11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

moikkelis

Lääkärireissulta palattu ja korvat olivat terveet ja nuhakin näyttäis olevan hellittämässä.Varuilta pitää vielä 3vrk syödä antibioottia.

Ihana ilma ulkona =) Mut taidan nukkua kohta Leevin kanssa päikkärit kunhan mies ja esikoinen lähtevät salille.
 
iru
Meillä kans käännytään mahalleen, on käännytty n. 3 kk:sta lähtien.. kovasti on pojalla menohaluja mutta tuntuu että menee enemmänki taakse kuin eteenpäin.. vetää jalkoja mahan alle, nokka maassa ja kiljuu onnesta :D tai sitte kädet ihan suorana, hyvä että napa osuu edes maahan mutta jalat sitte vaan tönkkönä. Että meno on varmaan kova kunhan oppii yhdistään noi kaks toimintoa. Välillä on sitte tosi turhautunu ku ei pääse eteenpäin vaikka kuin yrittää..

Nyt oon antanu neljänä päivänä Ilmarille bataattia ja maistuu pojalle tosi hyvin, pottu ei meinannu mennä vaikka kuin laitoin paljon porkkanaaki sekaan. Koostumus varmaan kivempi :p

Siis ihmeellistä... mun kaveri just soitti että kaks tuntia aikaa laittaa farkut ja meikkii yms niin hän tulee hakeen mua??? Että sovittu juttu, mun mies hoitaa poikaa ja mut tuodaan sit illalla kotiin, ei kuulemma tarvi lomakkoo tai kännykkää mukaan?? Mitähän tytöt mulle keksiny? Vähän jänskää.. :eek:

No nyt meni ihan ajatuksetki sekasi.. palaan siis sitte ku ajatus palaa tai viimistään et mitä ne oli mulle keksiny??

iru

niin ja pakko sanoo kans et tosi hyvä syntymäpäivä sansen lapsella :D
 
PIKAKYSSÄRI!!! :attn: :attn:
voiko rokotuskitinää olla vasta seuraavana päivänä??? :eek: Vauveli on meinaan niin pirun kiukkusen oloinen ja mikään ei tunnu olevan nyt hyvin.....VAI olisiko se aamulla annetusta kaurapuurosta? Kun neuvolantätsy sanoi että kannattaa uudet ainekset koittaa antaa aamusta, jos tulee vatsanväänteitä..huhhuijaa....ja muuten on puklannut aikas läjiä tänään!
 
Hola helmi,

Meillä ei oo ollut rokotuskitinää rokotuspäivänä, mutta tuli kyllä seuraavana päivänä kuume.

Mutta hei, illalla annettu kaurapuuro on meillä nyt parina aamuna aiheuttanut isompia pukleja, tänä aamuna se jopa oksennukseksi luokittelemani. Tuli ihan yhtäkkiä, kun poika makasi selällään sängyllä. Poika oli koko eilisen päivänkin tosi pahalla tuulella, itki suunnilleen koko ajan (edellisiltana annoin ekat puurot). Saattaisi siis kitinät teilläkin mennä kaurapuuron piikkiin... Ajateltiin kokeilla vielä muutaman päivän, alkaako se puuro meillä pysyä sisällä.
 
maikki, ok, kiitos kun vastasit!
Meinaat siis vaan jatkaa kauralla? Onkohan se sitten niin että alkaa sietään/tottuu siihen? Mä taidan antaa nyt tuolle supon pyllyyn..jos onkin jotain rokotteesta johtuvaa, hankalaa tietää...
 
Onpas täällä vilkasta!

Noonie:mulla ei käynnistetty mutta yliaikaseksi meni(40+6 ja kiireellinen sektio) ja on sanottu et on jossain asioissa vähän aikaisessa- kuten kääntyminen ja muutenkin tuo pp79 "action jackson" kuulostaa tutulta! Unirytmikin löyty aikasin , tajusi varhain että yöllä nukutaan ja päivällä kukutaan. Toisaalta tyty oli pitkään tosi vastasyntyneen oloinen. Mulla tosin hedelmöitysajankohta vähän epäselvä,ja vaikka kävinki varhaisultrassa niin en ollut ihan samaa mieltä lääkärin kanssa raskauden kestosta.

