11-hoidot

Mörkötys, älä muuta sano, melko yllättynyt olin. Vaikka kyllähän tuo arvo edelleen on viitearvojen alapuolella. Tuulimunaraskautta edelleen itse epäilen/pelkään. Mitenköhän tässä jaksaa kaksi viikkoa odotella taas (?) "lopullista tuomiota" :vampire:

1nainen, ONNEA plussasta!

Pipsalle myös onnittelut raskauden jatkumisesta vuodosta huolimatta! Mukava kun tulit kertomaan kuulumiset!

Sintun kyytiläiselle tarrahanskoja!

batinkalle vielä haluaisin kommentoida, että älkää nyt vielä luovuttako! Jospa kuitenkin kiertopäivät jossain vaiheessa osuisi kohdilleen!

Kaarnelle, avolavapakulle ja Leonitalle lohdutukset negoista!

Katsokaas nyt läpi, onko tuo lista yhtään ajantasalla. Varmaan kolme varttia sitä viilasin :stick:
Kiitos listalle lisäyksestä :flower:.
 
Tais olla siellä telepatiaa kun mut on kokonaan pudotettu listalta.
Nyt ei ainakaan kauheen hyvältä näytä. Eilen alko tuhruttaa(pp12). Joten taitaa olla tää hoito tässä sitten...
En ole ees uskaltanu tänne kirjotella mitään kun ei kauheen hyvät fiilarit ol ollu alun alkaenkaan.
 
Miukumau, ei ollut todellakaan tarkoitus tiputtaa sinua listalta! :ashamed: Jäi ilmeisesti cut-paste -toiminto kesken (siirtäessä jonosta piinailijoihin), kun en löytänyt tietoja siirtopäivästä. Toivotaan parasta tuhruttelusta huolimatta!
 
Hei kaikki ihanaiset 11 naiset!

Olen ollut poissa palstalta, välillä käynyt tokikin lukemassa kuulumisianne, ihanan paljon plussia on ketjuun saatu!

En ole uskaltanut vielä kirjoittaa, kun tuntuu että uskaltaako sitä ääneen sanoakkaan ettei mitään vaan tapahdu.... Mutta pakko se on vaan luottaa että kaikki menee hyvin. Mut voi siirtää sieltä odottavista plussanneisiin! Meille tehtiin 3 icsin 1. (ja ainoa) pas 7.10. Ensimmäinen pakkaseen koskaan saatu alkio oli niin sitkeä sissi että selvisi sulatuksesta ja ehti jakautua hyväksi monisoluiseksi alkioksi (4 päiväinen siirrettäessä) ja siirrettiin siis 7.10. Olin ihan varma että ei päästä siirtoon ollenkaan.. Limakalvokin kasvoi niin huonosti että söin isot määrät zumenonia ja siirto oli vasta kp 26, mutta pitkä zumekuuri oli tehonnut ja siirrossa limakalvokin oli hyvä. Aikaisemmissa siirroissa olen tiennyt jo viikkoa ennen testausta että ei todellakaan ole onnistunut.. nyt oli erilaiset fiilikset ja jännityksellä tein testin heti kun palasin lomalta 19-20.11 välisenä yönä. Annoin testitikun miehelle ja sanoin että kertoo tuloksen.. "Ei tämän vahvempia kahta viivaa voisi näkyä" totesi mies. Aivan uskomaton tunne..! 2½ vuoden takkuamisen jälkeen, kun koskaan ei ole saatu edes haamuja, olen yhtäkkiä RAS-KAA-NA. I love it! Tietty heti torstaina silmät auettua kiirehdin veritestiin ja sain tuloksen samana päivänä 20.10 (pp 13) ja ilo oli ylimmillään kun tulos oli 599. Eli pakko se on nyt uskoa että meillä on ihan aikuisten oikeasti vihdoin onnistuneet nämä hoidot, tai siis ollaan saatu ainakin raskaus alkamaan! Tosin miljoona asiaa voi vielä tapahtua ennen kuin ollaan ensi kesässä, mutta nyt kaikista peloista huolimatta olen onnellinen että ollaan saatu plussa ja hcg arvot osoittavat sen että raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan. Zumet ja Luget jatkuu viikolle 11, se on vähän tylsää, että vuotohan ei edes nyt tulisi kun on nuo lääkkeet jos jotain tapahtuisi (mitä EI tapahdu, koska ei vaan voi tapahtua)..Kauhulla ja jännityksellä odotellaan ekaa ultraa viikolle 45.. pitkä odotus vielä edessä mutta pakko pysyä positiivisena ja uskoa että kuulemme pikkuisemme sydänmensykkeen. :heart:

Uskoa teille kaikille, jossain vaiheessa suurimman osan odotus palkitaan!! Palaan sitten kertomaan (toivottavasti iloiset) ultrakuulumiset. Mut voi siis siirtää plussanneisiin, vt kp 13 oli 599.

Aurinkoista syksyä ja voimia ja iloa kaikille teille kivisemmän tien kulkijoille toivottaa myy75, rv 5+1 (jos osaan nämä viikot laskea oikein ;) )
 
Kauheata täällä ilota.. kun neganneet ovat niin hajalla.. :(
En voi muuta sanoa kun voimia toivoa, vaikkei se auta pas***n vertaakaan. Tiedän sen!
Itsekin 3 ICSI:ta läpi käynnyt ja nyt tää ainoa PAS.. elikkä AINA ON TOIVOA!!!

Joudun kuitenkin ilmoittamaan, että sain veritestini tuloksen ja se oli jotain yli sataa.. en nyt muista, kun olo on vähän sekava.. Kuitenkin hoitajan mielestä juuri näin korkea kuin sen pitää olla. Joten kai sitä nyt voi uskoa..
Olo on entisellään, eilen oli taas selkäkipuja. Kahvikin maistui tänäaamulla, mutta ei siihen ihan kauheata hinkua ollut.. kun yleensä nautin aamukahvista aivan täysillä. Mitään mielihimojakaan ei ole..
Töitä on paljon ja pitää keskittyä asiohin, mutta eihän sitä pysty jumankauta!!!
Olisihan se ihana saada kesävauva..
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
MAM Voimia sinulle. :/ Jaksa uskoa onnistumiseen.

Ja ei ollut itse tarkoitus iloita eikä pahoittaa kenenkään mieltä. Tuntuu vaan uskomattomalta, että plussa voi tulla kenelle tahansa, ja ettei ne ihmeet tapahdu aina vaan muille! Meillekin on siis tehty jo 3 icsiä ja usko onnistumiseen alkoi olla lopussa.. Toivottavasti en ole pahoittanut kenekään mieltä "iloitsemalla" onnistumisesta. Voimia kaikille!
 
Kauheata täällä ilota.. kun neganneet ovat niin hajalla.. :(
En voi muuta sanoa kun voimia toivoa, vaikkei se auta pas***n vertaakaan. Tiedän sen!
Itsekin 3 ICSI:ta läpi käynnyt ja nyt tää ainoa PAS.. elikkä AINA ON TOIVOA!!!

Joudun kuitenkin ilmoittamaan, että sain veritestini tuloksen ja se oli jotain yli sataa.. en nyt muista, kun olo on vähän sekava.. Kuitenkin hoitajan mielestä juuri näin korkea kuin sen pitää olla. Joten kai sitä nyt voi uskoa..
Olo on entisellään, eilen oli taas selkäkipuja. Kahvikin maistui tänäaamulla, mutta ei siihen ihan kauheata hinkua ollut.. kun yleensä nautin aamukahvista aivan täysillä. Mitään mielihimojakaan ei ole..
Töitä on paljon ja pitää keskittyä asiohin, mutta eihän sitä pysty jumankauta!!!
Olisihan se ihana saada kesävauva..
Sitähän se tällä palstalla on kun käydään läpi tosi rankkoja juttuja. Kyllä on pakko myöntää että itseäkin on kirpaissut monta kertaa eri vaiheiden osalta jos toisilla menee putkeen ja itsellä ei... mutta sitähän tämä on.

