15-vuotiaalle Japani/Manga -fanille lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinekeeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hän tosiaan on kiinostunut piirtämisestä ja piirtelee noita hahmoja (manga, anime, tms. Itse en tiedä eroa). Osaatko sanoa jotain tiettyä opusta ja saako niitä tavallisista kirjakaupoista (akateeminen, suomalainen, ...)?

Osta liput tuonne: 2011 Finncon-Animecon Järjestetään Turussa heinäkuussa, oma tytär myös menossa sinne...on muuten taatusti mieleinen lahja!!!

Luki näin:

Finncon-Animeconin ajankohta on 15.– 17. heinäkuuta 2011. Finnconin yhteydessä perinteisesti järjestetyt tutkijapäivät pidetään 14.– 15.7. Perjantaina 15.7. on tarjolla erityisesti piirtäjille ja kirjoittajille suunnattua ohjelmaa. Lauantaina ja sunnuntaina 16.– 17.7. on ohjelmaa laaja-alaisesti scifiin, fantasiaan ja muuhun spekulatiiviseen fiktioon, kirjallisuuteen, elokuviin, animeen ja mangaan, japanilaiseen kulttuuriin, peleihin sekä muihin tapahtuman teemoihin liittyen. Lisätietoja tapahtuman aikatauluista Ohjelma-osiossa.

Tapahtuma on avoinna perjantaina klo.12.00-18.00, lauantaina ja sunnuntaina klo. 10.00-18.00. Finncon-Animecon on pääsymaksuton tapahtuma.

Eli olis pääsymaksuton?

On näköjään pääsymaksuton, nyt vasta itekin hoksasin--tytär kun on hoitanut itse tuon koko tuonne lähtemisen ja kerännyt rahat sinne :) Mutta siellä myydään kyllä kaikkea oheistuotteita, eli jos on menossa tuonne niin kartuta vaikka "manga-kassaa" muutamalla kympillä :)

Itse en ole pitkään aikaan uskaltanut ostaa tytölle muuta kuin kirjakaupasta niitä mangan piirtämiseen tarkoitettuja tusseja, maksaa jotakin parikymppiä se paketti--jos olen joskus erehtynyt jonkin pokkarin ostamaan niin yleensä se joko on jo meillä/on luettu tms :)

Lahjakortti kirjakauppaan, niin voi ostaa mitä itse haluaa. Yleensä noiden harrastelahjojen kanssa käy, että hyvää tarkoittava lahjanantaja ostaa kuitenkin jotain 'vääränlaista' eli niitä juttuja, mitä itse vihonviimeiseksi hankkisi tai sitten sellaista mitä jo on.

• Tykkää
Reactions: Kahlan
Mä suosittelen myös, että antaa ihan "raakaa" käteistä tai sitten jonkun lahjakortin esim. just edellä mainittuun kirjakauppaan :) Vaikea kuitenkin arvuutella, millä välineillä nuori on sarjakuviaan yms. piirroksia tehnyt.

Itse manga- ja animeharrastajana suosittelisin, että ostat lahjakortin Fantasiapelit-liikkeeseen. Se on Suomen suurin mangan maahantuoja, ja myy myös paljon oheistuotteita. Liike myös kiertää käytännössä kaikki isot tapahtumat, joten lahjakortin voi käyttää sellaisenkin aikana. Anime- ja mangasarjoja on NIIN paljon ja NIIN erilaisia, että ellet nimenomaan tiedä mitä sarjaa ja mitä osia, älä osta suoraan. Monet taiteilijat on myös todella tarkkoja tarvikkeidensa (tussien, paperin) merkeistä, ja piirto-oppaista valitettavan suurta osaa pidetään yleisesti aika huonoina ja tarpeettomina.

Yhteistyössä