Pp79- meillä tytyllä oli pitkään on-off poskien ja kaulan ja rinnan helotusta,sit iho meni poskista aivan rikki ja lääkärin mukaan atopiaa. On allerginen ainakin kananmunalle ja lehmänmaidolle, selvitellään tässä muutkin lähiaikoina. Kananmuna -allergia on kai aika yleinen. Meillä ollut ihan pienestä asti puklailua,vatsanväänteitä, huonoa syömistä jne.

Ihania vaatteita tuolla lasten metsolat -nettikaupassa! Kiitos linkistä.

Kylläpä nauratti tuo irun juttu!
 
Nuista punotuksista oli puhetta: Meillä tytön suupielissä, poskissa ja/tai leuassa on ollu viimeaikoina näppylää, johtuu suuresta kuolan määrästä. Koko ajan pitää järsiä jotain lelua, ja siitä kosteudesta ne tulee. Pyllyssäkin punoitusta joskus aamuisin, kun vaippa on ollut vaihtamatta pitkän yön takia, ja se on ihan pissaa täynnä. Punotus on mennyt ohi iltaan mennessä, pessyt olen pariin kertaan vaikka ei olisi kakkaa, vauvalla muuten hyvä iho.

Hauska kakkatarina Irulla :D

Ihana kun viikonloppu alkaa!!!!!!!!!!!!! oon niin onnellinen. Mies tulee aikaisin kotiin. Illalliseksi tehdään saltimboccaa ja pastaa, njam! Ja huomenna haetaan alennuksesta TrippTrapp syöttötuoli jo valmiiksi, oli niin iso alennus, 30 prossaa. Sunnuntaille on luvattu hyviä kelejä ilman sateita, joten uloskin päästään kunnolla. Elämä on ihanaa!!
 
anteeks jo etukäteen, mutta täältä tulee tuutin täydeltä marinaa!!!
Tää päivä on jotenkin niin p***stä!!!!!!!! Hieno ilma on ollut oikeestaan ainoo hyvä asia. Ja ehkä hyvä ruoka. =) Mutta muuten.....................
pikkumies on ollut TODELLA itkuinen, laitoin suppookin, mutta en tiiä, ei tunnu auttavan ainakaan vielä. Tissiä ei huoli. Pumppaan ja annan pullosta. Esikoinen on ollut ihan ylikierroksilla koko päivän, ollaan otettu montakertaa yhteen. Tuota touhotusta, suu käy jne. Ei vaan jaksa!
Mies myös ottaa päähän, mutta siihen riittää vaan se että on tuossa. JOs se tekee jotain, tekee sen mun mielestä väärin, jos ei tee, niin ärsyttää kun ei tee mitään
:ashamed: :LOL:

Mä oon niin kiukkuinenb ettei tosikaan! JOs tää helpottas kun purkkaa itteensä täällä. Niin, me tehtiin kyllä tortilloja, ja ostin ihan yhden olusen ja yhden siiderinkin itelleni. Mutta osaan nauttia tällähetkellä ruoasta ja juomista vasta kun talo hiljenee,,,,,sitä ootellessa. :whistle:
 
Iltaa!
Nami, nyt on maha täynnä herkullista fetasalaattia ja ruisleipää :p Sit tuollainen Fizz uutuussiideri, perry&grape... :D Ei pahaa, mutta ei parastakaan eli menettelee kuitenkin B)

Meillä koitti hiljaisuus jo puoli tuntia sitten. Olin lähdössä vauvaa viemään nukkumaan kun esikoinen halusi myös. Ja kyllähän meille kävi että molemmat yhtäaikaa sammuvat =) Ei kumpikaan jäänyt edes laulelemaan, varmaan heti nukahtivat väsyneet reppanat :heart:

Sitä ennen meni kyllä hermot vähän joka asiaan... Mies kiukkuaa aina jos vauva ei asetu hänen hoidossaan :kieh: Eihän toinen pieni mitään sille voi jos ei ole hyvä olla. Olin saunassa ja sen aikaa oli vaan sylissä kantanut eikä siinäkään kovin rauhallinen ollut. Hetken vaan imetin ja pidin sylissä, that´s it! Eli äiti siis piti vaan saada...

