10kk, antibioottikuurilla ja nuha iski..?!

korvatulehduksen takia jo toista kertaa peräkkäin, vaikka pyysin lääkäriltä tehokkaampaa lääkettä sain jälleen amoxinia... :/ Nyt kesken kuurin iskee kova nuha :(
Ei taida taaskaan purra lääke, kun mun järjen mukaan ei nuha iske kuurin aikana.. VAI?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aika parantaa otiitin:
Tulehduksen aiheuttaa virus ja ab-kuuri turha. Tapat hyvää floraa lapsesi suolistossa, mennee vuosi sen palautumiseen ennalleen.
Aina se ei kyllä ole viruksen aiheuttama ja todellakaan ei lähde aina ilman kuuria itsestään....Sulla taitaa olla korvakierteettömiä lapsia :D
 
apo
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja aika parantaa otiitin:
Tulehduksen aiheuttaa virus ja ab-kuuri turha. Tapat hyvää floraa lapsesi suolistossa, mennee vuosi sen palautumiseen ennalleen.
Aina se ei kyllä ole viruksen aiheuttama ja todellakaan ei lähde aina ilman kuuria itsestään....Sulla taitaa olla korvakierteettömiä lapsia :D
Olen itse entinen korvakierrelapsi. Mulla on niin pahat ab-allergiat, että minua aika vaikea hoitaa tulehduksen iskiessä. Olin kuolla anafylaksiaan pienenä. Ehkä mielestäni voisi etsiä muita hoitotapoja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja aika parantaa otiitin:
Tulehduksen aiheuttaa virus ja ab-kuuri turha. Tapat hyvää floraa lapsesi suolistossa, mennee vuosi sen palautumiseen ennalleen.
Tiedän kyllä että kuureja määrätään turhaankin ja osa tulehduksista paranee itsestään, mutta paha hoitamaton tulehdus vaikuttaa esim. kuuloon.
Katselin poikaa reilun viikon kiukkusena ja kärttysenä, haroi myöskin korviaan, enempää en jaksanut vaan menin hakemaan hälle kuurin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Toivottavasti alkaa lääke tepsimään. Joskus ei tepsi ja pitää hakea jotain toista lääkettä.
Niin luulen joutuvani tekemään. Esikoisella kävi samoin n.1v ja vasta kolmas kuuri auttoi kun lääkeaine vaihdettiin ja sen jälkeen ei tulehduksia oo ollut.
Ihmettelen vain kun yleensä nuha paranee, kun kuurin aloitta ja nyt se iskee sen aikana.. :ashamed:
 
otiittiakin hoitanut
Alkuperäinen kirjoittaja joppana:
korvatulehduksen takia jo toista kertaa peräkkäin, vaikka pyysin lääkäriltä tehokkaampaa lääkettä sain jälleen amoxinia... :/ Nyt kesken kuurin iskee kova nuha :(
Ei taida taaskaan purra lääke, kun mun järjen mukaan ei nuha iske kuurin aikana.. VAI?

Juu, meidänkin perheessä podetaan jo toista flunssa-aaltoa kolmen viikon sisällä.
Kyllä nuha ja yskä voi tulla ja olla antibioottihoidon aikana, koska yleensä ne ovat viruksen aiheuttamia ja antibiootista ei ole mitään apua virustautiin. Märkäinen välikorvatulehdus on taas virustaudin komplikaatio eli seuraamus. Nykyään ollaan jo suuntautumassa enemmän siihen suuntaan, että korvatulehdustakin hoidettaisiin ilman antibioottia kipulääkkein, sikäli kun tulehdus ei ole hankala. Harvat vanhemmat vaan siihen suostuu...
Jos korvakontrollissa ensimmäinen tulehdus on todettu parantuneeksi ja nyt on uusi tulehdus, on amoksisilliini nimenomaan se oikea lääke. Turha ampua tykillä kärpästä...
Korvakontrolli 4-6vk kuluttua -olipa antibioottihoitoa tai ei- suositellaan juuri siksi, ettei liimakorvaa pääsisi kehittymään ja kuulo-ongelmilta säästytään.
 

Yhteistyössä