 pudotettavana. ennen raskautta lihoin 5 kiloa, joten 13-14 kiloa sais lähteä.

oon 154 cm lyhyt ja painan jotain 66-67 kg. en omista puntaria, enkä kyllä ostakkaan semmosta. sillon kun mulla puntari oli niin vartioin painoani useamman kerran päivässä. se meni mielestäni jo liiallisuuksiaan!

yritän syödä järkevämmin kuin aiemmin ja liikkua enemmän. liikkumisissa oon päässy hyvään vauhtiin mut syöminkien kanssa on vielä parantamisen varaa. tiedän kyllä miten pitäisi syödä, mut mut :/

pöksy: kun aloitat kuntoilun niin kuntosi kohoaa tosi nopeeta ja on sitten kiva huomata kuinka nopeeta tuloksia saa aikaan. nyt otat vaan ittees niskasta kiinni :)

vaavi08: tarkoitatko herkkuja vai ihan oikeeta ruokaa? ite joskus herkuttelen maitorahkalla, johon laitan makeutusainetta vähän ja marjoja sekaan. toinen herkku on pilttisoseet :ashamed: usein tekis mieli syyä oman lapsen hedelmäsoseet, noloa

sanuli: ihan kaikenlaisia (suolaisia, makeita, ruokaa) hyviä, kevyitä reseptejä. maitorahka on hyvää marjojen ja hedelmien kanssa. pilttisoseita olen syönyt kanssa. olen 22v ja joskus tulee niitäkin ostettua, nykyään tosi harvoin kylläkin. :) ei se ole noloa. piltit ovat hyviä.

mulla taasen on liikunta kohillaan mut syöminen tuottaa ongelmia.. on liikaa kiuksauksii joita on tosi vaikea välttää.. retkahdan 2-3 kertaa viikos syömään jotain makeaa(kiellettyä!) ja hyvä ruoka tekee myös tepposet eli tulee syötyä liian isoja annoksia.. oon 165cm ja 78kg ja haaveissa olis painaa 63-65 kiloa.. olin vuosi takaperin keventäjissä ja sain siellä tiputettuu painoa 10 kiloa (painoa oli 84 kg ja pudotus 74kiloon..) sit syksyllä repsahdin taas ylensyömään ja liikunta jäi vähiin.. jojoilija siis minäkin.. miten sitä saakaan itseään niskasta kiinni.. luoja tietää vaan ei kerro.. mulla on 1 lapsi tyttö 2v 7kk ja oon tällä hetkellä osa aika työssä.. 3 kertaa viikossa..

liikun nyt 5 kertaa viikossa.. 2x30 min reipas kävely, 30 min hölkkä, 15 min raskas stepperi ja 20 min reipas stepperi.. lisäksi teen joka päivä vatsalihas liikkeet ylä ja alavatsiksille 100+100.. lisäksi työni on suht ruumiillista ja helteellä hiki lentää.. kun vaan saisi tuon ylen syömisen pois niin tulisi tuloksia.. eli p.ersiillen potkijaa tarvitaan kipeästi..

onnea matkaan kaikille muille laihduttajille.. B) B) B)

muuten noita kevyitä herkkuja löytyy painonvartioiden sivuilta. siellä on kaiken näköisiä ohjeita. mulle ainakin toimi se tosi hyvin että tosiaan näin itseni videolla. tuntu että joka paikka vaan roikkui yök :$ mä oon kyl sellanen ihminen et ku otan itteeni niskasta kiinni niin otan sit kunnolla! sellaset ehkä huomenna systeemit ei toimi mulla. ja mulla on kerralla kaikki pois systeemi: ei karkkeija ei limsaa ei pullia sipsejä ei mitään hyvää! jos makean nälkä on hirveä syön purkkaa se auttaa jonkin verran. viivin äippä: sulla ainaki on toi liikunta puoli kunnossa, voi kun itsekkin jaksaisin tuolla lailla huhkia =) mut ajattelin aloitella hitaasti: pyörällä töihin ja kauppaan ja sit vaan lisäillä pikku hiljaa. laihdun kyllä tällä ruoka valiollakin sen tiedän mutta haluaisin myös kiinteytyä ja ennen kaikkea saada kuntoa vähän ylös päin.

