Joo, kyllä minä Sotkamon tiedän mutta tossahan oli että Sotmoon...Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:Sotkamo on noin 40km Kajaanista.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:No Oulusta Kajaaniin pääsee ilman vaihtoa, mutta minne ihmeen Sotmoon??? Ja en kyllä omaani päästäis heilan luo vielä tuon ikäisenä, siis yökylään!
Pysty päättelemään, mitä ap tarkoitti.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Joo, kyllä minä Sotkamon tiedän mutta tossahan oli että Sotmoon...Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:Sotkamo on noin 40km Kajaanista.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:No Oulusta Kajaaniin pääsee ilman vaihtoa, mutta minne ihmeen Sotmoon??? Ja en kyllä omaani päästäis heilan luo vielä tuon ikäisenä, siis yökylään!
Voi sua, missä mökissä olet oikein kasvanut?Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:muta 14v en pästäisi ilman AIKUISEN valvontaa hellun luo.Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:oulusta kajaaniin vissiin pääsee ilman vaihtoja. Riippuumuuten hyvin paljotapauksesta. Jollekin on vaikeaa jopa 16-vuotiaana kulkea bussilla. Anoppi vieläkän osaa/ uskalla,vaikka on jo yli 60v
Ei tuonikäisen tarvitse edes seurustella vielä
Mutta silti siinä oli että Sotmoon... Ei sitä kannata mennä lyhentelemään kun lyhent vain kahella kirjaimella...Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:Pysty päättelemään, mitä ap tarkoitti.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Joo, kyllä minä Sotkamon tiedän mutta tossahan oli että Sotmoon...Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:Sotkamo on noin 40km Kajaanista.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:No Oulusta Kajaaniin pääsee ilman vaihtoa, mutta minne ihmeen Sotmoon??? Ja en kyllä omaani päästäis heilan luo vielä tuon ikäisenä, siis yökylään!
ton ikäsenä pantiin jo menemään pissivehkeitä yhteenAlkuperäinen kirjoittaja METSOLA:muta 14v en pästäisi ilman AIKUISEN valvontaa hellun luo.Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:oulusta kajaaniin vissiin pääsee ilman vaihtoja. Riippuumuuten hyvin paljotapauksesta. Jollekin on vaikeaa jopa 16-vuotiaana kulkea bussilla. Anoppi vieläkän osaa/ uskalla,vaikka on jo yli 60v
Mutta se onkin sitten jo eri asia, kannattaako vanhempien luoda sille otolliset puitteet...Alkuperäinen kirjoittaja ccc:ton ikäsenä pantiin jo menemään pissivehkeitä yhteenAlkuperäinen kirjoittaja METSOLA:muta 14v en pästäisi ilman AIKUISEN valvontaa hellun luo.Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:oulusta kajaaniin vissiin pääsee ilman vaihtoja. Riippuumuuten hyvin paljotapauksesta. Jollekin on vaikeaa jopa 16-vuotiaana kulkea bussilla. Anoppi vieläkän osaa/ uskalla,vaikka on jo yli 60v
Samat ajatukset, vaikka isännän kanssa olemmekin alkaneet seurustella 15-vuotiaina. Olemme lapsille perustelleet, ettei niin nuorena kannattaisi, koska on hyvä elää itsenäistä ja itsekästäkin elämää nuorena.Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:En mä olisi mitenkään huolissani tuon ikäisen junamatkoista, kyllä sen ikäinen pärjää, pitää pärjätä.
Tuo hellustelu onkin sitten jo toinen juttu 14-vuotiaana. Se minua enempikin huolestuttaisi.
Samaa mieltä! Minä kun luulin, että monet muuttaa jo tuosta vuotta vanhempana (peruskoulun jälkeen) pois kotoa opiskelemaan, ellei nyt oppilaitos satu ihan vieressä olemaan. Mitä ne sitten tekevät, jos vielä kadunylittämiseenkin tarvitaan äiti mukaan? En kannata mitään supersuperaikaista itsenäistymistä, mutta jotain perustaitoja nyt sentään! (ja niihin kuuluu mielestäni se, että pystyy löytämään reitin oudossakin paikassa hätääntymättä, apua voi toki kysyä ohikulkijoilta).Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:No mun mielestä se vasta olisi vastuutonta, jos 14-vuotias ei osaisi matkustaa junalla Toivottavasti hellulla on vanhemmat kotona.