11-hoidot

Peppi, mulle vaan on sanottu, että puregon pistetään "illalla". Oon laittanut suunnilleen 20:30-22 välillä. En näkis sun työajassa mitään ongelmaa tän suhteen.

Pregnylin kanssa on sitten tarkkaa, että tulee 36 tuntia ennen punktiota.

tarantellah ja MT79: kiitos vastauksista. Nyt helpotti hermoilu sen suhteen. Tarkistan vielä OYS:sta, kun käyn ekassa ultrassa. Uskon, että voin laittaa sen silloin yhdeksän jälkeen, kun on muitakin, jotka ovat laittaneet. :)

Tulipas yhtäkkiä jouluinen olo, kun laitoin tänä aamuna ekan kerran sumutetta. Jotenkin jostain mielen syövereistä tuli se muisto, kun ekan kerran käytin Suprecuria ja se oli 25.joulukuuta. Ihan kuin olisin ollut hetken mökillä siinä kamarissa, missä yleensä jouluisin nukun. Ihan outoa. Ei minulle tainnut vuosi sitten samanlaista tunnetta tulla, kun aloitin toisen hoitorumban.

Oi! Paljon onnea chidi!!! :flower:
Hieno uutinen :heart: Johan rupes plussiakin tulemaan tähän ketjuun.
Onnea vielä!

Ja tietysti kiinnostaa oliko sulla paljon tuntemuksia/oireita...?
Täällä nimittäin pp5 eikä tälläkään kertaa muuta ku menkkajomotuksia ja negafiilis :(

Niz, mulla tuli puregonista myös painon tunnetta munasarjojen kohdalle. Muistelen ekasta hoidosta, että mulla kans meni maha sekaisin, mutta tässä hoidossa sitä ei oo tullut. Kai hormoni voi vaikuttaa nestetasapainoon, kun mulla on molemmissa ultrissa syynätty, ettei oo nestettä kertynyt vatsaonteloon (ei ollut).

Oon ymmärtänyt hyperin pitäis tulla (jos on tullakseen) varsinaisesti vasta pregnylin pistämisen jälkeen.

Oon napannut välillä folirenia, mutta en oo ihan joka päivä muistanut.

Tsemppiä pistoksiin!

HalleB, olen tosi pahoillani! Voimia sinulle ja lämmin :hug: Toivotaan, että ensi vuosi olisi tosiaan parempi!
chidi, ihan mahtavaa! Onnea!!! Jo oli aikakin saada hyviä uutisia tänne! :heart: Onnea myös sinulle Maya (en muista onnittelinko vielä)!!!
Mörkötys, onnea piinapäiviin!
Täällä ollaan ihan samoissa eli perjantaina päästiin siirtoon ja samana päivänä saadaan testailla. Tulos oli lähes sama kuin viimeksikin eli pakkaseen ei mitään. No, nyt piinaillaan ja ihmetellään tuntuuko missään mitään :popcorn: Sartsa00, miten teillä meni? Liitytkö piinaseuraksi?

• Tykkää
Reactions: Joku_päivä
chidi Oikein paöjon onnea!! Mahtava uutinen :D Toisten plussat saavat omankin mielen virkistymään ja toivomaan parasta! jee!!

kevätkello meillä tuli niin paljon niitä soluja, että halusivat tehdä 5 pvän viljelyn kaikille kun valinnan varaa oli (ainakin vielä silloin).. Viimeksi meijän solut ei selvinnyt viidenteen päivään asti, joten hiukan on pelkoa nyt itsellä, että huomenna aamulla soitetaan ettei tarvitse tullakkaan :/ Noh, toivotaan parasta etteivät soittelis =) Eli hyvällä tuurilla alan piinailla uomenna seurassanne =)
Millainen sun vointi on ollut? Mikä sun testipäivä on?

ON: Mä olin eiliseen asti todella kipeä punktiosta, pääsin hädintuskin kävelemään joten makasisn siis sohvalla/sängyssä neljä päivää! oli kyl punktio taas niin kamala kokemus että senkin takia toivois et tää nyt onnistuis tai et sais ees pakkaseen jotain et jos tää ei onnistu ni sit ois viel PAS toivota.. Mulla oli vielä pe illalla ku kävin naikkarilla ni munasarjat noin 10cm kokoiset, mut ei nestettä ja jöin päivässä noin 4-5 litraa. Onneks nyt alkaa elämä taas voittamaan ja kykenee lähtemään siirtoon huomenna =)

