11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Iltaa!

Mites Helmillä on lähtenyt pph-ura vauhtiin? Ihana laskettelukuva! :heart: Meillä ei oo sanottavammin lunta, mutta talvinen viima käy.

Tänään tuli päiväkodistä isänpäiväksi Otson tekemä isänpäiväkortti (siinä oli Otson kädenjälki) ja "itse leivottuja" pikkuleipiä. Oli kyllä niin nättejä pikkuleipiä, että on tainnut lastentarhanopettaja panna parastaan sillä välin kun Otson on mussuttanut taikinaa :LOL: Sain salakuljetettua ne kotiin ilman että mies huomasi mitään B)

Otson hengitys on rohissut tosi pahasti koko illan. On yskinyt hakkaavaa yskää öisin koko viikon, mutta nyt alkoi hengityskin vinkua. Annoin ventolinea, katsotaan nyt miten yö menee. Yritin alkuillasta soittaa lastenpäivystykseen, mutta sieltä ei vastattu. Viimeksihän jouduttiin hengityksen vinkumisen takia suoraa lasten akuuttiosastolle, toivottavasti nyt ei tarvitse mennä siihen. Kuumetta ei ole, joten ei tämä sikaflunssaa ole.

Sen sijaan sunnuntaiksi suunnitellut isäni + hänen kaksosveljensä yhteiset syntymäpäiväjuhlat peruuntui, kun serkkuni vaimolla ja lapsella on sikainfluenssa. Serkun poika on ollut lisäksi tällä viikolla setäni luona hoidossa, joten on riski että toinen juhlakaluistakin on saanut tartunnan. Harmi, olisi ollut kiva nähdä sukulaisia pitkästä aikaa, mutta parempi ettei kokoonnuta kaikki saamaan tartuntaa.

Mites teidän lapsilla on itse syömisen opettelun kanssa? Meillä on vissiin päiväkodissa jo ahkerasti sohittu lusikalla lautasen suuntaan, kun kotonakin innokkaasti söisi itse, ja menee sitä ruokaa välillä lusikalla suuhunkin asti. Mutta ihan kamala sotku!! :x Oon lähinnä antanut syödä itse iltapuuroa, kun sen jälkeen voi nostaa pojan suoraan suihkuun :whistle:

Kestovaipoista olis toinen kysymys, ootteko huomanneet, että kestovaippa olis häirinnyt kävelemään opettelua? Päiväkodissa ehdottivat, että käytettäisi ulkoillessa kertakäyttövaippaa, kun kestovaippa + ulkohaalari on niin tönkkö paketti. Sanoin että kaikin mokomin (kun muutenkin hävettää tuputtaa niitä kestoja päiväkodissa), mutta mietin nyt, että haittaakohan se kestovaippa sisällä kävelyäkin... Kun on se kuitenkin etwaksen paksumpi haaroista.

Kauhea vauvakuume mulla. Kaveri just kertoi olevansa raskaana ja ihan vihreäksi menin :ashamed:
 
tääl ei oo lunta yhtään.

nii ja särkylääkkeistä oon ite antanu onnille välillä ibusalia suppona, nyt käytetää panadol mikstuuraa mut kyl niit ibusaleiki (tai mil nimel nyt olikaa) voi iha hyvi antaa.
 
Pitkästä aikaa taas heissan!

Täällä ollaan harjoiteltu yksille päikkäreille, parina päivänä onkin mennyt ihan hyvin. Eli siis nuo aamun unet on jätetty pois, mutta jos päikyt alkaa kovasti aikaisin niin iltapäivästä ovat vielä puolen tunnin tirsat ottaneet. Illalla on nukkumaan käyntikin helpottanut, paitsi eilen kun Wilmalla tuli mikälie unilakko. Aamuisinkin ovat saattaneet nukkua jopa seitsemään tai kahdeksaan, mutta tänään heräsivät jo kuuden perästä. Mutta hyvältä näyttää...