nyt vaan muutkin katsotte mitä laitatte suuhunne, kyllä se siitä! tai kyllähän herkutellakkin saa, mutta sitten on liikuttava enemmän tai syötävä vähemmän ;)

no juu, painonvartijoiden sivuille eksyi kanssa ja siellä oli. mä taas aloitan innokkaasti ja sitten se lopahtaa ja aikaa vierähtää ennen ku seuraava innostus alkaa. pitäis vaan saada ittens kunnolla orientoitumaan koko hommaan. kylläpäs on kuumat ilmat! töissä vaan hiki virtaa kun vanhuksia nostelee. myöhemmin illalla menenkin taas sinne lenkille. eilen pyöräilin töihin ja takaisin (yht. n 20 km). huomenna on kans iltavuoro niin menen pyörällä.

heip. mul on kohta viikko takana ja 2kg jo lähtenyt :o :D jes. vaavi08 sulla on kyl tooosi ihanat työoltavat näillä helteillä ku mulla oli hiki vaikka en muuta ku kuppeja ja kattiloita kanna. eli olen ravintolassa töissä. missä on kyllä sinänsä jo itsestään niin kuuma kun kaikki lämpö laitteet kuumentaa keittiötä. nyt vaan pitäsi sinunki saada se kipinä jostain että ei hitto mä näitä läskejä lopun elämääni kanna ;) mul on kans niin hyvä kun vanhempi poikani painaa n. 16kg ja nuorempi n. 12kg, että saa sit ihmetellä ku laihtuu jomman kumman pojan verran et kuinka olen jaksanu tätä määrää kantaa ympäri vuorokauden. vanhempi 2,5v ja nuorempi 1v. eli tässä myös yksi syy miksi en kertakaikkiaan jaksa lähteä lenkille! kun tulet töistä niin kotona alkaa huomattavasti rankempi työ! vaavi: olemme muuten saman ikäsisiä =) onkos sulla lapsia?

pöksylle onnea pudotuksesta! tosi hyvä alku.

itellä tosiaankaan ei sitä puntaria oo, niin arvioin lähinnä vaatteilla ja silmämääräisesti pudotusta. voishan nuita mittojakin ottaa, mutta mitä turhia. oon nyt lukemassa dr philin painonpudotushaastetta, hyvän oloinen kirja.

varattiin matka parin viikon päähän kreikkaan viikoks. on siis todellakin syytä olla skarppina tän pudotuksen kanssa. vähän mietityttää et kehtaako sitä rannalle mennä näine raskausarpineen...mut kukapa mua siellä tuntis! ja mitä se kelleen kuuluukaan.

olipas voittajanfiilis, kun käytiin miehen ja hänen siskon kans lenkillä. hölkättiin melkein koko matka lukuunottamatta isoja ylämäkiä. ja tuntu et ois jaksanu juosta enemmänkin. viime viikolla vielä en jaksanu hölkätä ku jotain pari kilsaa ja sit oli pakko kävellä ku alko pistään niin kamalasti.

viivin-äippä: ei kannattaisi ajatella herkkuja kiellettynä, muuten on helpompaa retkahtaa. salli itsellesi vaikka yks herkkupäivä viikossa, jolloin syöt jotain hyvää. voihan sekin olla silti vähäkalorista tai sitte syöt sen herkkujäätelön oikein kunnolla nauttien tai mikä se herkku sitten onkaan. ite aikoinaan tiputin painoa 11 kiloa ja silloin mulla oli aina karkkia, mutta söin vähäkalorisia karkkeja korkeintaan 3 päivässä. ja hyvin tippu paino. nyt jos mulla ois karkkia, söisin varmasti niin kauan kuin pussi olisi tyhjä. omasta mielestäni toi 3 karkkia päivässä sopi mulle sillon hyvin. sitten kun aloin ajattelemaan karkkia kiellettynä, alkoivat myös ongelmat. söin liikaa oikein ahmien. toivottavasti ymmärsit ees jotain tästä huonosta selitysyrityksestä.

