.

  • Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti
noniin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
Ap, miten selität nämä epäkohdat. Pikavipin saa julkisella liittymällä tai nettipankkitunnuksilla. Tilinumeron täytyy täsmätä henkilötietoihin, sama kummalla tavalla tunnistautuu. Liittymän avaamiseen tarvitsee henkkarit, (ainakin mies tarvii jos naisen nimiin laittaa liittymän ) jos netissä avaa liittymän, tarvitaan TAAS nettipankkitunnuksia jolloin henkilötietojen täytyy täsmätä liittymän avaajan tietoihin. Jos tilaa liittymän postiin (kirjattu kirje, ei tunnistautumista aiemmin ) posti tarkistaa henkilöpaperit.

Voisitko jo myöntää että kyseessä on provo.
Kaverille kävi juuri samoin kuin ap:lle. Luotonantajat ja liittymänavaajat ovat leväperäisiä joskus, eivätkä noudata tunnistamis ym. sääntöjä. Ap:n hlötunnuksen on joku voinut kaivaa esiin vaikka paperiroskiksesta, jonne on erheessä heitetty esim. sotun sisältäviä KELA:n lappuja. Vipin saa muullekin tilille kuin omalleen.
Jahas, osoitapa tällainen paikka, siitä täytyy tehdä ilmoitus heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
Ap, miten selität nämä epäkohdat. Pikavipin saa julkisella liittymällä tai nettipankkitunnuksilla. Tilinumeron täytyy täsmätä henkilötietoihin, sama kummalla tavalla tunnistautuu. Liittymän avaamiseen tarvitsee henkkarit, (ainakin mies tarvii jos naisen nimiin laittaa liittymän ) jos netissä avaa liittymän, tarvitaan TAAS nettipankkitunnuksia jolloin henkilötietojen täytyy täsmätä liittymän avaajan tietoihin. Jos tilaa liittymän postiin (kirjattu kirje, ei tunnistautumista aiemmin ) posti tarkistaa henkilöpaperit.

Voisitko jo myöntää että kyseessä on provo.
Mä en saanut pikavippiä omalle tilille omalla numerolla, koska operaattorilla oli mulla tiedoissa vanha osoite. Tiedot ei täsmänneet niin tuli hylky. Parempi vissiin vaan niin :D ei tarvinnut maksaa korkoja, mut piti nöyrtyä lainaamaan äidiltä rahaa :ashamed:
 
vieras
On myös mahdollista, että ap ei tajua hukanneensa jotain henkkariaan, ja joku toimii sen avulla tällä tavala esiintyen ap:nä. On jopa voinut avata tilin hänen nimellään johonkin pankkiin ja nostelee sieltä vippejä.
 
PikkasenPyöree
No ei vittu oo provo!!!! Ei oo eka kerta kun toi noita vippejä saa toisten tiedoilla!!!! Kovinkaan moni vippi paikka ei tarkista, kuuluuko annattu tilinumero liittymän omistajalle.. Näin sanoo myös poliisi!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
Ap, miten selität nämä epäkohdat. Pikavipin saa julkisella liittymällä tai nettipankkitunnuksilla. Tilinumeron täytyy täsmätä henkilötietoihin, sama kummalla tavalla tunnistautuu. Liittymän avaamiseen tarvitsee henkkarit, (ainakin mies tarvii jos naisen nimiin laittaa liittymän ) jos netissä avaa liittymän, tarvitaan TAAS nettipankkitunnuksia jolloin henkilötietojen täytyy täsmätä liittymän avaajan tietoihin. Jos tilaa liittymän postiin (kirjattu kirje, ei tunnistautumista aiemmin ) posti tarkistaa henkilöpaperit.

Voisitko jo myöntää että kyseessä on provo.
Kaverille kävi juuri samoin kuin ap:lle. Luotonantajat ja liittymänavaajat ovat leväperäisiä joskus, eivätkä noudata tunnistamis ym. sääntöjä. Ap:n hlötunnuksen on joku voinut kaivaa esiin vaikka paperiroskiksesta, jonne on erheessä heitetty esim. sotun sisältäviä KELA:n lappuja. Vipin saa muullekin tilille kuin omalleen.
Jahas, osoitapa tällainen paikka, siitä täytyy tehdä ilmoitus heti.
En halua mainostaa yritystä jollain julkisella listalla ja joutua oikeuteen selittelemään asiaa kun yritys yrittää puhdistaa kyseenalaista mainettaan. Mutta tunnetu yritys oli, ja yksi parhaista ystävistäni tämän koki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
Ap, miten selität nämä epäkohdat. Pikavipin saa julkisella liittymällä tai nettipankkitunnuksilla. Tilinumeron täytyy täsmätä henkilötietoihin, sama kummalla tavalla tunnistautuu. Liittymän avaamiseen tarvitsee henkkarit, (ainakin mies tarvii jos naisen nimiin laittaa liittymän ) jos netissä avaa liittymän, tarvitaan TAAS nettipankkitunnuksia jolloin henkilötietojen täytyy täsmätä liittymän avaajan tietoihin. Jos tilaa liittymän postiin (kirjattu kirje, ei tunnistautumista aiemmin ) posti tarkistaa henkilöpaperit.