Tänne tuli eilen valtavasti lunta! Isoilla pojilla oli kivaa kun kolasivat lunta ja olivaat liukurimäessä. Myös Wilmalla ja Oskarilla oli ihmeteltävää kun pääsivät hankeen nököttämään! Lunta tietty kauhoivat urakalla suuhunsa. :LOL: Toivotaan nyt että lumi pysyisi maassa! Tuli ihan joulufiilis kun ulos katsoo!

Maanantaina olisi sitten Oskarin leikkaus. Vaikka se onkin jo tuttu operaatio niin kyllä mua pikkasen mahanpohjasta kouraisee kun sitä ajattelee... täytyy vaan toivoa ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

Meillä tuo itsesyöminen on vielä sormilla ruuan liiskaamista, mutta mä olen päättänyt olla ottamatta paineita uusien asioiden oppimisesta. Kyllä ne aikanaan oppii lusikoimaan samaten kun pottailemaan. Kahden kanssa on vaan kovin työlästä aloittaa kaikki asiat samalla kertaa, niin etenen pikku hiljaa.

Särkylääkkeistä meillä on käytössä Panadol mikstuura ja Pronaxen, joka on kyllä tehokas ja annos on pieni (helppo antaa). Oskarin vauvarokon jälkeen ei mitään tarvetta olekaan lääkeille ollut, ja toivottavasti näin jatkuukin. Possupiikki ajateltiin otattaa, mutta en tiedä sitten kun rokotuspäivät alkaa 16.11 ja Oskarilla on se leikkaus ollut että kuinka pian sen sitten saa ottaa...

No, velvollisuudet kutsuvat. Mukavaa lauantaita!

HM
 
jeps, kohta lähtö viikoks mummolaan kun mies lähtee työmatkalle Hiroshimaan (olen kateellinen joo-o... ) .mummolan seudulla kuulemma hillittömän paljon lunta (Tampereen lähialueita) ja täällä helsingissä ihan musta maa jälleen.

jäi sit se influenssarokote ottamatta, ellei sitten ajanvarauksella oteta kun 1v-neuvola lähenee.tai ainakin silloin kai se sikapiikki otetaan vilholle.
ite kävin eilen papa-kokeessa. heh, "hauskoja" muistoja tulvi mieleen kun joutui nousemaan tutun oloiselle tutkimuspöydälle ilman housuja :LOL:

ja sit kun mummolasta palaillaan varaan ajan siihen kierukan poistoon B)

mut ny viimeset kamat pakettiin ja menoks! hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
kirjoitin sitten pitkät pätkät tuossa aiemmin tänään, mutta tää palsta ei sitten toiminutkaan, ja vaikka tallensin niin nekin hävis jonnekin.

Ja nyt ei huvita enää kirjottaa!

Olisin maikille vastaillut hyvinkin yksityiskohtaisesti miten pph:n urani etenee, mutta en jaksa enää uusiksi, muutakuin että paremmin kuin olisin olettanut! Ja kaikille ole todennut että olen omille lapsillenikin enemmän läsnä ja ehdin enemmän, kun koneella oloon ei mene aikaa päivällä. Päikkäriaikana nyt päivitän nettiä, ja siivoilen ja laitan välipalat mutta muuten ulkoillaan joka aamu ja iltapäivä.
Pukemisrumba on ainoa mikä tuntunut välillä aikamoiselta urheilusuoritukselta! =)

Nyt kokkaan hampurilaispihvejä ja pilkkoon täytettä väliin, veli avokkinsa kanssa tulee poikia vahtimaan illaksi, kun meillä miehen kanssa taas yhdet juhlat!
 
moikka "pitkästä" aikaa...joka päivä käyn lueskelemassa mut ei oikein tuu kirjoiteltavaa mieleen. Päivät menee töissä ja illat vietetään perheen kesken kotosalla.
Eilen mummo haki illalla pojat sinne yöks (asuvat tien toisella puolen), aamulla sit käytiin ysin maissa hakemassa pojat sieltä ja kaupungilla oltiin. Juuso haluis pipon missä on lippa eikä oikein tahdo mistään löytyä. Osaisko joku kertoa missä niitä myytäs? nettikauppakin käy.

Leevillä on taas nuha ja yskä :/ eikä tk.n korvalääkäri ole ens viikolla paikalla....joten jos korviin jotain tulee niin pitää mennä korvapolille KYSsiin. Mut toivottavasti korvat pysyy terveinä.

Nyt saunaan kera kolmen miehen :)
 
Keiju: meillä täällä ainaki prismalla oli lippapipoja

Särkylääkkeenä meillä on panadolin sitä nestemäistä vielä, mutta alkaa annoskoko olla jo niin iso että tulee melko kalliiks se. Nuutilla on Pamol F -tabletteja ja leevilläki nyt paino yltää jo siihen alapainorajaan, varmaan sit siirrytään käyttämään leevilläki sitä kunhan tuo neste nyt loppuu. Eipähän tarvii kaikille olla eri lääkkeitä. Nyt kun jokunen viikko sitten kävin varautumassa influenssakauteen niin ostin itelleni panadolia (kun vielä imetän), isännälle ibumaxia (kun on halvinta), nuutille Pamol F:ää ja leeville Panadolipullon... Ja siihen sit vielä leeville vitamiinitipat, nuutille tabletit ja itelle kalkit. Melkonen setti! (Ja kallis!!)

Meillekki tuli lunta viime yönä! Ihana oli tänään mennä puistoon pulkan ja liukurin kans. Nuutti kavereineen laskivat mäkeä innolla ja leeviki viihtyi möyryämässä maassa ihan kivasti. Myös pulkan kyydissä tykkäs olla kun vetelin ympäri puistoa. Huomenna sit uusiks!

Eilinen oli melkoinen hulina! Mie tein juustokakkua ja voileipäkakun ja mies pesi lakanapyykkiä pyykkituvalla useemman koneellisen. Saunottiin sit vielä. Leevillä oli hankala ilta käydä nukkumaan, tunnin melkein kiukkus ja itki sängyssä. Oli ihan uninen mutta ei vaan osannu rauhottua. Nukkui sit aamulla onneks tunnin pitempään kuin tavallisesti,

Tänäänki meni sit vielä touhuillessa päivä. Mies siivos aamulla sillä aikaa kun oltiin ulkona. (Onpas isäntä ollu reipas!!). Nyt illalla kävi sit miehen puolen perhepiiri kahvittelemassa. Poikien kolme tätiä miehineen ja lapsineen ja mummo. Melkoinen hulina! Onneks nuo serkukset on suurimmaks osaks jo isoja ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Isot leikkivät poikien huoneessa sit keskenään suljetun oven takana ja pari pienintä oli sit aikuisten kans olkkarissa. Unille käynti venyi meillä sit melkein tuntia myöhemmäks kuin tavallisesti mutta hyvin pojat jaksoivat ilman kiukkuamista kuitenki. Toivottavasti nukkuisivat nyt sit aamulla vähän pidempään!

Huomenna tulee sit vielä miun vanhemmat ja veli ja avokkinsa. Hieman rauhallisempi kattaus luvassa kun aikuisvieraita vaan tulee!

Nyt nautiskelen tässä rentouttavaa iltaolutta ja kohta sit nukkumaan!

:heart: :heart: :heart: Äitin pikkupalleroinen tänään 1 vuotta!! :heart: :heart: :heart:
 
no niin,aikas rasittava automatka takana, saunassa rentouduttu ja nyt hetki koneella ennen nukkumaan menoa täällä lumisessa mummolassa!

lippapipoja näin syksyllä (ja ostinkin Vilholle) H&M:n lastenosastolta.

onnittelut anzkulin 1-vuotiaalle! :flower:

näin pikaseen ja poistun :wave:
 
Anzkulin pirpanalle 1-vuotistoivotukset!

Me ollaan ensimmäistä yötä omalla mökillä! :) Vähän on niinkuin ois jollain vuokramökillä, koska entiset omistajat jätti tosi paljon kaikkee huonekalua yms. Mut kun ei..
Huomenna tulee miehen sukulaisia isänpväkaffeille tänne meille. Sit lähdetään kiiruusti kottiin valmistelemaan tulevaa viikkoa varten.. ;)

Se rokotuksen jälkeinen lääkitys tuli kyllä ihan tsokkina! Neidillä tuppaa yleensä rokotuksen jälkeen samaisena pvänä kuume nousemaan niinkuin nytkin maanantaina.. 38,9 illalla nukkumaan mennessä ja panadolmikstuuraa huuleen...

Ens torstaina olis neuvola, mut tuli tuossa sellanenkin mieleen, että kiva mennä arvauskeskukseen mahd. possuflunssatapausten joukkoon odotteleen.. Tosi ristiriitainen fiilis ton possuflunssan suhteen.. Lehdet ja julkisuus tuo asiaa julki jotensakin vaihtelevasti.. Edelleen kuitenkin olemme rokottamisen suhteen jättämässä väliin.. Äh, tosi vaikeeta!
 
Onnea Anzkulin Leeville!

Pikaisesti vaan, eilen juhlittiin Lumin synttäreitä pienesti, oikeestihan on vasta tiistaina synttärit, mut mies lähtee huomenna viikoksi Helsinkiin ni piti juhlia jo nyt.

Tänään oli tarkoitus mennä isommalla porukalla syömään isänpäivälounasta, mutta meillä nyt sitten sairastellaan flunssaa eikä mennäkään. :( Esikoinen ollut jo keskiviikosta asti nuhainen ja yskii vähän, eilen se sitten tarttui Lumiin ja illalla vielä itseeni. Lumi vaikuttaa ihan virkeältä muuten, räkä valuu vaan. Itsellä on tosi heikko olo ja pää särkee. Kurkussa tuntuu ja on nuha. Tulossa varmaan melko rankka viikko ilman miestä :(

Meen takas lepäilemään.
 
Heissan!

Täällä pähkäilen sikainfluenssarokotteen kanssa...Mietin sitä kun rokotukset alkavat vasta 16.11. ja suojan kehittyminen kestää kuitenkin pari viikkoa, niin onko siitä mitään hyötyä enään. Isompi sai perjantaina rokotteen, kun hänellä on astma. Jännitin sitä, kun on myös suht paha kananmuna-allergia, mutta onneksi ei tullut mitään reaktiota. Ei tullut käsi kipeäksi eikä kuumetta. Nyt vaan toivotaan että säilyisi pari viikkoa terveenä..
Poika on yhtäkkiä alkanut nukkua öitään paremmin, herää enää kerran yössä, pari yötä nukkui kokonaan. Sitä saikin odotella 11 kk.
Tuo parasetamolijuttu on kyllä outoa. Kuinkahan monta rokotusta sitä on itse sössinyt, kun on antanut (sitähän on suositeltukin) kuumetta alentavaa lääkettä. J aitsekin olen joskus ottanut influenssarokotteeen jälkeen :|
 
Isänpäivä aamiaiset on syöty ja keittiö siivottu, lapsi päikkäreillä ja jospa äiti ehtisi hetken istumaan koneella!

me juhlittiin eilen Mayan 1v synttäreitä. Oikeastihan synttärit on vasta tiistaina, mutta eilen sopi parhaiten juhlimisia varten. Ei ollut muuta kuin sedät ja täti (4kpl) kolme serkkua sekä minun vanhemmat. Ihan kivasti meni. Maya sai maistaa kakkuakin ja oli kyllä tosi innoissaan huomiosta ja lahjoistakin. Tosin paperit ja narut kiinnosti vielä ehkä lahjoja enemmän... Otettiin kerrankin videokamera esiin ja kuvattiin mutta siinä sitten unohtui kokanaan valokuvaaminen!!!! Pitää vielä joku toinen päivä yrittää ottaa 1 v kuvia, vaikka kerhossa onkin kyllä torstai aamuna kuvaus.

mä olen yrittänyt pikkuhiljaa lopetella imettämistä. Ei kyllä oo kovin helppoa kun maya on niin tottunut saamaan maitoa ennen nukahtamisia ja yölläkin. Ja sitten nokkamukista ei kuitenkaan juo tarpeeksi maitoa kun ainakin suositusten mukaan sitä pitäis kai saada vielä noin 400-500ml. En kuitenkaan tajua mitä järkeä olis tässä vaiheessa siirtyä tuttipulloon kun ei ole tähänkään asti sitä käyttänyt ja siitäkin pitäis sitten vieroittaa. Ja paljon helpompaa öisin antaa rintamaitoa kuin lämmittää tuttipulloa. Ja huutoa en jaksais kuunnella... mutta sitten tuntuu itestä siltä että imetys ois kyllä aika lopettaa...

Nyt melkein koko viikon Maya onkin herännyt vain kerran yössä joskus klo 3-5 maissa. Mutta viime yönä heräs jatkuvasti ja tuli lopulta meidän viereen. Luulen että johtui siitä että oli niin tapahtumarikas päivä ja unet jäi päivällä vähiin. Yliväsynyt eikä osannut rauhoittua. Ja isä ei edelleenkään kelpaa öisin, aina huutaa vain äitiä...

Maotao, vähän teillä on mennyt hyvin toi yösyöttöjen lopetus! Oletko muutenkin lopettanut imettämisen? Miten teillä tehdään sitten maidon kanssa?

Maikki en ole kyllä huomannut että kestovaipat haittais mayan kävelyn oppimista. Hyvin toin näyttää menevän tosin en tiedä meniskö paremmin jos ois kertis? En kyllä halua kokeillakaan kun menee ihan kivasti kestojen kanssakin. Ja välillä kyllä tosi paksuja pakkauksia meillä.

Ok koneesta loppuu akki eikä oo johtoa, lähetän tän NYT
 
Kananmuna-allergia oireilee tytöllä suun ja korvien kutinalla, iho punoittaa suun ympärillä ja isommasta määrästä ripuloi ja oksentaa. Ei voi syödä kypsänäkään. Selvittelin koko viimeviikon tuota rokoteasiaa, kun mietin juuri uskaltaako allergian takia ottaa. Ohjeistus on, että jos ei ole saanut anafylaktisia oireita (esim. hengitystieoireita) munasta, rokotteen voi ottaa. Erityisesti silloin, kun on joku perussairaus. Meidän terveysasemallakaan eivät ensin meinanneet uskaltaa rokottaa, mutta lääkäri selvitti sieltä asian ja rokottamiseen päädyttiin. Silti mietitytti ja panikoin, että mitä jos tulee joku anafylaktinen shokki. No, onneksi kaikki meni tosiaan hyvin.
 
Iltaa! Täällä vauhdikas viikonloppu, kun on vietetty tytön synttäreitä kera sukulaisten ja ystävien. Ja jos on tytöllä ollut vähän leluja tähän mennessä, niin nyt on vaikka mitä; uudet palikat, legoja, palapeli, nukke ja vaikka minkälaisia kirjoja. Vaikka kirjoja tosin onkin aikalailla ollukin ;)

Manna: Mä imetän vielläkin kolme kertaa päivässä: aamulla, iltapäivällä töistä tultuani jos/kun tyttö pyytää ja viellä illalla viimitteeks. Oon ihan tyytyväinen tuohon, nyt varsinkin kun on paljon olosuhteiden muutoksia tässä (mä menin töihin ja ens kuun alusta tytöllä alkaa päiväkoti) niin kiva että meillä on omat rauhalliset hetkemme. Eipä mua paljon myöskään haittaa mitä ihmiset ajattelee, vaikka tyttö jo välillä repii paidankaulusta ja sanoo "Mama smak smak" (maiskuttaa suuta). Huvittavaa vaan välillä, kun on niin iso "vauva". Miehestä oli kyllä iso apu tuossa yöimetyksen lopettamisessa, eli tyttö hyvöksy automaattisesti, että iskä kun tulee, niin siltä "ei heru". Nyt heräilee kuuden aikaan aamusin kun on janoissaan huutaan "Mama, äiti" varmuuden vuoks molemmilla kielillä, ja sitten tiiän mennä imettää. Sitte kyllä on jatkanu viellä unia hetken.

Mies on kyllä niin johdonmukanen muutenki, että on myös viikossa saanu tytön unirytmin siten, että nukkuu yhet parin tunnin päikkärit.

Meillä osataan hienosti syödä jo itse, tosin ruoan täytyy olla sellasta tahnamaista, että pysyy lusikassa, eikä tipu matkalla - suuhun kyllä löytää. Äiti ja iskä sitten vauhdittaa toisella lusikalla. Leipää/ hedelmää tms. paloja syö jo ihan itsenäisesti omalta lautaselta aamiaispöydässä. Mutta tässäpä tää kun vaan yksi lapsi on, niin joutaahan sitä perästä päin siivota sen pöydänalusen ;)

Mitäs muuta tässä... työviikko edessä, tuntuu ku lomalle lähtis! :)
 
Onni ei osaa syödä itse vielä muuten ku sormin, mitä onki nyt paljo tehty myös. Tänää joi tavallisesta mukista vettä ja sekös vasta hauskaa oli ku otti liian ison kulauksen ja vettä olu ruokalapun kouru ja naama täys =)
 
tänne taas lisää sairastamista, esikoisella alkoi tänään julmettu yskä, oikeen ikävän kuulonen, sitten kun oltiin mummolassa/pappalassa, niin näytti ruokapöydässä kipeeltä. Koitin otsaa, ei ollut kuuma. Mutta ihan 15minuuttia siitä, sohvalla, otsa kuuma ja kuuumetta 39 astetta! :(

Joudun perumaan huomiselta hoitopäivän, siis en voi ottaa tietenkään hoitolasta. Soitin terkkariin ja kysyin voisiko ottaa näytteen, onko sikaa vai muuta. Niin ei kuulemma testata kuin riskiryhmiltä ja sairaalahoidossaolevilta! :eek:
Kuitenkin työni kannalta on todella paljon merkitystä onko se mitä tautia, soittelen huomenna uudestaan, ja pyydän päästä kokeisiin. Lisäksi mietin että ollaanko me siinä tapauksessa (jos on pos.) viruksen kantajia, ja pitääkö vältellä vierailemisia ja muuta?
Ehkä siis saan vastaukset näihin huomenna, kun tuntuu että mehän ollaan kuin ruttolaisia jos on se virus.. :(

saas nähä kuinka ens yön nukkuu....
 
Paranemisia helmi79 potilaalle, toivottavasti ei ole sikainfluenssaa :hug:
Meillä Aapo rokotettiin possutautia vastaan torstaina, minuakin pelotti kamalasti kun pojalla myös aika paha k.muna allergia, soittelin ja selvittelin ja päädyttiin rokottamaan adrenaliinipiikki valmiina vieressä. Meillä aika voimakkaasti oireileva astma vieläkin ja sen vuoksi en uskaltanut jättää välistä tätä rokotusta. Annoin kyllä iltasella panadolia kun jalka oli selvästi kipeä , kävelikin todella tönkösti ja pyllyllään oli vähänväliä :heart: , mutta aamulla jo luin ettei kannattaisi antaa.
Meillä myls opetellaan syömään itse, välillä jo menee oikeaan paikkaan, sotkua tulee kyllä vielä aikamoisesti. Paljon Onnea 1vuotiaille :heart: Hurjaa miten tämä aika juoksee :wave:
 
helmi toivotaan, että olette saaneet vaan jonkun tavallisen viruksen :heart: Muutenhan sairastaessa voi mennä hetki jos toinenkin... Mä sain perjantaina tuon sikarokotteen ja jo illalla alkoi pistokohta olla kipeä. Aamulla siinä olikin jo kananmunan kokoinen patti ja koko olkavarsi oli todella hellä. Nyt kyl jo vähän parempi ja pattikin hieman pienempi. Mietin vaan tässä, että onnistuisikohan jo tuon pienimmän rokottaminen olkavarteen. Huolestuttaa muuten, että miten raukka pieni pystyy kävelemään, jos pistokohta kovin kipeä :eek: Ja jos kaapista vaan löytyy pronaxen-mixtuuraa, niin kannattaa antaa sitä rokotusten jälkeen ja jos käy lääkärissä, niin kannattaa pyytää reseptiä. Tuo on ihan parasta lääkettä lapsille!