mä oon siis vielä äippälomalla ja wilma laittaa yöunille kuuden seittemän maissa. sen jälkeen lähen yleensä lenkille ja jätän miehen vahdiks. lenkkeilessä saa omaa aikaa ja silloin on kiva ajatella maailman menoa.

anteeksi tämä urheiluinnostukseni!!

Vieläkö mahtuu mukaan? Itsellä pituutta alle 158 ja kiloja tänään oli huimat 69. (normaalisti 66,5). Tavoite paino on 52kg. Sinällään ei mitään aikataulua ole, vaikka putoisi edes puol kiloa kuukaudessa. Syön kyllä tosi terveellisesti - mut arkiliikuntaa ei ole käytännössä juuri lainkaan. Sillä sitä ei sais syödä oikeastaan mitään, koska kulutus on minimaalinen. No saan uuden stepperin tällä viikolla, että josko siitä sais taas treenin päälle ja muutaman viikon päästä olo taas jo energisempi, jos sitten vaikka vois lähtee alkavaa syksyä lenkille ihmettelemään. Itse olen tyypillinen jojo. Laihdun 15kiloa vuodessa "tekemättä mitään", sitten saatan lihoa 3-4vuodessa sen 15kiloa. Nyt haluaisin taas omiin mittoihini ja alkaa pitää kuria, ettei se paino lähtisi taas hiipimään ylöspäin.

sanuli: tosi hyvähän se vaan on et liikuntakärpänen on puraissut oikein kunnolla ;) mä oon viissiin hätistäny sen tiehensä ku se on mua yrittäny purra :laugh: sulla on hyvä kun sinulla on lenkki kavereita ja ns. aikaa itsellesi! meillä ei sitä paljon tuppaa olemaan. molemmat ku mennään 8.00 töihi, lapset hoitoon ja molemmat tullaan kotiin n 16.00 ja lapset hoidosta. sit siinä pitää vetäytyä ja syödä ja sit kello onki kohta jo seitsemän. meillä kun lapset menee nukkumaan vasta yhdeksän aikaan niin ittekki on jo valmis sänkyyn ku ensi on raskas työpäivä ja sitten tosiaan se toinen työ täälä kotona. pitäis vaan kaivaa jostain ittelle se aika ja lähteä sinne lenkille, vaikka ihan turhaahan se on kun ei kerran ole motivaatiota! mut ehkä täs vielä lähiaikoina, ku täs rupee laihtuu niin haluu tietty laihtuu lisää ja sehän sit onnistuu paremmin liikunnan avulla.

vaavi: asustelen täälä seinäjoella, entäs sä? ja onnea teille vauvan yritykseen! :D vaikka sit ei paljon enää laihdutella ainakaan niin rajusti.

miilla: tervetuloa mukaan. milläs keinoin olet ajatellut pudottaa painoa?

ai niin koko viikko pudotus oli 2.6kg aika hyvin etten sanoisi B) nyt tietty hidastuu mut mullakaan ei ole minnekkään kiire! kun 5kg on tippunut ajattelin sitä juhlistaa jotenkin. en vaan vielä tiedä miten :D

pöksy: ymmärrän kyllä et ei jaksa. tosi hyvä painonpudotus sulla taas!! onnea! niin, syksysin alkaa näitä jumppia sun muita. saisitko sen verran iltasella omaa aikaa itsellesi kerran viikossa? ite oon käyny naisvoimistelijoiden jumpissa. monesti ei jaksais mennä mut sit tulee hyvä fiilis. saa nähä kuinka mun käy syyskuussa ku pitää lähtee koulunpenkille 8 kk vauvan kans. saattaa sitte jäähä liikunnat vähemmälle ku on läksyjä sun muuta.