Kaurapuuroa annoin nyt ekan kerran illalla, aiemmin päivällä testissä ollut. Ei oikein jaksanut syödä kun väsytti, pullosta otti sitten vellit. Eiköhän tuolla satsilla hyvin nukuta, hope so =)

Hirveetä kun on yläselkä ihan JUMISSA :headwall: Kovasti oon koittanut venytellä, jospa tuo ukkokulta vähän jaksais hieroa. Ei oikein raaskis hierojallekaan mennä, tätä tosin on jatkunut ainakin tän 5kk. Samoin kun esikoinen oli vauva. Kaikki nostelu ja varsinkin imetys saa lihakset jumiin :(

helmi: kyllä nää pikkumurut osaa olla välillä vähemmän muruja, tiedän mistä puhut!

Meillä esikoiselle tullut tän päivän aikana vielä nuha ja tiedän että varmasti pienimmälle tarttuu kans :headwall: Tosi positiivisesti ajateltu mut näinhän se on :saint:
 
Helmi :) Kyllä tänne voi tulla purkamaan itteään =) Aina se elo ei oo nii ruusuista kenelläkään ja ymmärrettävää että hermot menee. Jaksui =)

Isommat viel tääl valvoo mutta olen tääl makkaris "nukuttamas" Onnia, eli dataamassa ja katon vaa että pullo ei tipaha suusta Onnilta ku en jaksa ravaa rappusii ylös alas (vaikka kinkuille hyvää tekisikin :D) 10min laitin sänkyy ja tasaista hiljaista tuhinaa käy eli varmaan nukahti jo. =)

Nautiskelin tässä yhestä kultalonkusta ja ukko lupas nuudelii tuua =)
Huomenna ois tarkotus mennä hesaan tapaamaan muita marrasmasui irc-galleriasta. Tämä onkin sitten jo 3:s tapaaminen =)

 
Iltaa vielä,

Helmi, tsemppiä ja toivottavasti olet jo päässyt siiderin kimppuun :p

Otso nukkui tänään 5 tunnin päiväunet (klo 12-17). Että unenlahjoja riittää... Tein siinä odotellessa opiskelutehtäviä, dead line lähestyykin seuraavassa hommassa.

Illalla mies kävi Otson kanssa suihkussa sillä välin kun itse olin saunassa, vähän poika oli kauhistunut naamalle tulevaa vettä, mutta toisaalta ojennellut uteliaana käsiä vesisuihkuun :wave:

Tein tänä iltana kaurapuuron sauvasekottimella hienonnetuista hiutaleista, saa nähdä tuleeko nämäkin vielä huomenaamuna paluupostissa ulos. Annoin yht. n. 3 ruokalusikallista korvikkeella löysennettynä kera päärynäsoseen, ja ensimmäisten lusikallisten jälkeen alkoi upota liukuhihnalla. Maitoa meni puuron päälle yksi "tissillinen". Ennen on mennyt molemmat tissit + desi korviketta, eli kyllä se puuro vain masua täyttää!

Kakkaa meillä on nyt tullut keskimäärin kerran päivässä sen jälkeen kun aloitin luumu- ja aprikoosisoseen säännöllisen antamisen. Tänään tosin kakka oli kuulemma vihreänmustaa ja niin kovaa, ettei kestovaippaan jäänyt edes tahraa, kun kakan kieräytti siitä pönttöön (Mies kuvasi, että "oli se kova, kovempi kuin Klaus Fleming" ) :LOL: Liekö antamani parsakaali laittanut vatsan taas vähän kovalle, vai sitten se kirottu kaurapuuro?! Aiemmin kakkaa tuli 5 päivän välein ja se oli pojalle tosi tuskaista, mutta nyt siis on tuo homma onneksi korjaantunut.

Luminka, mä oon myös ihan jumissa, aamuisin herään aina kuin olisin jyrän alle jäänyt. Mies on yrittänyt kysellä, mitä haluaisin synttärilahjaksi ensi viikolla ja on sanonut, että sen toiveen pitää olla jotain "pysyvää". Mutta kyllä tässä vaiheessa lahjakortti hierojalle olisi ihan paras lahja!