Meillä meni viikonloppu sukkelasti. Lauantain päivä Tallinassa tyttöjen kanssa kyllä livahti liian nopeasti :D Oli tosi mukavaa. Ja eilinen päivä messuilla oli kanssa tosi mukava. Aivan ihania käsitöiden tekijöitä oli esittelemässä tuotteitaan ja kyllä sieltä sitten jokunen joululahja tarttui mukaan ja itsellekin jotain pientä :)

Nyt tartteis alkaa purkamaan hirvittävää pyykkivuorta ja suunnittelemaan viikon ruokalistaa. Kaupassa pitää käydä ja paikkoja järjestää. Onneksi mies on taas kotona :heart:
 
kyllä tää nyt sikainfluenssaksi luokitellaan, oireiden ja "tilanteen" takia, testejä kun ei oteta. Pikkumies reppana on kuumeessa ja yskii, mutta muuten ihan ok. Nukkui suht hyvin.

Mä taas ajattelen niin että ompa tää sitten sairastettu. Yleisesti en jaksa nyt hysterioida!

Harmittaa kuitenkin että tän viikon juhlat on nyt sitten juhlittu, omat kolmekymppiset, ja kummipojan ristiäiset menee nyt sitten meidän osalta myttyyn. Ja hoitotyttömme osalta koituu perheelle ylimääräistä vaivaa.

Nyt hoivaamaan pieniä ja paistaan lättyjä, jos ne maistuis!
 
Voi kurja, paranemisia helmin perheelle!

Meillä sairastelu kans jatkuu ja on pahentunut Lumin osalta. Viime yönä monta kertaa itki ilmeisesti sitä, että oli vaikeaa hengittää. Kuulostaa ihan hirveelle kun toisen hengitys vaan rohisee ja koittaa yskiä ja se on sellasta kuivaa rohisevaa yskää :( Kuumetta ei ole ja Lumi on muuten oikein reipas ja leikkii, perusflunssaa taitaa olla. Ääni sillä on mennyt ja nenä ihan tukossa.

Itellä myös nenä tukossa ja kurkku kipeä ja pää tuntuu kipeeltä. Ei oo kuumetta mullakaan, mut sellainen tosi heikko olo. Mies lähti aamulla viikoksi sinne Hesan reissuun ja esikoinen nyt lupautu hoitaa koiran ulkoilutukset kunnes mun olo on parempi. Leipäkin alkaa loppua, et kauppaan pitäs jossain vaiheessa lähteä. Ei oikein oo ketään jota vois pyytää apuun.

Tän päivän 1v neuvolankin äsken peruin, oma neuvolantäti ei vastannut ja jätin soittopyynnön, toivottavasti löytyy uus aika sit suht lähelle kuitenkin.
 
Onko kiinnostuineita liittymään kerhoon, ajattelin et voisin perustaa huonounisille vertaistukikerhon?
Saisi valittaa rauhassa, jakaa vinkkejä joilla kenties joku toinen voisi saada helpotusta surkeisiin öihin..

Meillä meni taas viime yö niin pyllylleen kuin taas voi... 23.30-02 itkua ja huutoa ja vaikka mitä. Panadoliakin sai -> tuloksetta. Edes mun vieressä ei asettunut. Valot päälle ja vähän aikaa rämpi jotain dvd:n kantta. Sitte vielä vettä tuttipullosta (jonka haluisin jo viskata jorpakkoon..) kunnes tyttö asettui. Tässä välissä esikoinen itki monet kerrat, ei osannut sekaan asettua kun yksi huusi. Mies lähti olkkariin ja pikkukiljukone omaan sänkyynsä.
Puoli ysiltä heräsin kun neiti heräsi!
 

Yhteistyössä