11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!
Uudet kirjoittelijat ovat myös tervetulleita!





08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm (poika 10/04), Kuopiosta

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm (lapset 02,03 ja 06 ), p-savosta

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm (pojat 08/02 ja 11/03) Tampereelta

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm (tyttö 07)

20.10.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm, Kuopiosta

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm (poika04)

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppav (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm, pk-seutu
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm, (poika 03/06), Joensuusta
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm (poika 13v, tyttö 10v ) Haukiputaalta
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm, (poika -94, tyttö -95) Vantaa
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

09.11.2008
annaN poika, 2640g ja 48cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo.7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm
Dara-81 (rv40+2) klo.15.53 tyttö, 3430g ja 50cm, py 35 (tyttö 01), Naantalista

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm (pojat 04 ja 06 )
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm
yermasoya (rv40+6) klo.12.58 tyttö, 4115g ja 52cm, py 35cm

12.11.2008
maarias (rv41) poika, 54cm ja 4410g, (tyttö 07/00, poika 01/03) Tuusula

13.11.2008
Tuutikki73 (rv41+3) klo.21.05 tyttö, 3135g ja 49cm, py 35cm

14.11.2008
iru (rv41+4) klo.14.10 poika, 3820g ja 53cm, Haukiputaalta

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm, (poika03) Vantaa
Sanse (rv40+3) klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm, (poika 01/01, tyttö 09/03) Turku

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm
Pikkuvarvas (rv39+2)klo. 00.51 poika, 2770g ja 47cm

20.11.2008
pyörikki tyttö 2435g ja 49cm, Helsingistä
Cattus tyttö, 3165g ja 50cm, Oulusta

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika, 3550g ja 51cm , py 36cm, Helsingistä

22.11.2008
Mainanna (rv41+6) klo.09.07 poika, 3640g ja 50,5cm Ylöjärveltä

23.11.2008
Debi poika

28.11.2009
jossu09 poika, Oulusta

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49cm, py 34,5cm
pp79 (rv42+1) poika, 3650g ja 50cm, py 36cm, tyttö 05/02) pk-seutu


Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337075
huhtikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368532
toukokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397315
 
heippa!
mä ilmoitin tänään töihin että loppuvuoden kanssa olen kotona, todella tiukille menee, mutta pakko pärjätä. kelaankin soitin ja kuulemma sieltä tulee automaattisesti laput postissa, kk ennen vanhempainrahakauden päättymistä. Laskeskelin nopeeta että kotihoidontukee jäis käteen yhteensän.300eur ja siihen kuntalisät nettona n.230eur eli 530eur, josta maksan lainan 420...niin jihuuuu mullehan jää kuitenkin vielä melkein satanen. Siitä sopii miettii ostaisko bensaa...vai käviskö kahvilla, vai laittasko oikeen säästöön...
Onneksi mullaon suunnitelmaKAKSI: lainasta vois syksyn maksaa vaan korot (jos ne olis silloin hieman pienemmät kuin nyt) tai sitten keikkailen tai koitan saada hoitolapsen.

Se mun suunnitelmista. Ja syksyn aikana mietin menenkö takas vanhaan, vai etsiskö jotain uutta? Haluisin johonkin dementiakotiin töihin tai sitten päiväkeskukseen..katsellaan nyt.

me muuten asuttiin esikoisen vauva-aika ja siihen kun hää oli 1,5vee, niin vanhassa 50-luvun kerrostalossa, hissittömässä ja 3.kerroksessa. Ja vaunuille ei olut paikkaa muutakuin kellarissa, jonne ei ollut kuin raput!!! Ja voi luoja mä kirosin niitä rappuja....ja mielenkiintoisia oli kauppareissut, kun mietti veiskö pojan nopeeta ylös ja pinnasänkyyn ja sitten hakis kassit vai toisinpäin. Joten ymmärrän mistä puhutte (paitsi hm, mulla ei hajuakaan siitä miten niistä rappusista selviää KAHDEN-NELJÄN KANSSA) Muuten rakastin sitä taloa ja ihanan tunnelmallista kaksiota!

olin muutens äsken lenkillä...oikeen reippailin heti kun pojat sain maate. Huomenna puistoon aamusta tai sitten kaveri poikansa kanssa tulee meille ja illalla isomummon synttäreille...

nyt kattoon uutisia iltalehden sivuilta ja fbookista!

(kopsasin nyt tännekin...en ollut kanssa ees tajunnut että ny on KESÄ!!!) B) ja KIITTI LUMINKA UUDESTA PINOSTA :flower:
 
Niin, minä olen myös ilmoittanut hoitovapaastani töihin (en muista olenko täällä vielä kertonut? ).. Tällä hetkellä 31.3 saakka. Ja ei haluja palata sinne enää ikinä, joten katsellaan sitten mitä tekee. Jos miehellä jatkuvat työt vielä ensi vuonnakin, minulla olisi aikaa etsiä hoitovapaalla uutta duunia =)

Meillä päivät vierähtäneet aivan hurjaa vauhtia! Välillä käväisen koneella. Illat olen tällä viikolla yksin tyttöjen kanssa, ja hommaa RIITTÄÄ!! Eilen vielä pienin valvoi puoli kymmeneltä, tänään simahti onneks aikaisemmin. Jäi vähäsen sentään omaa aikaa =)
 
Kiitokset pinosta!! :)

Niin se vaan menee että jotain kun sanoo niin seuraavana päivänä tilanne on just päinvastoin. Eilen just kirjottelin että ei oo elettäkä leevillä ryömimiseen niin tänään se sit lähti liikenteeseen! Ei kyllä ryömimisestä voi oikeestaan puhua, mutta menee silleen mittarimatona: nousee kontalleen ja siitä humpsahtaa sit mahalleen eteenpäin. Kyllä se koko huoneen poikki tänään sit sanomalehden perässä meni ja oli kyllä aivan innoisaan. Hihkui ja nauroi ihan mahottomasti! Nyt se sit alkaa se vahtiminen...

Mie kävin tänään optikolla ja oli hajataittoa tullu melko paljon lisää. Valihin sit specsaversilta tavalliset lasit ja aurinkolasit, tavan laseihin otin ohennetut linssit ja pinnoiteet. Yhteensä teki 279e. Eli ei ollenka paha kaksista laseista. Nyt sit kärsimättömänä oottelen millon valmistuvat. Pari-kolme viikkoa menee. Ja oonpas tyytyväinen valintoihini, ainaki tällä hetkellä. :D Miehen sisko oli makutuomarina ja luotin sit hänen makuunsa melko pitkälti. Yksikseni oisin varmaan valinnu taas jotkut ihan tavalliset samanlaiset kuin ennenki. Nyt on vähän sit erilaista ilmettä!
 
Luminkalle kiitos ihkusta pinosta :flower:

Piti alkaa kirjoittelee het uuteen pinoon kun muuten tulee tehtyä välillä aikas harvoin :ashamed:
Tein tuossa vähän soseita pakkaseen; kaurapasta-tomaatti-basilika-nauta, bataatti sekä porkkana-kukkakaali-parsakaali. Meidän ukkeli edelleenkään perunasta välitä, bataatin lisänä menee muttei pääraaka-aineena. Kasviksien lisänä tarjoilen sitten kanaa tai lohta. Nyt syö kaksi lämmintä liha/kala-ateriaa aamu- ja iltapuurojen lisäksi. Otettiin tuo toinen lämmin ruoka hedelmävälipalan tilalle, kun tuntui ettei ole riittävä.

Turvaistuimista on ollut juttua, meillä edelleen poika matkustaa kaukalossa (on rattaat sen alle niin kätevä kulkea kaupoilla yms.) eikä ole lähellekään pieni vielä. Isompaa istuinta ei ole juuri mietitty, pitäis alkaa tutustuun pikkuhiljaa.

Ihania hellekelejä oli tässä! Eipä sitä oikeen muuta osannu kuin nauttia ja sain sentää pihakukat laitettua loppuun. Pikku-ukkeli viihtyi keinussa terassilla ja leikkien matolla/nurmikolla, mutta selvästi oli jo vähän liikaa asteita hänelle... sisällekin siis väliilä jouduttiin. Mut tahtoo lisää aurinkoo ja lämpöö! B)

Äityliinille onnea valmistumisesta ja pikkuiselle paranemisia - meillä oli esikoisella aikoinaan useita reissuja Oysiin spiiraa hengittään.. Nyt toisella puolella suomee ei oo tarvinnu sen vuoksi lekurissa käydä, pääsee ripille tuo meidän "pieni" :)
 
kiitos luminka uudesta pinosta! tänään Vilholla ollut kova höpöhöpö-päivä :heart: hassua juttua ja uusia tavuja tuli opittua.tässä kuva näin kesäkuun kunniaksi :)

vähän saattaa olla suttuinen kuva kun jätkä hyöri kuin väkkärä ja mun kännykkäkameralla ei muutenkaan mitään loisto-otoksia saa
 
iru
Luminkalle kiitos ihanasta pinosta!! :flower:

Äityliini: Pikaisia paranemisia Ollille :heart:

Hoitovapaista on ollu juttua.. itellä pitäis kans käydä töissä sanoon että jään vielä hoitovapaalle.. onko siinä joku aika mikä pitää ilmoittaa vai miten nää menee? Ku miehen kans eilen puhuttiin ja kysyin häneltä että mitä oikeen sanon, et millon tuun takas? Niin hän vaa tokas, et kuin kauan haluut olla pojan kans kotona? :D Ei varmaa käyny täysillä..? En tosiaa tahtois sinne enää takas.. oon siis kaupassa ollu lähinnä kassahommia, työvuorot ei tod. oo mitään unelmia varsinkaa jos alkaa ne ympärivuotiset sunnuntai aukiolot. Ja mies ku on reissussa ja ties missä vuorossa millonki niin normi tarha/päivähoitaja ei tulis miellä kysymykseenkää.. Jouluun mennessä musta pitäis vihdoin tulla tradenomi. (oon alottanu koulun 2004..) Elikkä pikkasen kivempia työhommia vois olla sitten tiedossa.. mut toisaalta tahtoisin sen sisaruksen Ilmarille ja haluisin olla kotona.. äkkiähän se pari vuotta menee ku lapset on pieniä, niitä aikoja ei saa sitte enää takas. Tulipa taas pohdiskeltua... :LOL:

Ihania kuvia taas :heart:
 
huomenta

me ollaan jo Leein kanssa aamupalat nautittu, Juuso vetelee edelleen sikeitä =) vielä tässä mietin että mennäänkö aamupäiväksi puistoon vai mökille (5km päähän), on vaan aika vilponen ilma ulkona +10 astetta.

mutta nyt lattialle istumaan ja pohtimaan päiväksi tekemistä.
 
huomenta!
meidän piti mennä nyt 10 puistoon treffaan esikoisen tarhakamua, mutta laitoin heille viestii jos tuisivat meille, kun ankeen olonen ilma, kylmä ja tuulee. (ei helteen jälkeen varmaan tarkeniskaan tuolla) :D Niin ootellaan siis heitä ja aloin leipoon leipää...mutta jos nyt menis ruokkoon paikat!
 
Huomenet!

Luminka, kiitos kesäisestä pinosta!



Täällä herätys tullut vasta kello 7 pintaan, ihme! Mies ja esikoinen lähtivät jälleen kiekkoleireilemään, heräsin kun touhusivat täällä. Oskari heräsi heti perään ja Wilmakin ennen kasia. Mutta ihan kiva olo, nukuin hyvin. Kasperi menee tänään mummun kerhoon (on srk:n kerhonohjaaja) ja kesäkerho on ihan tässä meidän nurkilla. Mummu eilen soitti ja kysyi tulisiko Kassu, nyt on poitsu sitten seitsemästä lähtien ollut jo menossa... alkaa siis klo 13. :LOL: Nyt laitoin filmin pyörimään että ei koko ajan kyselis että koska lähdetään. W ja O menee kohta pikku-unille ja minä ajattelin pestä vessat.

Tarvisi kanssa joko soittaa tai käydä Kelassa kysymässä noita jatkoja, miten tuplista haetaan tukia ja mitä yleensä haen... mä sitten vihaan asioida kelassa, ja työkkärissä. :kieh:

Jaahasten, uni kutsuu pieniä. Tarttee mennä.

HM
 
huomenta!

onpas harmaa ja sateinen ilma! ei taida lenkkeilystä oikein tulla mitään kun ei mulla noita kunnon sadevarusteita oo.

tänään pitäis mennä taas rokotetutkimukseen.nyt on vuorossa joku verinäyte ainaskin.pitäis laittaa joku puuduttava tarra ennen sitä Vilhon käsivarteen.
saas nähä kuinka selviän sen paikan inhottavista rappusista yksikseni,yleensä mies on ollut auttamas mut nyt on töissä eikä pääse.

pojalla meni hirssi/päärynäsose-puuro taas vauhdilla alas äsken,oisko se että ilmat on vähän viileemmät niin sit jaksaa syödäkin.
nyt onkin oikeestaan melkein kaikkea muuta paitsi kalaa syöty. sen aattelin ottaa vasta myöhemmin kesällä/syksyllä kuvioihin. ja no ruista ja ohraa on vasta jossain neljän viljan puuroissa vähän saanut. en onneks oo havainnut mitään yliherkkyyksiä (huh..itsellä niitä on vaikka muille jakaa) mut nyt kattelin että oisko sit hikoamisesta tms. johtuvaa ihottumaa tullut käsitaipeisin.pitää vähän tarkkailla nyt tilannetta.ei kiva jos poika perii mun atooppisen ihoni.

hoitovapaasta pitäis kans tällä viikolla kait ilmoittaa sit töihin ja kelaan (?).eihän sitä rahaa tosiaan paljoa sinä aikana saa mutta jotenkin saan käsittääkseni asunto- ja opintolainat makseltua niin se riittää mulle,kuljen sit vanhoissa rääsyissä syksyn ;)

hehheh, poika höpöttänyt heräämisestään lähtien lähes tauotta :heart: pullo tai lusikka suussa ei haittaa menoa yhtään :D

jahas,lattialla aletaan kyllästymään...
 
noonie, meillä on Wilmalla kanssa tuossa käsitaipeissa ja siitä käden taakse sellaista kuivakkaa, punertavaa ihottumantapaista kanssa. Mihinkään ruokaan en ole sitä yhdistänyt, syövät kaikkea ja ihottuma pysyy kun purkka tukassa... ensi viikolla nla-lääkäri, siellä ajattelin kysäistä. Kortisonia kun laittaa parina iltana niin punoitus häviää. Mä pelkään kovasti sitä kun miehellä on iho- ja nivelpsori että sitä ei tulisi...
 
Huomenta-päivää! Meillä herätty harmaaseen päivään iloisissa tunnelmissa! Eilen syöty eka purkki kukkkaalia ja tytöllä iho kunnossa!!!! Luulen, että allergiset reaktiot meillä johtui ihan vaan tuosta kiinteisiin siirtymisestä, kun tytöllä oli jo ikää sen verran, että heti alkoi vauhdilla syödä. Toivotaan ainakin! Nyt ei oo vähään aikaan mitään oireita, joten siis ainakin kurpitsa, kesäkurpitsa, päärynä ja kukkakaali näyttäis sopivan. Noonie tsemppiä myös teille, ettei atopiaa olisi! Mulla on pienenä itellä ollu atopia ja on tylsä.

Töihin mä palaan marraskuun alusta ja teen 30h/viikko. 40 tuntii täällä ois vaikee kun tarhat on niin huonosti auki. Äitiyspäivärahaa saa vuoden, joten se on hyvä juttu ja kaks kuukautta sa viellä siihen päälle, kun mieskin pitää loman. Tyttö sitte vuoden alusta vasta tarhaan.

Me lähdetään tästä vauvakerhoon, keskiviikko on aina viikon paras päivä! Kerhon jälkeen mennää aina porukalla syömään... ravintolat innoissaan kun tulee kaheksat vaunut ja liuta kiljukauloja
:LOL:


*MUOKS imetin välissä ja tyttö simahti ekoille unille. Piti viellä kiittää Luminkaa uudesta pinosta!
 
Käytiin aamulla eka kaupassa ja esikoisen 2v. neuvolassa.
Tein ruoan kotiin tullessa ja syötiinkin jo =) Pienin vetelee sikeitä, isompi riehuu huoneessaan.
Huutaa nukkuu, ja sit jos menee nostaa sänkyynsä huutaaki tappia (eli tahtois kattoo telkusta teletappeja ) :LOL: Tiedä tuosta onko väsynyt, taitaa kyllä olla kun tuollainen märinä vaan käy...

Töihin pitää ilmoittaa 2kk aikaisemmin. Eli itellä kun äippäloma päättyy 12.8, töihin viimeinen hetki ilmoittaa 12.6.

Tälle päivälle ei ole mitään erikoisempaa... Oon tyttöjen kanssa puol kahdesta saakka keskenään kotona..
 
rokotetutkimuskäynniltä palattu ja Vilho nukkuu vielä järkytystään pois rattaissa, raukkaparka :heart: ekalla yrittämällä ei saatu verta kädestä ja kauhee huutoitku päälle, otettiin sit vie siinä samaan syssyyn nenästä näyte, uus puudutetarra toiseen käteen ja mentiin hetkeks odottelemaan, kultamussu nyyhkytteli niin sydäntäsärkevästi mut oli sit hetken päästä kummiskin ihan itsensä vähän vaan väsynyt.lopulta se verinäytteen otto meni ihan kivuttomasti, Vilhoa alkoi vaan vielä harmittaan ne tädit ja kun pidettiin kiinni.

rattaisiin päästessään sammui heti ja on jo kohta 2 tuntia nukkunut siellä (käytiin samalla sit vähän shoppailemassa ja kävelemässä vaikka ilma onkin kylmä ja harmaa)

äh, kurkku kipee ollut koko päivän, toivottavasti en kipeäks nyt tuu kun viikonloppuna ois Ofelia second hand market-tapahtuma Gloriassa,se on aivan ihana paikka! ja mun sisko tulis myös taas tänneppäin niin vois treffailla (ja toiveena ois myös piipahdus terassilla jos aika ja sää sallii)
 
Heippasta taasen. Kivat kelit oli ja meni. Toivottavasti lisää tulee =)

Lari on kesäleirillä tän viikon ja Salla meni eilen mummin kans mökille, tulee tänään kaiketi.
Onnin kanssa kahen siis =) Käytii pyöräilee 11km, Onni oli ekaa kertaa kyydissä =) Nukku suurimman osan aikaa eli ei kovin ikävää kyytiä tainnu olla.

Meinasin että alotan tänää pottailun, no aamulla tuli HETI kiukku ku laitin, sit koitin myöhemmi uudellee ja ei ollu nii kamalaa enää ja sit kolmannel kerral tuli PISSAT, voi että sitä ilon tunnetta!! Onni katto äitii omituisesti ja naureskellen kun äiti huusi melkee halleluuta ja hali, pusi, hihku, rutisti :heart: :LOL: :flower:
 
Hei!
Kiitos onnitteluista! Pikku hiljaa alkaa Ollikin parantua, mammalle vaan nyt yrittää flunssaa ja kuumetta,DAMET!No ei se auta ku sairastaa. Mulla on vielä vähän auki tuo asia, että jäänkö vielä kodinhoidontuelle äippäloman jälkeen, tiukille vetää talouden mut eipä tarvis pientä viedä kunnalliseen vielä..mulla tuo työpaikka tällä hetkellä toiselle paikka kunnalla yli 100km matkaa, niin jos eivät voi järjestää sisäistä siirtoa lähemmäs niin so long vaan, mut mietin vielä hetken mitä teen.

Iru:Minä valmistuin merkonomiksi ja olis kiva saada jotain kaupanalan hommia, mutta kaupan kassalle en haluais..mulla tuo työpaikka vielä postilla ku menin uudelleen koulutukseen selkä vian vuoksi.
 
Juu, ihana sää! Lähdettiin äsken meidän perinteiselle lenkille ja tietysti jäin taas tapani mukaan suustani kiinni. Täällä pöndellä, kun kaikki vieraatkin jututtavat toisiaan, niin eiköhän sit alkanut sataa. Jos en olis jäänyt höpisemään niin oltais vältytty kastumasta. No ehkä tuo kesäinen sade vaan piristi :D

Meillä taas elämä hymyilee Leolle. On ollut taas tosi mukava oma itsensä, kun kaikki taudit ja rokotuksen jälkeiset huonot olot takana. Tänään oli jo päässyt portaissa ensimmäiselle askelmalle seisomaankin :eek: Isäntä saa nyt jostain puun palasta ihan oikeasti veistää jonkun portin!

Meillä on nyt jo talous aika tiukoilla. Tässä tää viime viikon molempien hurvittelu taas kostautuu. Mihinkään ylimääräiseen ei sais laittaa rahaa. Ei vaan vieläkään aina muisteta. Odotetaan kauhulla jo syksyä. Mä vaan just sain idean, että pyydetään aina anoppi viikoksi meille kerran kuussa, niin itse voin olla sitten viikon töissä. Laskeskelin, että se vois vähän pelastaa tilannetta tai sit pitää vaan maksaa lainasta pelkät korot. Tää meidän kuntakin, kun on niin typerä, että ei maksa mulle kuntalisää, koska aion tehdä töitä :kieh: Kateellisena muistelen aikoja Vantaalla! :kieh: :kieh: :kieh:

 
Hei vaan täältäkin pitkästä aikaa,
ja kiitos uudesta pinosta!

Täytyy korkata tämäkin kuukausi, ei ole viime aikoina paljon tullut kirjoiteltua.

Meillä pikkumies konttailee jo kamalan pitkiä matkoja, ja nousee yksin tukea vasten seisomaan suit sait sukkelaan. Aamullakin kurkisteli mua olohuoneen pöydän takaa, vaikka oli juuri istunut n. 5 m päässä pöydästä. Pitää olla jatkuvasti seuraamassa pojan tekemisiä, välillä meinaan toi tasapaino on melko hutera, tai siis lähes koko ajan. Ja kaatuilee välillä, kun tasapaino pettää. Mutta siitähän oppii, toivottavasti ei "törmäile" kulmiin kovin pahasti.

Niin, ja tuli meille eka hammaskin viikonvaihteessa. Mökillä yhtenä aamuna tutkin jotakin pojan suusta ja ihmettelin kamalan terävää kohtaa alaikenessä, niin hammashan se sieltä putkahtanut yön aikana esiin :LOL:

Eli oltiin mökillä viikonvaihdetta, tiistai iltaan asti. Oli aivan ihanat säät, valitettavasti loppuajasta itikoita oli aivan kamalasti, että oli pakko olla enimmäkseen sisällä pojun kanssa. Mutta kävi tuo pikkumies uimassakin järvessä. Vesi oli n. 20 asteista eikä poika ollut moksiskaan, vaan halusi lisää. Lotrasi rantahietikossakin pitkän aikaa. Varsinainen vesipeto tuosta tulee...

Mä olen lähdössä itse syyskuussa töihin, eli en meinaa jäädä hoitovapaalle. Taidan olla sen verran työhullu, että ei kiinnosta jäädä kotiin. Olen tässä äippäillessä tehdyt joitakin projekteja töihin ja siellä odottelevat jo minua. Tosin mulle on tarjottu toistakin paikkaa, joten joudun tässä pohtimaan mitä tehdä...

Nyt itkuhälytin hälyttää, joten se on moro :wave:
 
iru
äityliini: Ihania kuvia Ollista. :heart: Mä valmistuin 2003 merkonomiksi ja vuoden pidin väliä opiskeluista. Kaupan kassalle sillon menin ku ei muualle päässy.. niin sitten ku menin AMK:aan niin jäin kauppaan tekeen iltaa, viikonloppuja ja lomia.. siellä sitte oon jumittanu ku ei oo opiskeluinto aina ollu parhaimmillaan :LOL: mut tällä hetkellä ei hirveesti kiinnostais sinne palata.. työkavereita ikävä mutta ei muuten.. Toivottavasti löydät kivan työn!
 
Täälläki on melko hurjan kurja sää. Tuulee aivan mahottomasti, ei oo kauheesti satanu vaikka sadetta lupaili.

Nuutti alkoi taas eilen yskimään ja päätettiin sit että nyt viedään se sit lääkäriin. Täällähän ei kunnalliselle pääse ja neuvolaanki on 2kk:n jonot lääkärille. Valittiin sit yksityinen ja kylläpä kirpas noin niinkun rahallisesti! Isi käytti meidän lääkärikammoisen ja ihan kohtuuhyvin oli reissu menny. Kattelin sit kalenteria ennen kuin menivät niin tulin siihen tulokseen että tuo nuha on kestäny nyt 5-6 viikkoa ja yskää oli pari viikkoa sit viikon parempi ja nyt alkoi taas. Ja silmäoireita ollu kans. Allergiaa epäili lääkäri kans ja lääkkeet nyt saatiin. Toivottavasti auttavat. Saadaan sit samalla reseptillä ens kevääks myös lääkkeet.

Isi ja nuutti kävivät illasta sit hoplopissa ja mie leevin kans sain viettää laatuaikaa. Kuvailin videokameralla leevin leikkejä ja touhuja nyt kun ei nuutti ollu taustahälyä tekemässä :D. Tarkotus ois nyt miehen loman aikana saada videoeditointirojektiaki taas eteenpäin - ei vaan huvittas oikeen... Kun on niin iso urakka edessä - en oo leevin videoita editoinu vielä ollenka. Mutta kun vaan alkuun pääsee niin kyllä se sit siitä...
 

Yhteistyössä