onko kukaan koskaan paastonnut? mie aattelin ottaa semmosen viien päivän paaston tässä ennen kreikan lomaa. oon aina aatellu et ne on höpöhommia mut ny aattelin epätoivoissani testata. eihän se laihdutustarkoituksessa oo mut jos siittä sais kipinän ja ei haluttas herkutella kun ois ns. puhdas. saa nähä miten käy. loppuviikosta aattelin alottaa kuurin.

mullaki tuntuu et paino on varmaan tippunu. mittanauha näytti pienempiä lukemia ainaski. tänään kävin wimmun kaa asioilla ja sit iski heikko olo. noh, menin leipomoon ja kysyin et oisko mitään suolasta, jossa ei ois niin paljoo kaloreita! normaalisti oisin vetassu kreemimunkin tai jotain muuta namia.

eilen kävin juoksemassa ja juoksin varmaan 3 kilsaa, hyvä hyvä. aattelin siellä kreikassa käyä aamusin juoksemassa rantaa pitkin ennen aamiaista. wimmu herättää kuitenki kuuden maissa. mies saa sitte olla sen kaa hotellilla sen aikaa.

sanuli: ollaan miehen kans suunniteltu et mentäis tanssi kurssille. siinä sais molemmat vähä liikuntaa, ja vähän olla kahestaanki. se on 1-2 kertaa viikossa. jos paastoaminen tarkoittaa sitä ettei syö mitään juo pelkästään niin olen paastonnut viikon verran. mut en kyllä omasta halustani vaan pakosta! minulla oli sappi vaivoja niin en voinu syödä mitään ku kivet oli menny tiehyeisiin, niin vatsa tuli heti kipeeksi jos jotain yritti syödä. mut n. 4kg siinä lähti ja pysyi kyl aika kauan pois.

pöksy: tanssiminen kuulostaa hyvältä. kahdenkeskinen aika kun on aika tärkeää arjessa jaksamisen kannalta. toi paasto mitä oon aatellu ois sitruunamehupaasto. vähän pelottaa et tuleeko pää kipeeks ja kuinka muutenkaan jaksaa pelkällä juomalla..

B) jess!!!
sain itseäni niskasta kiinni ja kävelin tänään noin 7 km lenkin.. luulin oikeesti et noutaja tulee kun oli niin pirun kuuma.. lisäksi vasen lonkka rupes muljuamaan kesken matkan..

viikon loppuna oli helvetin kuuma ja pitkiä päiviä töissä.. yksi yli 10 tunnin päivä..
lankesin lauantai iltana juomaan olutta ja kävin baaris mieheni kaa..siinä syntiä menneelle viikonlopulle.. huomenna pitäisi nousta puntarille..

ei varmaan yhtään ole tippunu paino... :o :o :o

pöksy: asun harjavallassa. joo, eihän sitä sitten kauheasti pudotella jos sattuu tärppäämään. :)

oltiin eilen illalla kävelyllä. mulla on tässä pari vapaapäivää. tänään heräsin puol tuntia sitten. :ashamed: vähän pitkäksi meni, tarkoitus oli herätä aiemmin jo. mutta pitää niitä akkuja ladata että jaksaa viimeisen viikon töissä. sitten olis tarkoitus lähteä johonkin reissuun ihan täällä kotimaassa. oltiin ähtärissä, hotelli mesikämmenessä joku vuosi, oli kiva paikka. siel on hyvät lenkkipolut ja maisemat on hienot. olis kiva mennä sinne taas.

tein eilen opinnäytetyötä ja tänään tarvis jatkaa. sitten en tie lähenkö pyörällä liikenteeseen vai kävelylle. illalla olis tarkoitus mennä kaverin luokse.