On se vaan hyvä että on tämä palsta, jossa voi suoraan tuntojaan purkaa ihmisten kanssa jotka käyvät samaa läpi ja tuntevat samoin. Eipä sitä moni "normaali ihminen" ymmärrä kun kertoisi että kuinka suututtaa kun näkee raskaana olevia naisia kaupassa tai kuinka paha olo tulee kun joku läheinen kertoo olevansa raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Leonita79
Myy75 olipa ihania uutisia :heart:! Onneksi olkoon isosti! Ja oli kiva lukea tuo teidän "tarina". Harmi että negoja tulee, mutta toki niistä plussista pitää voida iloita. Mulle ainakin ne tuo toivoa, vaikka itse olen sen sata kertaa negannutkin.

Todella kurjaa MAM2 :hug:. Onko tietoa uudesta siirrosta tai hoidosta?

Sintu74, ehkä ei kuitenkaan kannata heitellä niitä kuuluisia työkaluja kaivoon noiden tuntemusten perusteella, kun nuo ovat juuri niitä mitä monilla on ennen plussaa. Milloin olet ajatellut testata?

Mulla taas ei ole oikein mitään tuntemuksia, muuta kuin aivastaessa mahasta saattaa repästä, ja sellainen snadi paineen tunne on yhdessä kohtaa. Mutta nämä samat tuntemukset ovat olleet mulla ennenkin. Meinaan kuitenkin testata viikonloppuna.
 
Myy75 olipa ihania uutisia :heart:! Onneksi olkoon isosti! Ja oli kiva lukea tuo teidän "tarina". Harmi että negoja tulee, mutta toki niistä plussista pitää voida iloita. Mulle ainakin ne tuo toivoa, vaikka itse olen sen sata kertaa negannutkin.

Todella kurjaa MAM2 :hug:. Onko tietoa uudesta siirrosta tai hoidosta?

Sintu74, ehkä ei kuitenkaan kannata heitellä niitä kuuluisia työkaluja kaivoon noiden tuntemusten perusteella, kun nuo ovat juuri niitä mitä monilla on ennen plussaa. Milloin olet ajatellut testata?

Mulla taas ei ole oikein mitään tuntemuksia, muuta kuin aivastaessa mahasta saattaa repästä, ja sellainen snadi paineen tunne on yhdessä kohtaa. Mutta nämä samat tuntemukset ovat olleet mulla ennenkin. Meinaan kuitenkin testata viikonloppuna.
Sunnuntaina pitäs alkaa menkat, mutta ajattelin kyllä tehdä ekan testin jo lauantaina. :)
Samoissa mennään sun kans. :)
 
laita vau.fi raskauslaskuriin hedelmöityspäivämäärän mukaan!

(elikkä riippuu kuinka vanha alkio oli siirtäessä, minulla 2 päiväinen, joten menin siirtopäivästä 2 päivää takaisin ja laitoin sen päivämäärän)
 
MT79: Hienoja uutisia, että verikokeen tulos oli noin paljon noussut. Toivottavasti se on kuitenkin oikea raskaus ja loppuisi tuo jännittäminen. :)

MAM2: :hug:

ON: Yksi kaveri on kyydissä ja testin voi tehdä aikaisintaan 11.11.. Saimme punktiossa ennätykselliset 16 munasolua, joista 13 oli kypsiä. Jos oikein ymmärsin 12 hedelmöittyi, joista kaksi taisi olla niin huonoja, että ne heitettiin pois. Eli yksi kyytiin ja yhdeksän meni pakkaseen. Sanoin miehelleni maanantaina, että on erittäin hyvä, jos saamme 10 alkiota ja niin sitten kävikin. Olen erittäin onnellinen, että viimeisessä hoidossa tuli noin hyvä tulos. Nyt pitää vain toivoa, että vihdoin olisi meidän vuoro. Sen verran rankempi tämä hoito on ollut, että vatsa on ollut kipeänä vielä tänä aamunakin ja siirron jälkeen koko alavatsa vähän kramppasi, kun odotin bussia. Huomenna pitäisi mennä töihin ja toivottavasti vatsani rauhoittuu ennen sitä.
 
