11v ei ollut tyytyväinen synttärilahjaansa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27240158]Naapurin poika oli kommentoinut vähemmän kauniisti kavereilta saamiaan lahjoja. Seuraavana vuonna tuli kutsu synttäreille lahjakiellon kera. Äitinsä vielä muistutti, ettei sitten lahjoja keneltäkään.[/QUOTE]

Minkä ikäinen poika? Ihan hyvää toimintaa äidiltä.

[QUOTE="lissu";27239344]Kerro mulle mitä ihmettä saa 10 eurolla H&M:stä? Ton suuruinen lahjakortti on loukkaus:([/QUOTE]

Tytöt saivat 5 euron lahjakorteilla sieltä mieluisia juttuja, joten kyllä onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27239332:
höpö höpö. ne kotona kasvaneet on niitä pahiten lellittyjä

Höpö höpö itelles... Ei tasan ole,meillä ainakaan.On opetettu lapsille,että kaikkea ei todellakaan saa mitä haluaa.

Kyllä 30€ on ihan tarpeeksi iso summa kaverille lahjaksi.... sen mitä mie ole käynyt hm:llä, niin kolmella kympillä saa vaikka mitä!!
yksikin vaate riittää, tai koruja tai laukku tai kengät tai alusvaatteet!
ei lahjakortin tarkoitus ole se, että sillä saa koko vaatekerraston uusittua kerralla!
mihin tää maailma on menossa.. kysympähän vaan?? missä käytöstavat?

[QUOTE="lissu";27239344]Kerro mulle mitä ihmettä saa 10 eurolla H&M:stä? Ton suuruinen lahjakortti on loukkaus:([/QUOTE]

No vaikka mitä! Siis nimenomaan sellaisesta halpiskaupasta kuin h&m. Ja ihan vink, vink: jos niitä 10€ lahjakortteja saa vaikka 5 kpl = 50€, sillä saa jo kivasti. Eikä ylipäätään kenenkään 11-vuotiaan tartte kustantaa kaverinsa vaatekauppaostoksia! Että tosissaa toivon tän olevan provo. Tai oisko lasten ikiä muutettu?

Meidän tyttö oli vastikään kaverisynttäreillä. Vei hieman alle 10€ lelun. Joku toinen vei tismalleen samanlaisen ja oli liittänyt lahjaan vielä jotain pientä ekstraakin. Lahjan saaja oli ollut vain tyytyväinen.

Aivan älyttömiksi nämä lahjat on nykyään menneet. Hinnat on nousseet joo, mutta omassa lapsuudessa oli aivan tavallista viedä kaverilahjaksi esim. kirjepaperia tai lehtiö ja kynä. Eikä kukaan koskaan ostanut lahjaksi piirroselokuvaa tai lautapeliä.

[QUOTE="Silja";27239685]No ei 30 e juuri mitään kyllä saa. Kivat paidat ja takitkin maksaa ainakin 50-80 €.
Miksi pitää olla niin itsekäs ettei viitsi muille antaa mitään kunnollista lahjaa?[/QUOTE]

Kuuluko kaverin kustantaa kaverille vaikkapa se talvitakki? 30e on paljon rahaa 11-vuotiaalle ja sillä todellakin saa jotain sielt puljusta.. Mut niinhän se on,,lapsi oppii nirsoileen,ku vanhemmat sen siihen opettaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27239284:
Eilen oli tyttäreni kaverin synttärit, ja tyttäreni oli kysellyt, mitä tämä haluaa lahjaksi. Tämä halusi H&M:lle lahjakortin. Minä sanoin lapselleni, että voin ostaa 20€ lahjakortin, ja lapseni sanoi, että hän voi ladata siihen vielä omista rahoistaan kympin. Lahjakortin arvo oli siis 30€. Synttäreillä oli kaveri sanonut lapselleni: Näinkö vähän vaan?! Tyttöni oli yrittänyt selittää, ettei meillä ole varaa antaa enempää, eikä meillä olekaan. Kaveri oli koko illan mököttänyt lapselleni huonosta lahjasta. Kutsujen jälkeen kun sain tietää asiasta, soitin tuon tytön äidille ja kerroin asiani. Tytön äiti vain sanoi, että No eihän sille mitään voi jos lapsi ei ole tyytyväinen ja aika vähän rahaa tuossa kyllä on, laittakaa ensi kerralla enemmän niin ei tarvitse sitten jälkikäteen itkeä kun lapsi mököttää kaverilleen.

Ensi kertaa ei kylä tule! Että oikeasti ärsyttää tuollaiset ahneet ihmiset. Ei kyllä jäänyt yhtään epäselväksi se, keneltä tuo tyttö on tuollaisen käytöksen oppinut.

Sanokaa että tää on provo, ja tuollaisia ihmisiä ei ole olemassakaan?!:O
Kyllä hakisin lahjakortin pois ovet paukkuen, siis mitä tää tyttö on sit ostanut sun tyttärelle synttärilahjaksi?

[QUOTE="vieras";27241159]
Aivan älyttömiksi nämä lahjat on nykyään menneet. Hinnat on nousseet joo, mutta omassa lapsuudessa oli aivan tavallista viedä kaverilahjaksi esim. kirjepaperia tai lehtiö ja kynä. Eikä kukaan koskaan ostanut lahjaksi piirroselokuvaa tai lautapeliä.[/QUOTE]

Peesit tälle..Se oli tosiaan ihan normaalia viedä tytölle sitä kirjepaperia synttärilahjaksi..Ja jos tahto vähä erikoisempaa,niin se oli sitä tuoksu versiota:)

Mä muistan yhen ainoon synttärilahjan,joka on vielä 22 vuoden jälkeen jääny mieleen..Ehkä siksi se mieleen on jääny,koska se on mulla tallessa vieläki.Ja olin todellakin tyytyväinen siihen..Ei ikinä ois tullu mieleen moittia tätä lahjaa,jonka sai yhteisenä 2 kaverilta(tai ylipäätään keneltäkään saamaa).Yks toinen lahja on viel 15 vuoden jälkeenki käytössä ja siitä hörpin aamukahvini..:)

Jos meillä olisi samanlainen tosi tilanne, niin ottaisin asian nätisti puheeksi tytön kanssa kun hän seuraavan kerran tulee kylään. Jos hänen omat vanhempansa eivät osa opettaa sitä mitä on kohteliaisuus ja hyvä käytös kun saadaan lahja (joka on vieläpä oikein hyvä), niin sitten opetan minä.

Yhteistyössä