1200 kcal haaste

Kuka lähtee mukaan?

Eli päivässä 1200 kcal syödään, eli ei vähemmän eikä enemmän ja päivitetään, miten toimii.

Tavoitteena terveellinen mahdollisimman prosessoimaton ruokavalio (aineenvaihdunnan kannalta). Eli mahdollisimman paljon kasviksia (niistä kun kaloreita ei paljoa tule). Itselläni onnistui tuo ilman nälkää, kun syö oikeita ruokia.

Itselläni meni suunilleen niin, että aamupala kaurapuuroa/täysjyväleipää, päivälliseksi salaattia lihalla, paistettu kasvismunakas illemmalla ja vaikka sitten rahkaa/jogurttia ananaksella tai vauvan hedelmäpiltillä. +maidot ja muut. Kannattaa syödä sellasta, mistä itse pitää. Itse pidän kasviksista ja niitä tuohon voi välipaloiksi lisätä. Keitetyt porkkanat esimerkiksi täyttää vatsaa aika hyvin. Suosittelen myös porkkanaranskalaisia hunajamarinadissa. Muistakaa laskea kaikki rasvat ja kahvimaidot mukaan. Muistakaa myös vatsan toiminta. Nyt ei karpata, vaan syödään myös niitä hiilareita. Itse käytän ihan reippaasti kunnon voita ruoassa. Huono vatsantoiminta ja liian vähäiset kalorit huonontavat aineenvaihduntaa, mikä taas saattaa estää laihtumisen. Tuo ruokavalioni on kaloreiltaan aika alakanttiin, eli tuohon voi lisätä vaikka jonkun hedelmän.

Väitän, että jos oikeasti seuraa kaloreita, se paino tippuu. Itse yllätyin kuinka paljon oikeasti söin yli kulutuksen, vaikka luulin syöväni vähän. Liikkua saa ihan niin paljon kun haluaa. Jos harrastaa liikuntaa, kannattaa tarkistaa että saa riittävästi proteiinia ja hiilareitakin, että jaksaa.

Naisille ;D...ei miehiä. Heillä tuo 1200 on sitäpaitsi liian vähän.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä