11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Kiitos Luminka uudesta pinosta! (Kai se marraskuun pinokin vielä tulee; suurin osa marrasmuruista kuitenkin marraskuussa syntynyt!?)
Vaikea uskoa, että syksy on jo näin pitkällä ja etenkin sitä, että nää lapsukaiset alkaa tosiaan ensimmäiset täytellä tässä kuussa yhden vuoden! :eek:

Jaksuja ja tsemppiä sairastupiin! :hug:

Eilen illalla kotiuduttiin reilun kahden viikon reissusta! Ihanaa olla kotona! Paitsi, et lähiviikkoina täytyisi käydä aina vloput anoppilassa keski-suomessa..... Mä en jaksa!!! Siis kun toi ukko on niin hurahtanu tohon kalastukseen/metsästykseen, niin kun se niitä lintuja nyt sai ammuskella nii nyt sit pitäs kotipaikkakunnallaan käydä hirvimetsällä... Huoh.

Niistä synttäreistä.. Niihin nyt on vielä toista kuukautta aikaa, joten tarjottavia ole vielä kovin tarkkaan miettinyt.. Pari pvää ennen neidin synttäreitä tulee mun veli vaimonsa kanssa (=kummivanhemmat) pariks pväks kun ovat menossa risteilylle.. Niin silloin pidetään pienimuotoiset synttärit heidän kanssaan ja sit on vielä auki vähän et miten sit muuten juhlitaan synttäreitä. Ei oo tarkotus mitään isoja juhlia vaan sit ois miehen veljen perhe ja miehen vanhemmat, joiden kanssa joko meillä kotona virallisena pvänä tai sit siellä anoppilassa jonakin vloppuna.. Ärsyttää kun tolla anopilla ois oma lehmä ojassa, et se ei haluis liikkuu himastaan mihinkään ton asian takia kun oishan se niin kätevää kun kaikki tulis hänen luokseen... Ei musta ois kiva :kieh: sen nurkissa laittaa mitään juttuja yms. kun mulla tällä hetkellä muutenkin vähän ärsyttää kyseinen hlö... :ashamed: Sori, et tulin vaahtoomaan tänne tosta aiheesta!!

Kivoja kuvia ootte laitellu! =)

Ja ihanaa kuulla, et on muitakin herkistyneitä ihmisiä!! Mua välillä niin hävettää olla ihmisten parissa, kun väkisinkin jostain ihan pienestä jutusta alkaa vedet valuun silmistä kun tuntuu jotenkin niin surulliselta asialta tai muuten niin liikuttavalta.. Ja joo, tv-ohjelmat on usein myös tosi itkettäviä!! :LOL:

Noonie, sun täytyy varmaan varata itse hammashoitajalle aika! Ainakin meille neuvolan tätsky sanoi, et soita itse ja varaa aikaa kun tyttö on noin vuoden ikäinen.
Meillä ois ollu mahiksia 10kk neuvolakäyntiin, mut mä jätin sen väliin! Meillä kun oli se edellinen neuvola+8kk-lääkärikäynti 9,5 kk vanhana ja jotenkin tunnen niin turhauttavaksi noi neuvolakäynnit.. Siis kiva kuulla uusimmat mitat, mutta se tätsky mun mielestä antaa niin epäpäteviä neuvoja (itse kun oon niin tietäväinen ja kokenut asiantuntija :LOL: ) et jätän mieluummin kuulematta ne neuvot.. Mielestäni saan paljon parempaa tietoa täältä teiltä!!!! :D :flower:
 
Tervehdys täältäkin ja kiitokset Luminkalle pinosta :heart: Juu, kai me vielä täällä viihdytään ensi kuukin, kun kerta marraskuisia ollaan. Tosin tämän vuoden marrasmussukat taitaa myös tulla tänne puolelle :)
Synttäreitä mä en ole kanssa vielä ehtinyt ajattelemaan, mutta mun sisko on aina tehnyt kakut, kun hän on siinä niin loistava ja haluaa niitä kakkuja väsätä. Tosi hienoja se osaakin tehdä! Lapset vaan sanoo minkä kuvan haluavat ja sisko tekee! On tullut niiskuneiti, autoja, jalkapallo, winx-hahmoja ja ties mitä figuuria, mä sitten teen suolaset ja muut tarjottavat.

