14 vuotiaan tytön kengät menee linttaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei edes lättäjalkoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei edes lättäjalkoja

Vieras
Monet kerrat olen huomannut, että kun on viikko käytetty niin linttaan on mennyt. Eikä edes ole lättäjalkoja. En ymmärrä miten ne menevät. Ostaa itse kenkänsä ja yleensä tuo jonkinmoiset 20-30 euron tennarit. Ei kuulemma viitti kalliimpaa ostaa kun menee linttaan. Nytkin on hänellä heti vaikka viikko sitten ostettiin. Jotenkin kävellessä menee tuohon jalan alle heti. Lenkkareista olen maininnut että ne ei luultavasti menisi mutta ne on tytön mielestä "älyttömän rumat" että ei ikinä laittaisi kouluun.

Mistä johtuu? rumalta kyllä näyttää.

Olisi pitänyt kiinnittää jo lapsena huomiota astuntaan ja kävelytapaan. Nykynuorilla tytöillä on hirveästi samaa ongelmaa, mitä ei ollut lainkaan pari sukupolvea sitten. Laahustetaan jalkaterät sisäänpäin ja nilkat ovat jo lapsena taipuneet sisäänpäin. Rumalt se tosiaan näyttää ja aiheuttaa vielä iän myötä pahoja selkäongelmia. Muutenkin tyttöjen ryhti on usein aivan kamala. Ihmetteln toisaalta, että tämä näyttäisi olevan hyvin suomalainen ongelma. Muualla Euroopassa tätä näkee hyvin harvoin.

Siis miten linttaan? Kantapäästäkö? Ettei vaan tytöllä ois vaan laiskuuttaan tapana vetää kengät jalkaan niin ettei aukaise nauhoja eikä saa sitten vedettyä kantapäätä kenkään ja astuu tahallaan ne kantapäät läjään.

Joistakin urheiluliikkeistä saa ostettua yksilöllisesti muotoiltuja pohjallisia, maksavat n 50 euroa, mutta ovat rahan arvoiset. Tiedän erään joka pääsi väärästä askelluksesta yksien pohjallisten jälkeen kokonaan eroon

Yhteistyössä