...

• Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Kaurapuuro on parempi, koska kananmuna ja kinkkuhässäkkä sisältää enemmän huonolaatuisia rasvoja ja koska lapset tarvitsevat hiilihydraatteja. Voisilmäksi voi laittaa vaikka Keijua, jossa rasvan laatu on hyvää, eikä sitä sokeriakaan tarvitse hirmuisesti laittaa, jos ollenkaan. Itse vaihtaisin sokerin vaikkapa hillosilmäksi (Piltti, jossa ei ole lisättyä sokeria).

Non compos mentis
Esikoinen kuolisi niihin pähkinöihin. Puurosta tykkäävät yli kaiken aamupalana ja se menee nopeiten alas. Me olemme niitä, jotka jaksavat puurolautasellisella pitkään.

Ihmemaan Liisa
Molempi parempi :) Ykkösvaitoehtoon laittaisin meillä sokerin tilalle hilloa, banaania tai päärynää, kakkosvaihtoehtoon laittaisin lapselle myös täysjyvä-/sekaleipää (kurkkua meidän lapset ei jostain syystä syö ).

Meillä menee useimmiten puuroa voisilmällä ja hillolla kun se tulee nopsaan mutta tiedän että riemusta kiljuen lapset söisivät tuota jälkimmäistäkin.
Onneks mies jaksaa useammin valmistaa herkku-aamupaloja kun mä olen niin laiska.

vieras
Proteiinia sisältävä aamupala pitää kylläisenä pidempään eli kakkos vaihtoehto.
Vaihtele vaikka joka toinen päivä niin ei kyllästy. Puurokin on hyvä jos ei ole mikä pikapuuro vaan pitkään kypsennetty.

Yhteistyössä