Voisitko jo myöntää että kyseessä on provo.
Kaverille kävi juuri samoin kuin ap:lle. Luotonantajat ja liittymänavaajat ovat leväperäisiä joskus, eivätkä noudata tunnistamis ym. sääntöjä. Ap:n hlötunnuksen on joku voinut kaivaa esiin vaikka paperiroskiksesta, jonne on erheessä heitetty esim. sotun sisältäviä KELA:n lappuja. Vipin saa muullekin tilille kuin omalleen.
Jahas, osoitapa tällainen paikka, siitä täytyy tehdä ilmoitus heti.
En halua mainostaa yritystä jollain julkisella palstalla ja joutua oikeuteen selittelemään asiaa kun yritys yrittää puhdistaa kyseenalaista mainettaan. Mutta tunnetu yritys oli, ja yksi parhaista ystävistäni tämän koki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
Ap, miten selität nämä epäkohdat. Pikavipin saa julkisella liittymällä tai nettipankkitunnuksilla. Tilinumeron täytyy täsmätä henkilötietoihin, sama kummalla tavalla tunnistautuu. Liittymän avaamiseen tarvitsee henkkarit, (ainakin mies tarvii jos naisen nimiin laittaa liittymän ) jos netissä avaa liittymän, tarvitaan TAAS nettipankkitunnuksia jolloin henkilötietojen täytyy täsmätä liittymän avaajan tietoihin. Jos tilaa liittymän postiin (kirjattu kirje, ei tunnistautumista aiemmin ) posti tarkistaa henkilöpaperit.

Voisitko jo myöntää että kyseessä on provo.
Kaverille kävi juuri samoin kuin ap:lle. Luotonantajat ja liittymänavaajat ovat leväperäisiä joskus, eivätkä noudata tunnistamis ym. sääntöjä. Ap:n hlötunnuksen on joku voinut kaivaa esiin vaikka paperiroskiksesta, jonne on erheessä heitetty esim. sotun sisältäviä KELA:n lappuja. Vipin saa muullekin tilille kuin omalleen.
Jahas, osoitapa tällainen paikka, siitä täytyy tehdä ilmoitus heti.
En halua mainostaa yritystä jollain julkisella palstalla ja joutua oikeuteen selittelemään asiaa kun yritys yrittää puhdistaa kyseenalaista mainettaan. Mutta tunnetu yritys oli, ja yksi parhaista ystävistäni tämän koki.
 
pikavipin saa kunhan toisen tiedot on ja myös toisen nimellä hankittua liittymän ym, siinä vaan tarvitaan sellanen persoona joka on älyttömän hyvä valehtelemaan ja tietoa ja taitoa tehdä sellasta, sekä tietysti ne toisen tiedot. En ihmettele yhtään että ap:lle on näin käyny enkä kyllä usko mitenkään provoksi. etenkin pikavippejä tarjoavat yritykset tarkastavat todella vähän tietojen oikeellisuutta ja sitä onko tämä ottaja nyt oikeasti tämä ihminen. auervaaroja ja narsisteja sun muita jotka helposti tällästä tekevät kyllä on. Oma veljeni joutu tälläsen huijauksen uhriksi ja vielä pahempaan jamaan kun ap:n tämä yksi lasku. turha väittää provoksi, tuskin on.
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Ja niille jotka väittävät saaneensa liittymän ilman jonkinlaista tunnistautumista joko verkkopankkitunnuksilla tai näyttämällä henkkarit esim postissa tai liittymää liikkeessä tms avatessa, suksikaa suolle, niin leväperäistä toimintaa tuskin yksikään operaattori uskaltaa harrastaa. Näistä kun on ihan laki olemassa...

Suksi ite vaan, kun kyllä vaan niinkin leväperäistä toimintaa voi olla.

Mun mies avannut kaikki lasten liittymät mun nimiin ja mä en ole ollut paikalla. Mitään valtakirjoja ei ole ollut olemassa, vaan ihan on myyjä luottanut miehen sanaan. Toki mies on omat henkkarit näyttänyt.

Eikä tämä ole edes eka kerta kun kuuluu jonkun ex tekevän näin. Ikävä kyllä kovin helposti tuntuu saavan noita liittymiä kun kertoo puolisolle tulevan.

Noita pikavippejä voi tosiaan tunnistetusta numerosta tilata ihan mille tililler vaan... Ei sitä tiliä enää tarkasteta, kun tärkeintähän se on tunnistaa tilaaja eli maksaja!
 
vieras
Ja mikäs konsti tuo henkilötunnuksen näpyttely on, kun just on erottu, ei kai sitä niin äkkiä asioita unohda.
Kyllä mä ainakin tiedän mieheni sotun.
Kaks kuukautta erosta, postin jälkeenlähetys toimii kolme kuukautta, exän posti kääntyy automaattisesti uuteen osoitteeseen, vaikka olis vanhan osoitteen laittanut tietoihinsa...
Ei ole ollenkaan mahdottomuus ollut tilailla liittymiä ja vippejä vanhoilla tiedoilla...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vippi:
Pelkkä henkilötunnus ei riitä tunnistautumiseen. Tästä ketjusta lähtee kyllä linkkivinkki johonkin lehteen, minusta parempi että näitä asioita aletaan tutkimaan.
Joku iltalehden lööppikö tälläisessä nyt sitten auttais?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vippi:
Pelkkä henkilötunnus ei riitä tunnistautumiseen. Tästä ketjusta lähtee kyllä linkkivinkki johonkin lehteen, minusta parempi että näitä asioita aletaan tutkimaan.
Nämähän ovat juuri eronneet. Ei olis ihme, jos kummallakin olis tiedossa/muistissa toisen kaikki muutkin tunnukset....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Mun mies avannut kaikki lasten liittymät mun nimiin ja mä en ole ollut paikalla. Mitään valtakirjoja ei ole ollut olemassa, vaan ihan on myyjä luottanut miehen sanaan. Toki mies on omat henkkarit näyttänyt.
Eli onko sut laitettu liittymien omistajaksi vai laskunmaksajaksi?
Tää kuulostaa todella oudolta.

Kun mä olen ollut operaattorilla töissä, niin tuollaista ei kyllä tehty...
 
45min
vippejähän on tutkittu jo!
kyllä varmasti tunnetummat vippifirmat katsoo tiedot tarkkaan. esim. prepaidliittymällä ei onnistu ottaa vippiä..enkä itse saanut otettua kaverin puhelimella itselleni rahaa, tuli vastaus, jossa sanottiin ettei puhelintiedot ja henkilötiedot täsmää..
 
Jenni
Mun exäni availi mun nimellä + hetulla muutaman liittymän ja paukautti niillä mulle muutaman tonnin laskut. Oli muuten sairaan hyvä valehtelemaan ja manipuloimaan ihmisiä, että en kyllä yhtään ihmettele, että joku myyjä on uskonutkin. Tilaili myös laskulle paketteja postimyyntifirmoista, niistä tuli lähemmäs 7000e lasku. Elektroniikkaa yms.

Et kyllä toisen hetulla voi tehdä aikamoista tuhoa... Sellaista kivaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enn:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kelatkaas tätä: pankki lähetti mun uudet pankki-ja luottokortit tunnuslukuineen vanhaan (10vuoden takaiseen) osoitteeseen. Nää luuserit, nykyiset asukkaat, olivat nostaneet 4000e mun tililtä.
Noo, tulevat onneksi saamaan syytteet törkeästä maksuvälinepetoksesta.
sori en usko
Tottakai saavat syytteen!!!!!!
syytteen saavat, mutta tuossa kai tuo rahasumma teki asian uskomattomaksi ;)
No meillä esim oli 100 000 euroa tilillä käteistä kun rupesimme rakentaa ja luottokortti ol 10 000 raja....
 
PikkasenPyöree
Poliisilla käyty :wave:
Rikosilmoitus on nyt tehty, ja homma mun osalta selvä! Myös liittymä, jolla vipit on otettu, on suljettu!

Koko päivä menny tän takia ihan ketuiks |O
 
Miten se on saanut liittymän sun nimellä? Tarviihan siihen allekirjoituksen, nettitunnukset yms? Jos kun tarvii niin eikö silloin käy niin, että "sinun olisi pitänyt pitää huolta siitä, että tunnukset ovat henkilökohtaiset".

Mutta supertörkeää!!! |O
 
PikkasenPyöree
Liittymän onnistuu avaamaan netissä, jos tiedossa on kaikki tarvittavat tiedot..

Mitään en joudu maksamaan ja rikos kulkee nimikkeellä petos. Ex ei suostu vastaamaan puhelimeen, joten varmaan arvaa että lasku on tänään mulle tullut!
 

Yhteistyössä