Minä ja isäntä varattiin meille perjantaiksi matka Gdanskiin! Ollaan kolme yötä reissussa. Aika paljon jännittää, miten appivanhemmat (jotka halusivat tulla lapsenvahdeiksi) pärjäävät. Mua hieman kauhistuttaa, mutta ehkä mä kestän... Olisin halunnut vähän vielä siirtää reissua pidemmälle, mutta kun mies nyt on kotosalla, niin ajateltiin lähteä näin nopealla aikataululla. Ihan vaan parisuhdematkalle mennään :D

Keiju miten sinun päiväsi töissä oikein sujui? Ja miten lapset pärjäsivät hoidossa?
 
Maarias: minulla on mennyt töissä oikein mukavasti, mitä nyt heti flunssan pukkas mut siitä huolimatta töissä olen ollut (taitaa toi flunssa olla tän alan riesa aina kun tauon jälkeen menee töihin). Leevi oli tänään ekaa päivää hoidossa yksikseen ja hyvin oli mennyt, kuulema tosi reipas poika. Pikku itkut oli tirauttanu ku olin lähtenyt mutta muuten oli mennyt oikein hyvin.
 
pakko tulla kehaisemaan meitin pikkumiestä!! On oppinut tänään monta uutta juttua, sitäkö se huono yö tiesi :LOL: TAPUTTAA, HEILUTTAA, JA NOSTAA MOLEMMAT KÄDET YLÖS, kutsun sitä "jej-tuuletukseksi"...ihana :heart:
niin ja kun kehumisen makuun pääsen, niin seisoo jo tovin ilman tukea, voi jukrat miten nopeeta oppii nyt kaikkee ja on itekin ihan innoissaan uusista jutuista!
Ihania taitoja, kunhan oppisi puremisesta vielä pois. Kauhee kun ei uskalla antaa sen pusutella ketään kun tarraa niin tiukasti hampaillaan kiinni. Ja repii kaikki muita lapsia ja niitäkin puree..
 
Moikka taas pirkästä aikaa!

Kiitokset Luminkalle uudesta pinosta :heart: Tulevia synttäreitä juhlimme viikon jälkikäteen pienehköllä porukalla, sukulaisia kaukaa on turha odottaa joten täällä asuvat kaksi kummeista ja pari ystävää lapsineen kutsutaan/on toiveissa päästä paikalle oman perheen lisäksi. Tarjottavia ehdin jo sen verran suunnitella, että kakun lisäksi ehkä broileripiirakkaa, porkkanaleivoksia ja pikkuleipiä ainakin.

Helmin pikkumiehelle onnittelut uusista taidoista =) Tuo vilkutus on niin söpöä :heart: Meilläkin opittiin jokunen viikko sitten vilkuttamaan ja nyt innokkaasti vilkuttaa aamulla kouluunlähtijöille+muille jotka johonkin on menossa... Viime viikonloppuna hurmasi synttäreiltä poislähtiessämme innokkaana vilkuttajana kaikille vieraille erikseen :)

Räkä lentää täälläkin. Nyt taitaa olla jo kolmas kunnon räkätauti pikkumiehellä eikä edellisestä ole kovin paljon aikaa:( Säälittää niin toinen kun on huono olo ja niin tukossa raukka. Yskii myös melko kovasti. Laitoin viime yöksi harson sisään silputtua valkosipulia pojan kaulaan... Eipä herännyt koko yönä poika... liekö syynä kun nenä pysyi auki?! Tuon keinon havaitsin aikoinaan hyväksi vanhempien lasten kohdalla, ehkäisi tehokkaasti korvatulehduksia. Toivottavasti nytkin säästytään, toistaiseksi yksi on plakkarissa. Sipulit meinaan laittaa yöksi niin kauan kuin räkätauti alkaa helpottaa. Oonko ainut "vanhanaikainen" vai oletteko muut kokeilleet/käyttäneet tällaisia konsteja?
 
Keiju, onpa mukavaa kuulla, että päivähoito on lähtenyt hienosti liikkeelle! Meillä päiväkotiin tutustuminen on mennyt vähän pyllylleen, kun Otso on edelleen kipeänä ja ensi viikolla taas omahoitaja on pois. Toivottavasti huomenna olis jo terve (tänään vielä oli lämpöä ), niin torstaina pääsis kokeilemaan että jätettäis hoitoon vähäksi aikaa itsekseen. Neuvolasta neuvoivat käymään lääkärissä, jos lämpöilyä on vielä huomenna, kun sitten tulee jo viikko sairastamista täyteen.

Viime yö enemmän tai vähemmän valvottiin noin klo 3:30 saakka, kun Otso möyri ja itkeskeli sängyssään. Sitten tajusin antaa panadolia (lämpöä oli 38,3) ja menin itse sohvalle, kun otettiin Otso meidän väliin ja se potki koko ajan. Loppuyön oli nukkunut ihan hyvin miehen kainalossa. Tänään sitten kitisi lähes koko päivän, ihan pienestäkin vastoinkäymisestä hirveät raivarit :headwall: Mulla meinas jo palaa käämit, mutta sitten kun lähdettiin kaupassa käymään, poika piristyi. Taisi olla vain tylsää kotona :ashamed:

Tein tänään pojalle pakkaseen kasvis-lohipataa ja mies alkoi kysellä, että mistäs se lohi oli peräisin. Olin sattumalta katsonut kaupassa, että Perämereltä pyydettyä lohi oli, mihin mies totesi, että sitä sais syöttää vain 1-2 kertaa kuussa. Tutkii työkseen ympäristömyrkkyjä... Eipä mulle olis tullut mieleen, täytyy nyt katsoa että tulis välillä annettua jotain muuta kalaa/lihaa ja vähitellen sitten syöttää pakkasesta tuota lohipataa. On tuo vaikeaa tasapainoilua, kun lohessa sitten toisaalta on niitä hyviä rasvoja. Tuolta löytyy suositukset: http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/suositukset_ja_ohjeet/kalan_sy__ntisuositukset/

Helmi, onnea uusista taidoista! Jej! Niinkuin joku aiemmin totesi, ne on vanhemmille ihan yhtä tärkeitä kehitysaskeleita kuin esim. seisomaan oppiminen, vaikka niille ei omaa ruutua neuvolakortissa olekaan :flower:

Mä aloin jo murehtia, että miten sitten käy kun muksut täyttää 1 vee. Jatketaanhan me vielä palstailua?! Mä en tiedä miten mä pärjäisin ilman teitä! :heart:
 
maikki, JATKETAAN JATKETAAN!! :D mä ainakin jatkan varmaan vielä kirjaan jossain "voi miten haikeeta, poika sitten lähti armeijaan..." :LOL: Täähän on mun viimonen vauva, niin mä en ainakaan pääse enää mihinkään muuhun pinoonkaan, joten vaikka sitten yssikseen täällä kirjotan. =) Tosin luminkaa tarvi aina alkaan nää pinot. :LOL:
no niin ja taa alkoi meneen ihan hervottomaksi, mua niin jo naurattaa ajatuksin...

ja LOHESTA....ihan asiaa on vähän selvitellä mitä suuhunsa pistää ja lastensa suuhun. :/ Valitettavaa kun on että kaikki ruoka mitä suuhun laitetaan ei ole ravinnoksi mainitsemisen arvoista. Juuri kaikki myrkyt, lisäaineet, väriaineet, säilöntäaineet. Jotenkin vaikeaa on välillä erottaa hyvänä pitämässä ruoka-aineessa, se että juurikin tuotteen tai raaka-aineen "elinkaari" (hölmö sana) on se millä on merkitystä.
Luin tässä kanssa juuri juttua kalojen tuoreudesta miehen erälehdestä. Ja ihan hassua että EDELLEEN kaupoissa myydään "tuoretta lohta" joka on jopa viikon vanhaa!! Kalalla ja kalallakin on eroa.
JOten ei muuta kun yksi syy taa päästää mies kalaan :LOL: no-joo

hansu, meillä kanssa käytetään tuota valkosipulikonstia. Olen kuorinut kynsiä harsoon, ja laittanut sängyn pinnaan kiinni. Haju on aika hirveä, mutta helpottaa oloa. MIten laitat sen harson kaulaan? Olen meinaan miettinyt että miten saisi sen valkosipulin lähemmäs potilasta? Itselle olen laittanut kipeenä ollessa kynsiä villasukkiin ja sukat yöksi jalkaan. JOku vanhan jippo tämäkin. =)
 
Täällä herätty sumuiseen aamuun.