Omena, kiitos toivotuksista! Tietkö, että mietin just sua, että vieläköhän täällä käyt lukemassa. Miten sulla menee? Ja onko vielä tietoa jatkosta tai oletko jaksanut asiaa miettiä?
Joku_päivä ja Maya, kiitos myös teille! Meidän alkio oli tällä kertaa hieman parempi kuin viimeksi, joten nyt on taas toiveet ylhäällä.
MT79, :LOL: Meillä kanssa on käyty tuota keskustelua, että pitäis varmaan etsiä itse omaa materiaalia mukaan, kun "kopin" aineisto on niin vanhaa ja "jo läpikäytyä". Hyvä, että sanoitte ja kannattaa kyllä antaa palautetta että parantaisivat tilannetta!
Sartsa00, voi kurjuus taas tuota punktiota! Toivottavasti tosiaan olosi helpottaa pian ja olet huomenna valmiina ottamaan kyytiläisen matkaan! Jännitän täällä sun puolesta, joten tulehan sitten kertomaan miten kävi! Olo on ollut mulla nyt suhteellisen hyvä. Itseäkin hieman yllätti. Pieniä vihlaisuja toki edelleen niin kuin ennenki ollut. Testipäivä on 7.10 ja tänään siis pp2. En tiedä minne asti maltan olla testaamatta. Viimeksi eka viikko sujui helpommin ja sit alko tekeen mieli testailla. Toisaalta niin kauan kuin ei testaa niin voi uskoa, että olis tärpännyt. :saint:

Kevätkello joo täällä taustalla seurailen. Ei mua näköjään poiskaan täältä saa pidettyä ;)

Tsemppiä kaikille, jotka ovat surukseen neganneet. Välillä taitaa olla ihan hyväksi ns unohtaa koko juttu ja elää vaan. Onnea vielä Chidi ja Maya plussista! Se on ihana tunne ja toivon että pikkuisenne kasvavat tukevaa vauhtia :)

Itse - en ole vielä uusia hoitosuunnitelmia tehnyt. Nyt 2,5 vkoa keskenmenon lääkkeellisestä tyhjennyksestä (... tai oikeammin se aloituksesta). Nyt tosiaan kolmatta vkoa vuotaa ja kivut edelleen kuin olisi kuukautiskivut päällä. Ja kuitenkin odotan, et tää jo loppuis ja pääsisi alkamaan norm seksielämän edes. Anyways, ihan ok menee. Uuden yrityksen toivossa heti kun kroppa sallii ja tikutan puhtaan negan. Tänä aamuna vielä kaunis haamu :heart:

Kiitos Maya kannustuksesta =) Vähän yksinäinen olo on tässä piinaillessa...

En testaa kovin aikaisin, kun on pakko käydä töissä, ja jos on negaa, en tosiaan jaksa hymyillä kellekään ja esittää iloista... ni varmaan sunnuntaina eli pp13 testaan, saa sit rauhassa ulvoa kotona. Edelleenkään ei siis ole mitään muuta tuntemuksia ku menkkakipuja, nyt pp7, eli samalla kaavalla mennään ku aina ennenki. Jos olis eka tai toka kerta menossa, ni ehkä jaksais vielä toivoa onnistumista vaikkei ole oireita, mutta 6. icsi plus inssit ym. siihen päälle, ni en jaksa enää uskoa ihmeisiin... blääh.

Iloisempaa mieltä muille!!! :wave:

).( Punktiosta kotiuduttu. Kuusi solua saatiin ja kaikki meni tosi mutkattomasti.

Eniten jännitettiin miehen simppamäärää, ja kuten pelättiinkin, ensimmäisestä kotona annetusta näytteestä ei siittiöitä löytynyt. Mies antoi varmuudeksi toisen näytteen ja sillä välin alettiin valmistautua biopsiaan. Juuri kun oli puudutteet menossa kiveksiin, biologi tuli ilmoittamaan että siittiöitä oli toisessa näytteessä jotain yli 100 miljoonaa ja liikuviakin monta miljoonaa. Aiemmilla hoitokeroilla + siemennestetestauksissa on ollut joko liikkumattomia tai ei siittiöitä ollenkaan. Vähänkö tuuletettiin!