hauskaa päivänjatkoa teille! :hug:

sanuli: joo se on hyvin mahdollista että pää on sit koko aika kipee jos meinaat ruveta sille paastolle. itselläni on heti pää kipee jos ei muista syödä esim. aamu palaa.

hitto mäki jaksoin eile pyöräillä oikein 7km. jippii, kyl siinäki vaan hiki tuli vaikka kuitenki aika lyhyt matka noin niinku pyörä.

onneksi meillä ei oo enää juhlia tänä kesänä, niin ei ole ns. pakko herkutella. =)

ostin sen paastojutun. saa nähä miten ämmän kay =) eli kaks päivää aattelin syyä kevyemmin vain hedelmiä ja salaattia ja leipää. sit alotan sen viiden päivän kuurin. siinä mua haluttas punnita itteni. tarttee varmaan pyytää puntaria kaverilta lainaan :laugh:

nyt on menny kivasti syöminkien ja liikuntojen kanssa. en oo syöny karkkia tai jätskiä ku joskus viime viikolla :) yhen pullan käntyn söin sunnuntaina. ja ny on keskiviikko. noh, mulle tosi hyvin ku oon taipuvainen ahmimiseen.

mie oon oikeesti ihan tyytyväinen ku ei oo tuota puntaria ku ennen aina ku paino ei ollu tippunu tai oli jopa hieman noussut, niin tuli huono fiilis ja koko päivä oli pilalla. nyt huomaan vaatteista et paino on tippunu

katoittako eilen 4D:n dokumentin maailman lihavimmasta miehestä? mie luulin et näen painajaisia siittä ohjelmasta mut onneks en nähny...oli niin järkyttävää katottavaa

vaavi08: onnea vauvantekoon =) mieki täällä välillä elättelen toiveita et kierukka ois pettäny. se ei taida tosin olla kovin yleistä...

pöksy: hyvä hyvä =)

sanuli: kiitoksia. ensimmäinen yk menossa, mutta mennään hiljakseen eteenpäin. toivottavasti tärppäis piankin. =) mun kaveri oli saanut tyttövauvan maanantaina. vauvakuume on hirmuinen.

eikös tuo dokumentti ole tullut ennenkin? olen ainakin jonkun samantapaisen nähnyt jos se ei tuo ollut. nyt en kattonut.

olin viime yön töissä. heräsin kolmelta päivällä. nyt onkin sateinen ilma. täytyy keskittyä opinnäytetyöhön taas. huomenna on vapaa, jos sitten lähtis lenkille. taidan mennä tänäänkin jos tuo sade lakkaa.

hei taas. :wave:

sanuli: hyvä et joku muukiin on "ahmia" itse olen kans. jos karkki pussinki ostaa kaikki pitää syödä kerralla. mulla on nyt muutamana päivänä ollu ihan hirvee karkin himo, eikä ole talttunut sitten millään. eilen ostin sit sisu askin ja niitä söin pitkin iltaa, ajattelin et ei oo niin vaarallisia laihdutukselle ku esim suklaa patukka :saint: tänään sit söinki kourallisen karkkia. oli ihan pakko :ashamed: mut edelleen liputan itselleni, pahemminki olis voinu käydä!

onko muilla samaa vikaa et aamusta ei oikein tuu syötyä mitään. itse menen pitkälle iltapäivään syömättä. sit muistaa et ehkä olis parempi syödä päivällä kun illlalla. eli mä oon ilta syöppö :ashamed: pitäis korjata asia toisin päin. mutta kun aamusta on niin helppo olla syömättä ku on töis (ravintolas) on touhua koko aamun niin ei ees tee mieli syödä. sit ku töiski on useinmiten jotain rasvaista ruokaa niin ei sieläkään viitsi syödä. sit yleensä syön töis vähä salaattia ja tai pelkästään leipää. ei hyvä ei! pitäis ottaa aina eväät!

eilen olinki jynssäämässä meidän matot, ja jos siinä ei ollu tunniksi lenkkiä niin ei sitte missään ;)

Yhteistyössä