Mutta ei se mitään, meillä on tosi kivaa!!!! Mies sai eilen opinnot päätökseen, vaan 8 vuotta onkin siellä unilla notkunut (viimiset kaks vuotta tehny vaan lopputenttejä + gradun ja töitä). Eilen sitte korkattiin meidän hääsampanja ja kuunneltiin jazzia ja miehen yks opiskelukaveri oli kylässä. Villeiks menny nää juhlat tätä nykyä ;) Nyt on sitten kuukaus lomaa meillä molemmilla, ihanaa! tosin anoppi tulee huomenissa, sitten pari päivää perhen kesken, sitten tulee miehen täti ja setä vahtiin kissoja kun lähetään Suomeen, sitten kaks viikkoo Suomessa ja viellä viikko kotona ja siinä se meitin lokaloma sitten on. Mutta tykkään kyllä että on actionia!

Maarias: Hauskaa matkaa! Aika reipas oot kun uskallat lapsoset jättää. Mä en uskalla kyllä tyttöä jättää edes anopille, vaikka hyvin hoitaakin. Tosin empä voikaan kun tyttö on viellä ihan tissilutku.

Maikin pojalle paranemisia! Luen aina mielenkiinnolla noita tarhakuulumisia, kun se on sitten pian edessä täälläkin.

Helmi: ihania taitoja teijän pojalla, paitsi tuo pureminen :kieh: Kyselit siitä unipussista. Meillä toimii hyvin nyt taas syksyllä, kunhan on niin tilava ja kevyt että tyttö pääsee vaivatta kääntymään sen kanssa. Meillä on tähän mennessä ollut aina alvin kaksosanen pussi, ne on sikakalliita, mut superhyviä. Siinä on ensin yöpuvun tapanen sisäpussi ja sitten toppa päälipussi. Oon niitä vuorotellen käyttäny, kun molemmat yhtäikaa päällä on liian tönkkö. Joudun kyl heti nyt nousemaan kun tyttö herää, kun ei pussin kanssa pysty niin hyvin leikkimään esim. istuma-asennossa omassa sängyssä. Nyt anoppi tuo tytölle uuden pussin, saas kattoo onko hyvä.

Kiitos! myös toppapukuvinkeistä! Mä luulen, että ostan sitte Suomesta viellä kunnon Reiman toppapuvun, täällä näyttää hinnat käytetyissäkin nousevan pilviin. Mitä mahtanee Suomessa maksaa nuo uusina?
 
helmi, mä oon silpunnut valkosipulin aika pieneksi (yksi iso tai kaksi pienempää kynttä riittää) käärinyt harsosta leikatun pienen kolmioliinan sisään. Liinan solmin niskan takaa umpisolmuun ettei pikkupotilas saa sitä kiskottua irti. Meillä ei ole tuo kääre poikaa harmittanut ollenkaan.

Maotao, Reiman haalari uutena maksaa täällä n. sata euroa tai hiemän yli, olisko 109??!
 
Nopea päivitys; terveiset TAYSista, Oskarilla oli ihotautipolilla aika tuon kaulalla olevan rasvaluomen tiimoilta. Ei mitään maata mullistavaa, se operoidaan pois ennen teini-ikää. Oskarista ikävin juttu oli kun piti olla paikalla sen aikaa että räpsäistiin kuva luomesta. :/ Mutta leppyi nokkamukinsa saatuaan. Mahtaa ensi viikolla olla kiva käynti lastenkirurgilla kun katsotaan oskarin laskeutumatonta kivestä (Artturilla ollut aikanaan sama ongelma ja leikattiin). Et silleen. Nyt tarvii jo kiitää...

