14v tyttö valittaa että kuukautiset on liian hirveät ja kauheaa huutoa ja itkua kun pitää mennä kouluun

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä kuukautiset voi olla syy jäädä pois koulusta! Mulla on koko elämäni ollut tosi kivuliaat kuukautiset. Vaikka vaivaani ei ole ehkä ymmärretty täysin mutta onneksi noin pahaa suhtautumista ei ole ollut. Kaksi päivää kuussa ei ole oikeasti paljon olla poissa, varsinkin kun ne selvästi aiheuttaa noin paljon kärsimystä. Ja joskus varmasti osuu viikonlopulleki. Joillakin tytöillä aluksi on kovia kipuja mutta helpottaa iän myötä, jos on endometrioosi niin silloin ei auta kuin hormonit, tai sitten panacodia, tosin sekään ei itsellä poista kaikkea kipua.
 
vierailija
E-pillerit
Yhdistelmäpillerit lisäävät hieman rintasyövän ja kohdunkaulan syövän riskiä. Samalla ne kuitenkin pienentävät kohdunrungon syövän ja munasarjasyövän riskiä. Riskit arvioidaan aina yksilöllisesti. Keskustele lääkärisi kanssa siitä, voiko ehkäisypillerien käytöstä olla jotain vaaraa.
 
vierailija
Toivottavasti aloittaja on provo. Ei kai kukaan äiti oikeasti ole noin kylmä tytärtään kohtaan? JOs tämä on kuitnekin totta, niin keskustele sen tytön kanssa asiasta! Olisi tietenkin pitänyt keskustella jo aiemmin, niin että lapsi olisi kasvanut siihen, että menkat ovat luonnollinen asia, eikä nyt panikoisi. Ja tytön kannattaa käydä myös koulun terkkarin kanssa juttelemassa. Luultavasti saisi vähän paremmat kipulääkkeet, itse ainakin yläasteella sain, kun oli tosi kivuliaat menkat. Joskus kesken päivän menin terkkarille valittamaan kipuja, ja sain maata terkkarin takahuoneessa loppupäivän ja terkkari toi minulle teetä ja suklaata oloa helpottamaan. :)
 
vierailija
Mitäs jos tyty käyttäiskin libressen menkka-alkkareita ja kuukuppia? Itselläni loistava kombo. Alsut konepestävät, kuukuppia riittää että huuhtelee käytön välissä, verta ei tartte sen koommin kauhistella kun kaataa samoilla vauhdeilla kun nyppää ulos. Satisfyerin kuppi paras, siinä sormilenkki eikä sitä ikävää tappia mikä monella muulla valmistajalla ja pinta silkin pehmeä. Alsuja itsellä neljät, joka vuotopäivälle omat kuten normialsuja vaihtais.
 

Yhteistyössä