Nyt sitten odotellaan huomiseen, että tapahtuuko hedelmöitystä ja päästäänkö keskiviikkona siirtoon. Toiveet on korkealla =)

******************11- hoidot**********************
26.9.2011

MT79.....................3.icsi.........................siirto 28.9.
Solja....................1.ivf/icsi 2.pas..............vko 39
batinka..................1.icsi 1.pas................syyskuu
MiiJane..................1.icsi.........................syys-lokakuu
Niz........................1.icsi........................vko 40
Leonita79...............1.icsi 2.pas.................vko 40
avolavapaku...........1.icsi 1.pas.....................vko 40
Miukumau..............3.icsi.........................vko 41
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................vko 41
Peppi1981...............3.icsi........................lokakuu
Susirouva...............1. ivf 1.pas................lokakuu
MAM2....................4. icsi.......................lokakuu
Templeton..............2.ivf..........................vko 44
Sintu74...................3.ivf 1.pas................syys-marraskuu
toivelintu.................3.ivf.........................vko 46
Joku_päivä..............6.ivf/icsi...................vko 47
leppäkerttu-77..........3.ivf/icsi..................marraskuu
Lady_Gigi..............4. ICSIn 1. PAS...........marraskuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
1nainen..................3.icsi 1.pas................joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas..................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
miralles.................3.icsi.........
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................
myy75.....................3.icsi 1.pas........
Pipsa76...................2.ivf 1.pas.......
iinamiina................2.ivf 4.pas ?.........
syssy......................4.icsi 2.pas ?......
futuremami............3.icsi.....................
Omena_.................2.ivf................
Mequ.....................
Vanessa-80......................
Sirunen81........................
UnelmaSirpaLeena....2.ivf 1. pas..........
Burma......................4.icsi.......
HalleB...................4.icsi...............
Aliaana........................
tarantellah........................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

jag78.....................1.ivf....................1............10............2.10.
Lili-78.....................6.icsi...................1............7............3.10.
Mörkötys................2.ivf/icsi 1.pas......1.............3...........7.10.
Kevätkello..............2.ivf......................1..........3...........7.10.
Sartsa00................3.icsi.....................1...........3..........10.10.

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

chidi.....................1.icsi 2.pas........:heart:............vt/533..........14
Maya82..................2.ivf 1.pas..........:heart:........vt/465...........14
Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
bluebaby................1.ivf.................:heart:..............kt..........9

Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon kaikille onnitteluista! :heart: Toivon sydämeni pohjasta teille kaikille onnistumisia - plussajunassa on vielä kaikille paikkoja! Sain äsken HCG-tuloksen, se oli 533. Tänään siis pp14, eli ilmeisesti ihan hyvä tulos. Vaikea kyllä ottaa selvää noista netin taulukoista, että mitkä on ne viitearvot päiväkohtaisesti... Mutta joka tapauksessa, raskaana ollaan! :) Huh, on tämä kyllä mieletön tunne...

Mulla oli aika vahva tunne onnistumisesta siinä vaiheessa, kun pms-oireet jättivät tulematta normaaliin aikaan. Kuitenkin pari päivää ennen kuin testasin tuntui, että osa oireista hävisi: rinnat suorastaan lätsähti kasaan ja jotenkin tuli sellainen olo, että ei tainnut onnistua kuitenkaan. En kuitenkaan luopunut toivosta kokonaan, mutta kyllä täytyy sanoa, että meinasin pudota selälleen, kun lauantaina testiin piirtyi saman tien vahva plussa. Ekaa kertaa elämässä melkein viiden vuoden yrityksen jälkeen! Sitten vaan odottelin ihan paniikissa, että kontrolliviivakin tulisi esiin ja oli pakko katsoa kellosta aikaa vielä 2 minuuttia, ettei tulos vaan muutu... :D

Te, jotka olette käyttäneet mini-disperiiniä tms. hoidoissa - onko teille sanottu, mihin asti sitä pitäisi syödä, jos plussaa? Itse tosiaan päähänpiston ansiosta rupesin syömään primaspania jo ennen siirtoa, ja tänään kun kysyin hoitajalta, niin ei osannut vastata, mihin asti sitä pitäisi jatkaa. Kaipa se jossain vaiheessa selviää... Tavallaan vähän hirvittää, että menin tekemään tuollaisen päätöksen ilman lääkärin määräystä, mutta toisaalta uskon kyllä aika vahvasti, että tuosta primaspanista oli meille hyötyä. Ainakin hirvittävät migreenit hävisi saman tien ja kun vielä plussaakin tuli, niin... :) Vaikka annan kyllä tästä onnistumisesta kaiken kunnian yläkertaan, en millekään lääkkeille!

Niz: mulla ainakin piikittelyn loppuvaiheessa oli melkoista väsymystä ja hengästymistä sitä myöten. Mutta yskimistä en kyllä muista, että olisi ollut...

MT79: mahtava tuo miehesi tulos! Meilläkin on kokemusta siitä, että spermanäytteen tulokset saattaa heitellä melko paljon. ICSI-hoidossa, jonka pas:ista siis nyt plussasin, siittiöitä oli kokonaisuudessaan vaan 0,6 miljoonaa. Eli kaikki on mahdollista! Paljon onnea hoitoon!