HM
 
Kiva kuulla keiju että kaikki alkanut mukavasti! Mua kyllä jänskättää jo nyt tammikuu ja töihin paluu. Toisaalta mukavaa palata, kun täälläkin välillä meinaa pää hajota, mutta miten saa kaiken sujumaan... Mulla kun on vielä tuo kaksivuorotyö.

Me ollaan täällä juhlittu, kun mies saa palkkaa entisestä duunista marraskuun loppuun ja uusi duunia alkaa ensi viikolla ja palkkaa tulee sieltäkin :D Sai sovittua näin! Oikea jackpot tällaiselle köyhälle lapsiperheelle :LOL:

Helmi ikinä ei voi varmuudella tietää, että pyöriikö jaloissa jo se viimeinen lapsi! Näin vaan meillekin kävi vaikka vannottiin, että ei enää ikinä ja nyt mä olen koko ajan vauvakuumeessa :LOL:
 
maotao: Remun puvun saa cittarista 70e, musta se ei ole pahan hintainen kun kuitenkin vettähylkivä ja kulutusta kestävä. Omasta mielestä jopa parempi kuin reimatec, remu on kestäny tolla kohta 5vuotiaalla kulutusta paremmin kuin reimatec.
 
meillä on ollut kanssa remu ja reimatecciä, molemmat hyviä!! jos uutena hintaeroa merkittävästi, niin kallistun kanssa remuun....me ollaan tosi aina ostettu vanhaa. Maksoin esikoisen reimatecistä aikoinaan kirpparilla muistaakseni jotain 40euroa, mutta eipä vieläkään näytä huonolta, ja kohta siis palvelee jo 3. muksua. =)

maarias...juu ei koskaan kannattas sanoa ei koskaan :D

mua jostain syystä kouraseen aina vattasta kun joku mainitsee sanan töihinpaluu...koitan taas unohtaa asian hetkeksi. :whistle:

mä oon ollut tänään ihan huippu-urheilullinen, ihan pakko kehua! Esikoinen kun oli mummolassa koko päivän, niin lähdettiin jo 9aikaan lenkille ja tunnin reipas lenkki tehtiin, iltapäivällä tehtiin vielä pieni 30minsan lenkki ja äsken tulin uimasta! Huh, nyt on hyvä mieli...kauhee paniikki saada ees muutama kilo karistettua ennenkuin vuosia tulee taas lisää! =)
 
meillä on lassien pukuja 2 kokoa 80 ja yks reimatec 86. toinen lassien puku ostettu uutena, muut kirpparilta todella hyväkuntoisina (lassie 10e, reimatec 7.50e) et jos mahiksii ni kirppareille vaa mars mars =)

Lassien suprafil talvipuku ei ole kallis (oliko alle 60e) ja ois hyvä, itel se on vaa välikausipukuna joka on iha loistava ku on kumiosa vyötäröstä alespäin.
 
varoitus jo etukäteen että tämä viesti tulee sisältämään valitusta!!

MÄ EN JAKSA!!!! Maya on nukkunut niin *****huonosti viimeiset puoltoista viikkoa, ja pahemmaks menee. Viime yönä ei nukkunut ennen klo 3 melkein ollenkaan. Huusi vaan ja oli yliväsynyt. Edellisenä yönä heräs tunnin välein. Se on siis kipeenä edeleen. Yritin varata aikaa lääkärille jos sillä nyt olisi korvatulehdus tai jotain (panadolista huolimatta huusi niin kuin ois jotain kipua) mutta kaikki ajat oli jo menneet ja en tiedä jaksanko lähteä sateessa ensin kävelemään sairaalalle ja sit istumaan monta tuntia päivystyksessä, ETENKIN kun 2 viikkoa sitten vein lääkäriin ja tuli vaan tyhmä olo kun lääkäri tarkisti kaikki ja ei ollut mitään tulehduksia missään. Sanoi että hampaat varmaan haittaa (mutta kun tuolla on jo 6 hammasta eikä edellisistäkään ole tälläistä - siis näin pahaa valvomista tullut)

Mitä mä teen?? Pitäiskö lähteä silti sinne päivystykseen? Kolmen jälkeenkin nukkuin tosi levottomasti mun vieressä, heräili vähän väliä ja itse sain nukutuksi ehkä maksimissaan 3 tuntia. Sitten soi jo miehen herätyskello ja oon itekin niin yliväsynyt etten jotenkin enää pysty nukkumaan silloin kun Maya viimein nukahtaa.