Nyt on ilmennyt uusi oire tuon vatsan juilimisen lisäksi.
Minulla on tänä iltana ollu vilunväreitä ja ku mittasin lämmön niin oli tasan 37, normaalisti 36,8.
Muutenki on sellanen väsyny olo ja tunne niinku ois tulossa kipeeksi.
Eikös samanlaisia oireita ole ollu joillaki muillaki ennen plussausta?

Sintu74 ja pp8
 
Mulla myös alkanut pikkuisen juilimaan alavatsassa sillain menkkamaisesti. Vähän se alavatsan paineen tunne on kadonnut. Argh. En tiedä. Nämä päivät on ne pahimmat kun alkaa taas valmistautumaan negaan.

Peppi hieno tulos!! Toivotaan että niissä sitten piileskelee se teidän vauva :heart:.
 
mä mittailin lämpöjä siirron jälkeen.. ja TIEDÄN että aina ennen kuukautisia päivä tai kaks lämpö laski. Mutta ei tällä kertaa.. vaan silloin kunn piti alkaa.. olivatkin lämpötilat +37,3, mikä on jo tosi korkea. Nyt positiivisen tuloksen jälkeen lämpö on jäänyt pysymään +37 kohtaan.
 
Peppi, onnea kyytiläisen kanssa ja onnittelut hyvästä alkiosaaliista!

Susirouva, mulla oli menkkajuilintaa koko 2 viikkoa siirrosta eteenpäin, mutta missään vaiheessa ei oo tullut tippaakaan verta.

Sintu, lupaavalta kuulostaa!

Mulla on ollut vilunväreitä koko ajan ja edelleen jatkuu. Tänään on koko päivän ollut aivan kauhea huimaava ja oksettava olo. Eilen simahdin klo 21 ja nukuin aamukahdeksaan, ja sen päälle nukuin sekä eilen että tänään alkuillasta tunnin päiväunet. Selkeitä raskausoireita siis, mutta mä pelkään noiden matalien hCG-arvojen vuoksi että tää osoittautuu tuulimunaksi. Vasta jos näen ultrassa sykkeen, voin alkaa iloita tästä. Sori kun jauhan tätä samaa joka kerta, mutta jonnekin on pakko saada purkaa epävarmuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Saanen varmaan taas liittyä mukaan? Keväällä pyörin täällä aika ahkeraan mut nyt olen vaan käynyt lukemassa juttuja välillä.
Eli pikaisesti meidän tarinaa. Miehellä aikanaan todettu azoospermia ja sen vuoksi hoidoissa. Kesäkuussa 2009 tehty 1 icsin 2.pas toi meille toivotun tuloksen ja 03/2010 meille syntyi poika. Oltiin takaisin väestöliitolla jo, kun poika oli 5kk ikäinen. Kuitenkin kaikkien mutkien jälkeen pääsimme toiseen icsiin 2/2011. Kuusi kypsää munasolua saatiin, joista vain 2 hedelmöittyi. Molemmat siirrettiin ja negahan siitä tuli. Ja koska mieheltä joudutaan ottamaan neulalla kiveksistä siiittiöt (tesa), niin joudutaan hoitojen välissä odottamaan 6kk. Nyt sit 8kk jälkeen jälleen hoidoissa.
Jotenki tällä kertaa ei vaan ole yhtään hyvä fiilis ja niinku osasin epäilläkkkin niin paskaks meni tääkin homma. Punktio oli tänään ja vaan 3 munasolua saatiin. Sit mieheltä otettiin molemmista kivistä kudosta (tesa siis) eikä toisessa ainakaan mitään. Aikoivat tänään soitella että miten meidän käy, allekirjotettiin jo luovutus siittiöistä paperit ja jos ei omia tule, niin sit luovutetuilla koittavat hedelmöittää. Perjantaina alkionsiirto, mikäli hyvin käy, että semmosta. Mies vaan niin maassa, ku ottaahan se varmasti miehisyyden päälle, ku ei siittiöitä ole. Enkä oikein osaa lohduttaakkaan :(
 
Heippa kaikille! MT79 ja Mörkötys mitä jännitysnäytelmää olettekaan pitäneet täällä yllä! Onnea teille ja kaikille muille uusille plussanneille, aivan mahtavaa, että saatiin tuo piiiiitkä negatiivinen jakso taittumaan! :heart:

ON Aloitin tänään Synarelan käytön ja se on yhtä "ihanaa" kuin ennenkin. Aluillaan on nyt siis 6. IVF ja/tai mahdollisesti ICSI ja vaikka kävimme NKL:lläkin niin totesimme, että tehdään tämä nyt vielä yksitysellä. Testasivat NKL:llä AMH-arvon, joka oli 1,5 eli normaali eli pitäisi sitten kai olla munasolukapasiteettiä ihan hyvin jäljellä, vaikka niitä niin vähän kerralla saadaankin. Sitä kaiketi tuo arvo mittaa...? Pitkä hoito siis suunnitteilla ja sen päälle se järjetön lääkearsenaali, mikä viimeksikin, tällä kertaa mietittiin pika-ICSIä ja sitten siirtoa jo nelisoluisena, alkiokuoren avauksen kera... KELA on ollut ihana ja korvannut kaikki edelliset hoidot, sormet ristissä ja peukut pystyssä, että niin käy nytkin!

Jatkoja kaikille!! Ja samassa vaiheessa olevat tai parin viikon päästä piikit aloittavat palstasiskot, pitäkäähän yhteyttä niin tsemppaillaan yhdessä! :)

futuremami, onpa teillä ikävä tilanne. Me käytiin tuossa jokunen viikko sitten terapeutin juttusilla - tosin tilanne oli ihan eri - mutta koin saaneeni siitä paljon irti ja samoin mieheni (lähinnä siitä, mitä minun pään sisällä liikkuu). Terapeutti osasi hyvin kysymällä kaivaa ainakin minusta esiin ne pahimmat pelkoni ja tuntemukseni, joita en ole osannut pukea sanoiksi tai ilmaista miehelleni. Miehestä ei kyllä saatu irti mitään kovin syvällistä (mikä oli hieman harmillista)...mutta edes jotain... Ja kun puhuimme lääkärin kanssa noista luovutushoidoista, hän kertoi, että ainakin yksityisellä niiden edellytyksenä olisi terapiakäynnit... voi tosin olla, että se koski vain sellaista luovutusta, jossa luovuttava taho on tuttu tai tunnetaan. Teidän tapauksessa se ei taida olla case? Ehkä miehellesi on tärkeintä tietää, että sinä et ole lähdössä minnekään...? Sano se hänelle! Ehkä hän pelkää menettäväsi sinut? Yrittäkää jutella keskenänne tai jonkun avustamana.... Tsemppiä! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä piinailu alkaa muuttua pettymykseen... eilisestä lähtien menkkamaisia tuntemuksia. Normikierron mukaan vkonloppuna pitäisi menkkojen alkaa, mutta saas nähdä onko luget tehneet tehtävänsä ja pitävät vuodon pois.


Futuremami: voimia teille! Ei kiva tilanne...
 
Olen tehny kyllä testiä taas tänään. Aamulla Pregchekillä, ei edes haamua...

Nyt iltapäivällä sitten Predictorin varhaisella testillä, joka näyttää tuloksen jopa 4 pv ennen odotettujen kuukautisten alkamista. Mulla tänään siis kp 27/29, eikä myöskään Predictorin testiin mitään tulosta...

Suurta ihmetystä kuitenkin aiheuttaa jo tiistaiaamusta alkaneet "menkkakivut", mutta minkäänlaista vuotoa (ei edes tiputtelua) ei kuitenkaan ole.

Yleensä mulla menkat alkanu parin päivän päästä siitä ku menkkakivut on ilmaantunu.

Toisaalta vielä pidän toivoa yllä, mutta ku testeihin ei ilmaannu edes haamua...

Sintu74 pp10 ja dpo13
 
Voi futuremami :/

Meillä oli inssi tänään. kohtalainen määrä siittiöitä laitettiin matkaan. mulla on taas jotenkin huono mielikuva onnistumisesta mutta näillä mennään. Mun usko muutenkin koko lapseen on mennyt ja pettymys, vitutus ja masennus vaan tuntuu kasvavan koko ajan :`( tää on näitä päiviä..
 