Lili: menkkakivut kuulostaa mun mielestä hyvältä! Mulla ainakin on tälläkin hetkellä melko menkkamaisia tuntemuksia vatsalla... Toivon NIIN paljon teille onnistumista nyt tästä siirrosta!!! :) :hug:

Omena: kuulostaa hurjalta tuo vuoto... :( Toivottavasti pääsette pian uusiin hoitoihin ja tärppää uudestaan! Olet oikeassa, että tämä on vaan niin ihana tunne... En pysty kuvittelemaan, miten kamalaa olisi, jos se otettaisiin pois... :'( Tsemppiä! :hug:

Kevätkello: paljon tsemppiä piinailuun ja plussatuulia! :)

Sartsa: oletko käynyt jo siirrossa? Toivottavasti on jo parempi olo!

Maya: paljon onnea vielä sullekin!!! :heart: Tehdäänkö sulle veritestiä?

:hug: kaikille!

-Chidi kiittää ja kumartaa-

Chidi Kiitos =)
Ja kirjoititpa ihanasti :heart: Oon niin iloinen sun puolesta, ootte kyllä plussan ansainneet :hug: Nauti olostasi!!! En edes uskalla kuvitellakaan miten ihanalta tuo varmaan tuntuu... Ja HCG on tosi hyvä, eli varmaan kaikki on hienosti!!! Voi että... Jospa me muut vielä tultais perässä, jos ei just nyt, niin kuka sitten missäkin vaiheessa!!! :) Onnellista odotusta!!! :flower:

Mites Sartsa??? Joko oot kotiutunu siirrosta ja miten meni?? Mites teidän pikkuiset oli jakselleet siellä? =)

Niz Mäkin hengästyin helpommin ku yleensä hormonipiikkien aikaan, uskoisin, että se on normaalia. Ja ehkä herkästi yskittääkin, kun hengästyy?

MT79 Hieno punktiotulos!!! :) Toivotaan, että moni hedelmöittyy!!! Peukut on pystyssä!! Ja hienoa kuulla, että simppamäärissä voi tosiaan olla hurjasti vaihtelua.

Omena :hug:

Kirjotin ummet ja lammet. ja ne katos kun lähetin. nice.

Mä siirryn kohta kans piinaileviin. Tänään kp18 ja ultrassa yksi iso folli ja muut supistuneet pieniksi. Iltavuoron jälkeen haen pregnylin apteekista ja tuikkaan ja lääkärin ohjeena pupuilla huomenna :LOL:

eli 15 päivän päästä piinaillaan. (epäilen onnistumista silti, pessimisti ei pety)

Tämä ketjuhan ihan huokuu hyvää tuulta tällä hetkellä (osasyynä voi olla oma hyvätuulisuus) =) Toivotaan että tämä tietää vain hyvää! =)
Minutkin saa lisätä piinailijoihin, testipäivänä on 10.10 (tietty meijän alkio on jo 5pvää vanha, eli onks tää nyt niinku pp3) Eli meillä saatiin 22 kypsää solua, niistä 10 hedelmöittyi ja nyt olis 3 pakkasessa, yksi mukana ja 5 on vielä jatkoviljelyssä =) Olen NIIIIN tyytyväinen!

Kevätkello Se on kyllä ihan totta et ensimmäisen viikon jaksaa odottaa, mut toinen tuottaa jo vaikeuksia =) Mut koitetaan kestää, voi olla et kun sä testaat 7.10 ni minunkin rupeaa kädet syhyämään =)

Sartsa, onnea kyytiläisestä ja mahtavasta pakkassaaliista!

Onnea myös muille piinailijoille!

tarantellahille tsempit petipuuhiin :wave:

chidi ja Maya, isot lämpimät onnittelut!

ON: Meillä oli neljä hedelmöittynyttä, eli näillä näkymin siirto huomenna =)

• Tykkää
Reactions: Joku_päivä
osaiskohan joku auttaa. Sunnuntaina sain melkein ovisplussan, maanantaina hailakamman ja tänään en enää mitään.. Kuitenkin maanantaina aamusta ultrassa näkyi munis joka ei ollu vielä irronnut ja eilen pistin pregnylin. Jos sen pitäs irrottaa munis eli tehdä ovis niin mihin katos mun lh:t :( onks tää kierto nyt kumminkin menny mönkään? Nimittäin peittoa piti heilutella tänään eli mä toivon et se munis ei oo irronnu itestään aiemmin kuitenkin. Mitään ovislimoja ei ole lukuunottamatta paria limaklimppiä jotka muistutti enemmän räkälimppejä kuinvalkovuotoa :D

Yhteistyössä