Tänä aamuna tuntuu siltä että en jaksais koko lasta...(älkää nyt järkyttykö!) Tietenkään ei ole sen vika että on sairaana, eikä tee tota pahuuttaan mutta mä oon vaan niin väsynyt. Ja kun vielä päivisin on sellaista että pitää kokoajan olla perässä kun maya jaksaa silti olla vilkas ja menis kokoajan "pahantekoon" siis avaamaan keittiön laatikoita yms (avokeittiö, ei saa suljettua) ja syöminen on vaikeeta kun kipeää pois tuolista ja valittaa ja haluais vain syödä omin käsin (mutta se päätyy siihen että kaikki ruoat on lattialla eikä paljon mitään mahassa) ja muutenkin tuntuu olevan joku ihmeen kiukkivaihe meneillään, tai sitten se on vaan joku kipu, josta en tiedä. Kuumetta sillä ei ole, näkyvää vaivaa vain nuhainen nenä ja yskä.

Eilen jo tuntui siltä että alan masentua, oon vaan jotenkin niin väsynyt ja väsynyt olee kaikki päivät yksin mayan kanssa, ja sitten kun mies tulee kotiin on sekin väsynyt ja kiukutaan toisillemme. Oon yrittänyt soitella siskollekin joka asuu ihan lähellä, mutta ne on niin kiireisiä, tulis nyt joku ees auttaa vähän, mut ei.

Anteeks nyt tää tosi negatiivinen viesti!! Pakko jonnekin saada purkaa pahaa oloa...
 
Manna, kuulostat siltä että oot ihan loppu! :hug: Tämä on juuri oikea paikka avautua :wave:

Löytyisikö yksityiseltä vapaita lääkäriaikoja? Meinasin ehdottaa että joku ottaisi Mayan hetkeksi vaunulenkille tms., että saisit levätä edes hetken, mutta näköjään oot sitä jo kysellyt. Voisitko lähteä pariksi päiväksi Mayan kanssa vaikka vanhempiesi luo?

Tiedän tunteen, kun lapsi on ihan täystuho, eikä jaksaisi sitä yhtään. Odottaa vain että puoliso tulis kotiin ja pelastais.

Meillä vuorotellen miehen kanssa menee hermot poikaan (aina sen mukaan, kumpi on ollut päivän kotona...). Eilen naurtettiinkin, että pojalla on alter ego "TT" (täystuho), joka aina välillä kuoriutuu sen nauravan pojan sisältä (vrt. Hulk). Kuoriutumista edeltää tietty "velmuilme" :kieh:

Mutta tosiaan jos itse on ihan poikkiväsy, niin ei jaksa paljoa naurattaa, kun riisihiutalepaketti on kaadettu keittiön lattialle, poika tunkee kädet kyynärpäitä myöten ruokakippoon ja heittää lopulta kipon lattialle niin että se särkyy (ja soseet pitkin poikin), kakkaa hoitopöydälle, pissaa sänkyyn (johon on hetkeksi laittanut ilman vaippaa, kun siivoaa kakkaa hoitopöydän ympäristöstä ) ja sitten muuten vain kirkuu ja kiukkuaa ihan joka asiasta (kun ei saa koskea kaiuttimiin, hakata golf-pallolla peiliä, laittaa kirjaa pissapottaan jne.).
 
manna-
Mä ymmärrän täysin sun olosi! Mikään ei ole niin rasittavaa kuin valvoa keskellä yötä. Suoraansanoen vit*** väliin kun saattaa se 2h helposti mennä ennen kuin neiti nukahtaa uudelleen.. On sellasta hyppimistä koko ajan hänen sängyn luona, eikä oikein mikään auta.
Koita jaksaa viedä lääkäriin, voi ihan hyvin olla vaikka se korvatulehdus! Saat ainakin varmuuden ja sen voi sulkea pois.
Ja ei ne lääkärit varmaan ensimmäistä kertaa "tervettä" lasta tutki jos ei mitään kuitenkaan olisi.