Onko teillä muilla kauaa kestänyt vatsakivut tai muut tuntemukset vatsassa punktion jälkeen? No, minulle meni vatsa ihan jumiin punktion jälkeen ja torstai aamuyöstä heräsin alavatsa todella kipeänä, kivu tuntui selälläni ollessa ylempänä ja kun lähdin kävelemään se laskeutui ihan alavatsaan, tuntui taas ihan kuin se olisi krampannut. Otin siihen panadolia ja sohvalla makoilun jälkeen se rauhoittui sen verran, että menin vähäksi aikaa takaisin nukkumaan ennen herätyskelloa. Onneksi torstaina vatsa alkoi taas toimia, mutta nuo oudot tuntemukset vatsassa, kun kävelen vähän liikaa, ovat jatkuneet. Tuntuu kuin vatsa turpoaisi, eikä oikein aina ruokakaan maistu, vaikka sitten tekee mieli jotain tiettyjä ruokia esim. eilen halutti saada jotain Uncle Ben´s:n chili-kastiketta. Töissä tänään yksi työkaveri sanoi, kun kerroin, että vatsa on vähän outona kun liikun, eikä ruoka oikein menen alas, että sehän on raskausoire. En kertonut töissä noista hoidoista, joten tiedän itse tarkkaan, että ei ne ainakaan raskausoireita ole, koska alkio on vasta jonku päivän ikäinen. Mutta pelkään nyt, että nää oireet ovat vielä noista munasarjoista johtuvia. Silloin aamuyöstä, kun vatsa oli todella kipeä, mietin, että miten se alkio ikinä voi tuommoisella ololla kiinnittyä. Mutta onneksi on viikonloppu ja voin liikkua sen mukaan miten jaksan, eikä ole koiran ulkoiluakaan tiedossa, kun koira lähti miehen kanssa reissuun. Toivottavasti ensi yönä en heräsi ikäviin tuntemuksiin ja saisin vihdoin nukkua kunnolla.


Sintu74: Toivottavasti tulos vielä muuttuisi, jos ei kerta vuotoakaan ole näkynyt. :hug:

Tsemppiä muillekin piinailijoille ja missä hoidon vaiheessa olettekin. :)
 
Peppi oli mulla vatsan seutu punktion jälkeen turvoksissa ja kipeä lähes viikon! Useita päiviä siis, ja siirto tehtiin pari pv punktion jälkeen. Tulosta ei tuonut, mutta ihan ok muuten meni. Mulla oli tuo punktioviikko lomaa töistä, ja mietinkin, että olis ollut tosi hankala peitellä, kun kotona kävelin vähän kippurassa, ja jouduin pitämään housuja auki ekat päivät. Onnea sulle siirtoon!!!!

Oon myös testannnut, ja pelkkää negaa tietenkin :(

Verikoe on maanantaina. Sinne mennään varmaan taas samoilla fiiliksillä kun aiemminkin, turhautuneilla, koska tuloksen tietää jo.
 
Täällä tänään siirretty yksi ainokainen alkio, kuulemma TOP-sellainen, että ainaki sen suhteen pitäis olla hyvät edellytykset. Ei sit mieheltä löytyny yhtään siittiötä ja nyt siis luovuttajan siittiöllä hedelmöitetty.
Lääkäri vaan ihmetteli, että miten voi olla niin, että ensin oli siittiöitä ja sit nyt ei yhtään missään. Sano, että varmaan pitää ottaa joku y-deleetio verikoe, koska meillä on jo poika ja jos sitä on, niin voi olla periytyvää. Mikä tuo y-deleetio on, osaako joku kertoa? Yritin googlella ettii ja täältä, mut en mitään järkevää löytäny. Sit se lääkäri ihmetteli myös sitä, että miksi mulla ensimmäisessä hoidossa tuli 8 munasolua, toisessa 6 ja nyt vaan 3, et mikä mua vaivaa, ku kuitenki Menopur-annosta nostettu koko ajan pitkin hoitoja.

Susirouva Harmi sun puolesta, voimia ja jaksamisia.
 

Yhteistyössä