Mutta nyt pakkaamaan, aamulla lähden kahdeksi päiväksi pois kotoa ja miehet jäävät tänne keskenään.
 
Huomenta!

Mä olin aamulla reipas ja kipaisen juoksulenkille, ennen aamukahvia. Kyllä piristää, vaikka yö menikin huonosti. Täytyy toivoa, että noi pojan punaiset posket johtuisi tuosta mahdottomasta kuolan määrästä, koko ajan nyrkki suussa ja posket ja leuka on ihna märät.
Mä päädyin tässä matkaratasasiassa sellaisiin cybex-rattaisiin, menvät kasaan niinkuin sateenvarjorattaat, ovat kevyet ja olivat vielä tarjouksessa. Kotiinkuljetuskin oli ilmainen, tilasin torstaina ja olivat eilen illalla perillä. Nytkin pääsisi testaamaan.
Ihanaa, tänään kampaajalle. Mukavaa päivää kaikille!
 
iru
Moikka moikka! Olipas eilen jännä päivä.. Tytöt kaappas mut illaksi ulos syömään.. toi kaappaus oliki hyvä keksintö, ku aina vaan kotiin jämähdän ku on kaikkee puuhaa.. niin ja otin jopa pari drinksua :D ollaan pari kertaa Ilmarin syntymän jälkeen kayty ulkona syömässä mutta en kertaakaan tälläi tyttöporukalla. Kotona olin 23.30 ja suihkun kautta nukkumaan.

Meillä on pojalla kans kuiva iho reisissä, kyynärpäissä, kainalon takana ja sitte kasvoissa korvien vierellä. Ja kasvoissa olevia laikkuja rappaa ku väsyttää ja ku on tissillä.. yritän aina estää ettei iho menis rikki. Oon laittanu 1-2 kertaa päivässä ceralania ja paranee aina sillä mut jos jättää pois niin tulee takas.. niin ja kaulaan on tullu kans sellasia vähän kuivia kohtia.. en oikeen tiiä et mistä noi johtuu?? ku oli jo ennen ku aloin kiinteitä antamaa että ei ne niistäkään voi johtua.. olisko sitte atooppinen iho?? Kylvyssä ku käytetää niin aina laitetaan pesuveteen sitä öljyä.. vauvauintiin haluaisin lähtee mut oon miettiny että pahentaako kloori noita iho-ongelmia vaan? Ens viikolla olis neuvola niin pitää siellä kysellä noista..

Tänään kävin hakeen postista sellasen kävelytuolin jonka huusin huuto.netistä Ilmarille!! On kyllä tosi hieno, nyt sitte ootellaan et "saa" käyttää sitä :D hyppykiikkua ollaan muutaman kerran tesmattu, ihan mielissään on, mut ei hiffaa vielä täysin sitä..

Mut juups, tää lähtee puuhaileen pojua päikkäreille :wave:
 
Tänään ihan kotipäivä.. Tai kai men käydään koko poppoolla kaupassa. Pitäs uusia keittiön mattoja vähän katella, ihan kauheessa kunnossa ovat jo :ashamed: Mies viimeks tänään roiskautti tomaattipyrettä :LOL: En siis jaksa alkaa pesemään, varmasti on tullut kestotahroja! Pesee mun porukoilla kesällä ja jättää sinne säilöön jos joskus vaihtais, tuskinpa!

Meillä alkuyö oli välillä tunnin välein heräämistä. Suuttui tyttö kun tutia koitin tarjota välillä! Eli tissi vaan kelpaa valitettavasti yöllä rauhoittumiseen.. Vähän aikaa meni kun simahti rinnalle, pääsi itekin nukkuu nopeasti. Mut huono kyllä kun tuolleen vaan nukahtaa :( Joskus 03 aikaan taisin vikan kerran syöttää, sit aamulla heräs vasta puol ysiltä. Että onneksi hyvän pätkän nukkui lopulta niin ei ittee väsytä niin hirveesti! =)

Ulkona kävin esikoisen kanssa, toinen ihan innoissaan konttaili hangessa kun hyvin kesti =) Ei oikein pystyssä pysynyt joten keksi keinon millä pääsee vähän naapurin pihaa kurkkaa ;)

Nyt ei oikein mitään tekemistä, pienin valvoo tuossa ja isompi päikkäreillä... Pyykkihuoltokin tältä päivältä suoritettu! Kaupungille tekis mieli lähtee mut jos malttais siihen asti et päästää kaikki lähtee....