Ja tosi juttu että vaikuttaa parisuhteeseen jos yks ipana kukkuu ja itkee yöt!! Meillä ainakin eron huomaa HETI jos on saanut nukkua koko yön heräämättä =) Jaksaa huomioida toistakin paremmin yms..

Eli mun neuvoni siis on että käytä ekaks siellä lääkärissä.. Ja sitten ota itsekin päiväunet Mayan kanssa (jos saat neidin asettuu nukkumaan) :hug:
Tykkääks muuten kattoo telkkaria/annatteko katsoa?
Meillä napottaa niin nenä telkkariin päin jos tulee varsinkin lastenohjelmia!! :D Väliin onkin pakko laittaa lapsille ti-ti-nallet näkymään et saa hengähtää itsekin/tehdä ruokaa ilman että molemmat roikkuvat jaloissa...
 
mannalle kovasti jaksuja!! En osaa enää mitään uutta kommentoida - siis mitä ei ois jo tuossa muilta tullu esille! Muistan itekki esikoisen ajalta tuon väsymyksen!! Toivottavasti saa apua jostakin kautta!! :hug:

Ihan pikaiseen vaan tulin pyörähtämään ja olikin tosi paljon luettavaa!

Mie kävin eilen elokuvissa. Viimeks oon käyny kattomassa taru sormusten herrasta kolmosen, eli onhan tuosta jo aikaa!! Serkkujeni kans kävin kattomassa julie&julian ja voin kyllä lämpimästi suositella kaikille!! Ja ihana oli olla pois kotoa!

Selkä on vähän väsy/kipee taas, ei oikeen jaksa koneella istua! Toisella kertaa sit enemmän!
 
manna :hug: tuttu tunne.

VAROITUS, valitusta:

Vilholla mennyt öbaut viikon ihan suohon noi yöunet. heräilee vähän väliä huutamaan ja itkemään eikä meinaa rauhoittua (oli viikonlopun kuumeessa, nyt ei enää ). ja sit päivällä vaikka leikkii ja jaksaa olla menossa mukana, on ärsyyntymiskynnys tosi matala,heti jos jotain kieltää tai tekee tuhojaan tms niin alkaa huutamaan itkemään ja selkä kaarella karjuu myös vaipanvaihdot ja pukemiset.
nyt kun vielä ite oon ollu flunssassa niin päivät on ollu ihan mustia ja yöt kaameita.onneks mies on ny viime öinä hoitanu pojan mutta alkaa hänkin väsyyn. viime yönä sammui vilho sylissä sohvalle ja siitä sit poika luisui lattialle polvilleen-> huutoa itkua ja taas vaikee nukahtaa |O :headwall: ja enhän minä mitään nukkua pysty tommoisina öinä kun kaikki samassa huoneessa ollaan.huoh.
sukulaisia tms. avunantajia ei oo niin lähellä että apua sais, varsinkin kun oma äitini, joka ennen tuli apuun, hoitaa päivisin nyt veljeni lasta.

tänään oli myrskystä ja vielä hieman flunssaisesta olosta huolimatta mentävä vauvakerhoon, en ois muuten jaksanut.siellä sai poika peuhata ja minä istuskella.nyt sit ootellaan sitä miestä kotiin saapuvaksi..moooooooooonta pitkää tuntia eessä :whistle:
 