Eipäs täs tän kummempaa tänne :wave:

Luminka
 
Kuvittelin kirjoittaneeni eilen, mutta ei näy missään eli en kai sit kirjottanukka - lahopää...

Eilen siivoiltiin ahkerasti iltapäivä ja tein pienen voileipäkakun ja täytekakun valmiiks. Tänään tulee nuutin kummit ja ukki ja mummo synttärikahveille. Käytiin koko porukalla saunassa - tai siis leevi ei tietenkä saunan puolella ollu, mutta innoissaan kylpi ja loiskutteli ja sit sitterissä istuskeli vaippasillaan kun myö muu peseydyttiin. Hyvin viihtyi pienikin mukana! :) Illalla syötiin pizzaa ja sit pelailin veljen ja avokkinsa kans carcassonnea netissä (ja pari oluttaki otin). Punnituspäiväki oli ja meni: tämän hetkinen tilanne on -4kg ja -5cm. Eli hyvin etenee! 3-5kg vielä jäljellä.

Tänään kävin ruokakaupassa aamusta ja pojat ulkoilivat. Täällä on taas aivan ihana keväinen auringonpaiste!

Leeville annettiin nyt porkkanaa sit lounaalla ja hyvin uppos! Pikkusen piti toki irvistellä, mutta ihan hyvin söi melkein koko jääpalallisen (ai kun hurja annos! :D). Paremmin sujui kuin nuutilla ekat maistelut, nuutti ei oikeen tajunnu että pitää nielasta, se vaan pyöritteli sitä mössöä suussa. Leevi hoksas heti, eikä tullu sotkuaka yhtään. Nyt on ollu kitiseväinen unilla, taitaa pikkusen masuun käydä. Piti ihan ottaa tuolta omasta sängystä leevi pois ja tissin kans nukutella uudestaan unille.

"Mitäs tämä...."


"yök, en syö!"


"no, ihan hyväähän tää onki!"



Tänään jumppailtiin myös ilman vaippaa ja melkein ukkeli kierähti sit selältä mahalleen. Pitääki tuolleen nakkisillaan reenailla enemmän! :) Innoissaan kyllä viuhtoi! Meillä vaan vetää kauheesti lattialla, ei kovinka pitkään viiti pitää ilkosillaan. Nopeesti alkoi tänäänki sit viluiselta näyttää.
 
Anzkuli: Meillä kans käännytään, pyöritään ja hyöritään nakuna, mut vaatteet päällä tyttö makas ku lahna tosi pitkään. Nyt on vasta tajunnut, että voihan sitä tekstiilit päälläkin vähän liikkua :) . Suloinen poika teillä muuten!

Meilläkin siis nyt onnistuu tuo selältä masulleen kääntyminen, tosin välillä unohtaa sen taas pariksi päiväksi ja sit taas mennään.

Niskat ja hartiat on mullakin jumissa :/ . Ja tuo mies on niin pirun laiska hieromaan :kieh: . Kai tässä täytyy hierojalle kohta lähteä.

Kiva muuten lukea noista teidän "pidemmällä olevien" puurokokeiluista :wave: . Jotenkin toiveikkaana odotan, että vois puuroa antaa, mutta toisaalta oon ihan varma, että joku show siitä varmasti meillä tulee :snotty: . Esikoisen kanssa nää syömiset ja kaikki suju niin helposti, että nyt sitten varmaan kärsitään tuplaten . Joo, ei pitäis verrata esikoiseen kaikessa, mutta väkisinhän sitä tulee tehtyä :ashamed:

Nyt neiti on sitten päättänyt hylkiä toista rintaa :kieh: |O . Ja se on vielä se "tuottavampi" tissi, joten pakkautuu maito aika ikävästi. Ensin sain huijattua syöttämällä kainalon alta, mutta nyt ei näytä enää menevän siihen lankaan :whistle: . Oon sitten pumpannut ja antanut pullosta, mikä ihme kyllä onkin onnistunut. Ja yöllä onneksi kelpaa sentään tämä hyljeksitty läpyskäkin :D

Täällähän onkin paljon pk-seudulta porukkaa, voitais vaikka joskus treffata :) . hansu: Mistä päin Vantaata olet? Paa vaikka yksärillä, jos et halua tarkalleen paljastaa täällä.