Hei pitkästä aikaa! En ole kirjoittanut toooosi pitkään aikaan, lukenut olen kylläkin. Minulla on ollut jonkinasteista masennusta jo heinäkuusta lähtien, joten ymmärrän hyvin Mannan fiiliksen. Meidän poika ei ole eläessään nukkunut yötä heräämättä, kesällä yritettiin unikouluttaa (kevyesti), hieman yöt parani. Nyt heräilee 2-4 yössä. Eka pätkä on suht pitkä, n. klo 19-24, mutta sen jälkeen voi sitten heräillä parin tunnin välein(niinkuin viime yönä). Itse en kuitenkaan ihan seiskalta mene nukkumaan, joten ei sitä kauheasti saa nukuttua. Herätys klo 5-6. En tiedä johtuuko tämä masennus väsymyksestä vai muusta. Olen käynyt juttelemassa psykologille, mutta en koe sen auttavan. Ainut mikä piristää on kuitenkin pojan tohinat(ihmeellistä kyllä). Onhan se poika välillä raivostuttava: pukeminen, syöminen, vaipanvaihto takkuaa, ne kaikki on suunniteltu ilmeisesti vain vauvojen kiduttamista varten. Pakko on myös vahtia koko ajan, muuten on pahanteossa. Kuitenkin juuri pojan touhut ja uudet taidot auttaa jaksamaan. En nyt tiedä mikä oli kirjoitukseni pointti (muu kuin yleinen jorina), mutta toivotan kovasti tsemppiä kaikille tasmanian tuholaisten kanssa kamppaileville!
 
Manna, hyvä kun tulit tänne purkautumaan. Eikä tarvi pyydellä anteeks, valittaa saa sydämensä täydestä. Täältähän sitä vertaistukea saa :hug:
Ymmärrän niiiiin hyvin ton sun tunteen, kun itellä oli tässä vähän aika sitten samanlainen tilanne, että on niin lopen väsynyt ettei vaan jaksa enää.
Se kun ei ite saa nukutuksi ja huoli pikkuisesta ja pitäis päivät vielä jaksaa "tuholaista". Sit kun on ite niin väsy ja kipee niin tuntuu että toinen on vaan koko ajan pahanteossa. Kuulosti ihan samanlaiselta kuin meidän tuholainen täällä. Mikään ei ole turvassa. Ja vaikka oli kipeenä ni päivisin oli silti yhtä vilkas kuin ennenkin, yöt oli aivan kamalia.
Meillä on saanu kanssa ihme huutokohtauksia öisin. Kun oli kipeenä ni ajateltiin että olis korvat. Vähän kuulostais että Mayalla vois olla korvissa jotain? Jos on makuulla niin se kipu pahenee, siitä vois selittyy noi yöhuudot. Meillä oli kanssa huutoa mahakipujen takia, niin järkyttävää kipuitkua huusi kurkkusuorana ja saatiin sit rauhottumaan et heräs leikkimään nallella ja liikku vähäsen ni tuli kauheet pierut, et ilmaa oli vaan mahassa. Välillä herää johonki painajaiseen vissiin ja sit on ok. kun rauhottuu ja nukahtaa.
Voi kun sä saisit jonkun vähän auttamaan sua, että saisit levättyä.
Mulla sama juttu, että lähistöllä ei ole hirveesti apuja. Kaverit asuu kauempana kaikilla lapsia ja omat ongelmansa ja kiireensä. Anoppipuoli on niin sairas eikä sitä kiinnosta ja appiukko..no joo. Kun ei sitten lähempää apua saatu niin äitini ja siskoni lensivät Suomesta asti viikoksi apuun. Kyllä sitä on ihan eri ihminen taas kun saa nukuttua ja levättyä. Pahinpaan hätään auttaa, jos saisit jonkun viemään Mayan lenkille, että saat ite nukuttua edes puol tuntia. Tietäisitkö jonkun muun jonka voisit hätään pyytää kehen luottasit?

Kiva kuulla susta pp :)

Onnittelut uusia taitoja oppineille pikkuisille! :wave: Ja isommillekin Maotaon miehelle :flower:

Meil on nyt uutena taitona et kun kysyy mitä kissa sanoo niin vastaa MÄÄYY( Meiän kissa puhuu jotain persialaismurretta, ku ei osaa sanoo mitenkään hienosti miau tai mau, niinku muut kissat nätisti.
Ja sit osaa sanoo S-kirjaimen...siis puhun nyt taas meiän pojasta. Osaa sanoo nyt: TÄSSÄ( ku osottaa jotain) ja sit saksaks heippa( sanoo jotenki tsüs). Eka kerran sano tolleen ku maksoin kaupan kassalla ostokset ja tehtiin lähtöö ni tokas sieltä kärryistä "TSÜS" ja se oli jotenki hassu tilanne=)

 

Yhteistyössä