Jaa, mitähän vielä... eipä kai mitään joten viikonloppuja kaikille :wave:
 
Hei taas pitkästä aikaa täältäkin, lunta tullut sitten "hullun lailla" koko päivän. Ei kevät tule helpolla tänä vuonna :LOL:

Meillä opittiin kanssa kääntyminen nakusiltaan, ja tykkää tuo poika olla ilkosillaan muutenkin. Pari päivää sitten mentiin jopa masulta selälleen, jota ei ole ennen käynyt.

Puurokokeilusta meiltä sen verran, että teen ihan normi kaurapuuron mikrossa, enkä etukäteen enkä jälkikäteen mitenkään soseuta puuroa. Maustan sen jollain hedelmäsoseella, mitä nyt sattuu purkin pohjalla olemaan. Ja hyvin maistuu, ei edes ekalla kerralla kakonut moista. Riisihiutaleista puuroa kun teen, niin sitä pitää vielä vähän soseuttaa, kun sitä tuntuu poika kakovan vähän. Menee kyllä alas, mutta ei niin kivutta kuin kaurapuuro.

Jos joku järkkää pääkaupungin vauva-treffit niin olen ilmanmuuta mukana! Jos vain olen kotosalla.
Idea olisi olla kesällä paljon mökillä Etelä-Savossa. Tosin meillä kun on "uusi" talo (siis meille uusi), niin olisi varmaan keväällä ja kesällä pihamaallakin laittamista.

No, niin lähdetään tästä valmistautumaan illan vauvauintiin :wave: :wave:
 
noniin =) Kyläreissusta kotiuduttu, ja pikkumies sitten on päättänyt jatkaa eilistä rutinalinjaa....kaverini sanoi että hänen lapsillaan rokotteet tehneet kiukkuiseksi juurikin seuraavina päivinä vasta, en tiedä sitten, mutta tälläinen rutkuilu ei ole ennen ollut meillä kuvioissa. Vai onko sitten muuta. Tissiä hylkii aikalailla, soseet uppoo kuitenkin. Nyt laitoin vielä ulos nukkuun, kun kovin väsyltäkin poika vaikuttaa.

Lunta jaksaa sataa! :headwall: Ompas todella kevääntuntua...

Suunnitteilla on nyt monenlaista juttua; ens viikonlopulle olisi yhdet pippalot joihin haluisin päästä miehen kanssa. Soittelin anopille, josko vois tulla illaksi poikia katsomaan, ei osannut vielä sanoa, kun heillä muita suunnitelmia...sitten pääsiäiselle on kyläilyvirityksiä, pääsiäisen jälkeen mökkiviikonloppua kaveriperheen kanssa. Ja vieläpä ens kuun lopulle yksi "naistenilta", eli vähän joka viikonlopulle nyt jotain. :D
Iru, kuulostipa ihanalle tuo yllätysillanvietto, mikä sinulle oli järkätty! Ihania ystäviä!! :heart:
Anzkuli, aivan huippu kuvasarja!!!! =) =)

Muuten vielä meidän puurokokeilusta....tänään en sitten viitsinyt antaa puuroa, kun kylään mentiin ja aattelin että en haluu lisätä rutinaa, joka tuskin sitten kuitenkaan puurosta oli. Huomenna meinaan taas jatkaa. =)
Niin ja yön poitsu kuitenkin nukkui oikeinkin hyvin, että ei voi mitään merkittävää masuvaivaa olla. Tiedä noista, kun eivät sano mikä vaivaa! :LOL: Kyllä isompi lapsi on siinä kiva kun kertoo ees viitettä mikä kiukuttaa milloinkin. (jos nekin osaavat ottaa välillä niin hermoooooooooon...)

helmi
 

Yhteistyössä